Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
|
211
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sway-a-way fjærstaver til IRS
|
på: august 28, 2012, 09:11:03 am
|
Hvor mye stivere enn originalt er disse?
Staver til Variant finnes i 23 eller 24 mm mener jeg å huske. Har ett sett slike liggende. Så 27mm er nok ganske stivt, ja. Jeg er også ute etter noen stivere staver så hvis du ikke skal ha disse Roy, er jeg interessert. JABa daba doo
|
|
|
212
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilke ventilfjærer til 14.8mm løft?
|
på: august 28, 2012, 08:41:02 am
|
Hørt fra Kjellemann på vei hjem fra SCC med Losen i år,,,Dæven Jan,,føles jo som en suveren motor til turbruk denne her. Og jeg må si meg enig,,etter at Jee hadde den s Stuska'en ble den helt suveren å kjøre Hva vipper angår, tror også det er to typer Pauter, så tok en titt i dele esken min,,og de jeg fant der er med ruller, så da tror jeg det sitter vipper uten ruller i Losen. [/quote] Det var ikke før i forgårs jeg fant ut at disse fantes med glidelager også. Det var etter at jeg leste tråden til Geir som bygger T-4 motor. JHU: Vippene er 1:4,8 så det er ca 10mm løft på kammen. Om det står merket noen steder vet jeg ikke. Orginale armer har 1:3 utveksling.
|
|
|
213
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilke ventilfjærer til 14.8mm løft?
|
på: august 27, 2012, 20:45:05 pm
|
Tror nok Oteva fjærene skal gjøre jobben. Men hør med Johannes for sikkerhets skyld. Hvor høy innspenning de har må du nesten vite før du slår på tråden.
Ville styrt unna Pauter vippene til normalt gatebruk. Om du vil bruke de bør du gi de en sjekk hver 50 mil omtrent. Problemet er at de har ruller mot akselen. Noe som er perfekt for turtallsmotorer som går lite av gangen. Men dumt over tid da rullene står på samme sted mot akselen og lager groper. Pga den mye mindre anleggsflaten mot vippearmsakselen. Belasting pr kvmm blir enorm pr rulle i motsetning til normal vippearm. Men gir samtidig mindre friksjon på kort sikt.
Mulig det er jeg som husker feil, men er det ikke to typer av pauter-vipper til T4? En med rullevipper for racing, og en annen type for gatebruk. Correct me if I am wrong.. Det finnes noen med vanlige foringer, ja. Er jo ikke noe problem å nappe ut nålelagerene og lage foringer. Hvis disse jeg har ikke har smørekanaler inn til rullene hadde jo dette bare vært en fordel.
|
|
|
214
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilke ventilfjærer til 14.8mm løft?
|
på: august 27, 2012, 20:35:08 pm
|
Roar: Lobe-senter er 114 grader så jeg får håpe det er nok.
En annen ting er at disse vippene jeg har skaffet er litt gamle. Var det ikke noe med at de ikke har direkte smøring inn til nålelagerene? Smøringen blir besørget av et tørrsump system så skal være nok tilgang på frisk og boblefri olje.
Erik: Er ikke ferdig med toppene ennå så jeg vet heller ikke innspenningshøyden. Forbrenningskammer trenger litt sveis og slip før seter skal freses. Du setter inn T-1 foringer for meg du?
|
|
|
215
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilke ventilfjærer til 14.8mm løft?
|
på: august 26, 2012, 23:01:24 pm
|
Takker for svar, Roar.
Meningen er at det skal være en kombi-motor som skal kunne brukes til det meste. Kan selvfølgelig kutte ut Pauter vippene og få 13mm løft med org. løftere, men ønsker jo å beholde disse. Må nok bare få montert noen hylser og T-1 løftere og se hvordan det går.
JABa daba doo
|
|
|
217
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt
|
på: august 25, 2012, 00:52:00 am
|
Det finnes en tommelfinger regel som går på hvor mange gjenger man minst må ha i inngrep ved så så stor bolt, husker den ikke helt, men bolten på bildet ligger nok nære grensen. Har funnet flere biler som bruker slike bolter på svinghjulet nå... diesel versjonen av en for meg ukjent Mercedes model og denne her: http://folk.ntnu.no/anderssu/div/RRC/617.pdfSå bra! Dette har ikke jeg fått med meg. Dette er jo Forsvarets feltvogner GD240. Pål Myrum!!! Du har et oppdrag. JABa daba doo
|
|
|
218
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvilke ventilfjærer til 14.8mm løft?
|
på: august 25, 2012, 00:30:33 am
|
Har børstet støvet av T-4 motor prosjektet mitt og lurer litt på hvilke fjærer jeg bør bruke.
Dette skal bli en turbo motor og toppene får 44x38 å puste med. Kammen er levert av Pauter etter mine mål og har etter det jeg husker durasjon på ca 290/285 grader. Ser for meg å varve maks 7-7500omdr.
Tips og tanker, mottas.
JABa daba dooo
|
|
|
224
|
Bruktbørsen / Deler selges / Org. eksos til salgs
|
på: september 17, 2011, 21:33:44 pm
|
Org. eksos til 1200. Beskrivelse :JPGroup Item no. Description Application VW-35020X Exhaust VW T.1, 1.2, 25 kW, 08/60-12/62
Bud Ønskes.
JAB
|
|
|
231
|
Forum / Forumexpressen / Ønskes: Transport, Grimstad - Oslo
|
på: september 09, 2011, 19:45:47 pm
|
Hei, folkens, Noen som skal til Oslo innen torsdag og kan ta med 2 stk tilhengerfester? Tar ikke store plassen da de er helt nye.
Hvis det er noen som kan, send en PM med tlfnr så ringer jeg.
Takk, Jon Anders
|
|
|
232
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: T-1 67 1500. fra 4 til 5 hull trommel.
|
på: september 02, 2011, 09:14:38 am
|
Å fritte nå selger jo CSP Trommler på 5*205mm som passer på 68 nyere bremser bak. Foran kan du bruke kun 66-67 spindler m Fredrik, Har riktige tromler og spindler til deg hvis du trenger. Tror bakplatene også er i orden. Let me know! JAB PM! PM tilbake
|
|
|
233
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: T-1 67 1500. fra 4 til 5 hull trommel.
|
på: september 01, 2011, 08:00:20 am
|
Å fritte nå selger jo CSP Trommler på 5*205mm som passer på 68 nyere bremser bak. Foran kan du bruke kun 66-67 spindler m Fredrik, Har riktige tromler og spindler til deg hvis du trenger. Tror bakplatene også er i orden. Let me know! JAB
|
|
|
234
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fått inspirasjon etter SCC!
|
på: august 25, 2011, 20:51:48 pm
|
Yes! Helt enig med det dere sier. Jeg ble super inspirert. Så pass mye at det gode gamle motorprosjektet ble funnet frem.
Takk SCC, og ditt crew, for at du gjør meg så lykkelig!
|
|
|
|