VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Lars Johansen på mai 14, 2016, 17:15:37 pm



Tittel: Senking vw thing med reduksjonsbokser
Skrevet av: Lars Johansenmai 14, 2016, 17:15:37 pm
Noe howto der ute? Bruker man fjærplater fra boble?


Tittel: Sv: Senking vw thing med reduksjonsbokser
Skrevet av: nobrakesmai 14, 2016, 17:17:50 pm
setter de ikke bare på bobleaksler og fjærplater, og boble spindler da ..


Tittel: Sv: Senking vw thing med reduksjonsbokser
Skrevet av: Lars Johansenmai 14, 2016, 17:28:19 pm
Kan man bruke vanlig ball joint skivebremsspindler på tromlene?


Tittel: Sv: Senking vw thing med reduksjonsbokser
Skrevet av: TrettenNullTomai 14, 2016, 20:16:05 pm
Er vel ikke feste til bakplata til tromlene på skive spindler. Eller mulig jeg tar feil her.


Tittel: Sv: Senking vw thing med reduksjonsbokser
Skrevet av: VW 181mai 15, 2016, 13:00:29 pm
Da jeg senket min 181, byttet vi rett og slett girkasse med påmonterte akslinger.
Girkassen var en 1500-kasse og den var det bare å bolte rett på. Vi beholdt de originale bremsene bak.
I samme rennet satte vi på en Puma-forstilling. De originale bremsene ble beholdt her og, da jeg ville bytte til bærearmer og spindler fra boble, for å kunne sette på skivebremser med tiden.
Når det gjelder skiver fremme, må du bytte spindler. Bakplaten og kalipperne kan ikke festes på de originale spindlene.
Det meste her er en relativt grei jobb, vi brukte vel en helg sammen med en god gjeng kamerater. Da ble bremsene byttet ved en annen anledning.
Bilen blir mye mer kjørbar, og ulingen fra reduksjonsboksene forsvinner. Altså en kjekkere kjøreopplevelse som venter deg!
Den originale girkassen med reduksjonsbokser, kan du evt selge. Den passer bl annet på Transportere fra 60-tallet.
Lykke til!  :)
 



Tittel: Sv: Senking vw thing med reduksjonsbokser
Skrevet av: Lars Johansenmai 15, 2016, 14:05:35 pm
Da jeg senket min 181, byttet vi rett og slett girkasse med påmonterte akslinger.
Girkassen var en 1500-kasse og den var det bare å bolte rett på. Vi beholdt de originale bremsene bak.
I samme rennet satte vi på en Puma-forstilling. De originale bremsene ble beholdt her og, da jeg ville bytte til bærearmer og spindler fra boble, for å kunne sette på skivebremser med tiden.
Når det gjelder skiver fremme, må du bytte spindler. Bakplaten og kalipperne kan ikke festes på de originale spindlene.
Det meste her er en relativt grei jobb, vi brukte vel en helg sammen med en god gjeng kamerater. Da ble bremsene byttet ved en annen anledning.
Bilen blir mye mer kjørbar, og ulingen fra reduksjonsboksene forsvinner. Altså en kjekkere kjøreopplevelse som venter deg!
Den originale girkassen med reduksjonsbokser, kan du evt selge. Den passer bl annet på Transportere fra 60-tallet.
Lykke til!  :)
 



Takk for utfyllende svar! 😊