Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1110 på: juni 19, 2016, 00:51:02 am » |
|
Grattis Erlend Takk takk! Blir en håndfull dette..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1111 på: juni 19, 2016, 00:52:22 am » |
|
Grattis med fine tall!!
Hva er bensintrykket ditt?
Takk! Grunntrykket er nok for høyt, og jeg kom på i bilen hjemover at vi burde prøvd å justere ned. 57-58psi
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1112 på: juni 19, 2016, 07:08:33 am » |
|
Gratulerer, her er det potensiale ja Har du restriksjon på oljetrykket til turboen? Hvis ikke vil den blåse olje forbi tettningene inn i forbrenningen. Melde deg på til Fyresdal nå da?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1113 på: juni 19, 2016, 08:21:56 am » |
|
Grattis med fine tall!!
Hva er bensintrykket ditt?
Takk! Grunntrykket er nok for høyt, og jeg kom på i bilen hjemover at vi burde prøvd å justere ned. 57-58psi Husk at fueltrykket ditt er det samme som det var og grunnen for det høye trykket er at dine injectors er i minste laget. Allerede på turbo-grunntrykk begynner dem å bli for små og spesielt siden trykket ditt ikke er helt stabilt. Vi leanet ut og fikk til slutt IDC på 82-84% på grunntrykk med 58 psi fueltrykk. Det sagt, motoren din er ett monster allerede på grunntrykk. Flat og fin moment og effektkurve som gjør den lettkjørt og morsom Litt fintuning og leaning så vil den bare gå renere og produsere enda mer effekt. En morsom og lærerik dag i ett bra bremselokale med god lufting som gjør at man ikke blir så innmari sliten. Kan absolutt anbefale andre å benytte Steffen. Men vær advart... what you see is what you get. Ingen drivverk kompensasjoner her i gården Berger, turboen har en 1.5mm restriktor. Den er bare sliten etter noen år med hardt bruk og trenger en overhaling. I tillegg sitter den lavt som ikke hjelper noe særlig. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #1114 på: juni 19, 2016, 11:09:42 am » |
|
Grattis, blir gøy å se bilen på stripa med turbo.
Gatebil med 400 hk må jo bare være dritgøy.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #1115 på: juni 19, 2016, 22:04:44 pm » |
|
Grattis Erlend Takk takk! Blir en håndfull dette.. Det er vel innafor på en gatebil
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1116 på: juni 20, 2016, 08:37:29 am » |
|
Grattis, blir gøy å se bilen på stripa med turbo.
Gatebil med 400 hk må jo bare være dritgøy.
Blir morro å se om det går noe særlig ja Må vel en tur på rullene til iår for å se om det egentlig bor over 400hk på hjula
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1117 på: juni 20, 2016, 08:47:31 am » |
|
Grattis, blir gøy å se bilen på stripa med turbo.
Gatebil med 400 hk må jo bare være dritgøy.
Blir morro å se om det går noe særlig ja Må vel en tur på rullene til iår for å se om det egentlig bor over 400hk på hjula God idè! Forslag til løsning: Sett kompensasjonsmap tilbake til 1:1 slik den egentlig burde være. Altså ved 1 bar så skal du ha 100%, 2 bar 200% osv... (Er bare å trykke på reset) Så setter du tilbake tenningen 3-4 grader slik at du er safe FØR du begynner å leane ut i selve fuel mappen din. Det som blir interessant er finne ut hva som skjer i det dine injectors går fra å spylle fuel (100% åpning) til dem begynner å pulse. Vil den da leane drastisk ut eller vil overgangen bli smooth? Når du får AF`n der du vil ha den kan du gå opp igjen på tenningen slik vi gjorde grad for grad. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1118 på: august 22, 2016, 10:23:17 am » |
|
Endelig! MYE slit, mange timer, mer penger enn jeg vil snakke om, mangler endel hud på fingrene, måtte bytte finger til fingeravtrykk på jobb i vinter fordi det ikke ville lese fingeravtrykket pga kutt , men herregud! For en helg! For en gjeng! Så sykt fornøyd med å klemme til med en 10er på 4. draget med nye motoren! Det spinner seg fram til en 1,441(!) 60-fot! Sliten. Glad. Solbrent på nesa og håpløst sokkeskille og solbrilleskille http://www.facebook.com/erlend.stavnes/posts/10153956676471553?notif_t=like¬if_id=1471852571207731
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #1120 på: august 22, 2016, 12:06:24 pm » |
|
Grattis Erlend. Motor, bil og fører fungerte perfekt. Veldig kult å se på Jeg hadde ikke turt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1121 på: august 22, 2016, 12:22:46 pm » |
|
Gratulerer igjen Erlend! Vet hvor mye jobb og penger som ligger bak dette, så det er fantastisk gøy når det gir full uttelling! Blir spennende å følge med fremover hva mer du kan få ut av den. Håper du også blir med på noen race utenom SCC neste år Begynner å gå fort nå, så safety first
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1122 på: september 04, 2016, 17:32:00 pm » |
|
Litt oppgraderinger på gang. Vekk fra 2" rør og over på 2,5" rør. Ordentlig Y med gode buer ned mot endetankene. Burde flowe en hel del mer!
DSC_0569.jpg (61.11 KB. 800x450 - vist 469 ganger.)
DSC_0570.jpg (36.99 KB. 800x450 - vist 436 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1123 på: august 23, 2017, 10:50:46 am » |
|
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet. Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.Kremt... Da har prosjekt ny girkasse begynt! Folke har vært til stor hjelp for å finne ut av hva jeg skal ha! Og det takker jeg for! CBPerformance hadde igjen et par Whito Rhino aluminiumshus, så kastet meg rundt og bestilte det. Dette blir kombinert med et Mendeola mellomhus og nesekon. Weddle race gear stack, og forhåpentligvis Weddle ring og pinion. Doble HD sidelokk som er "fullsirkel" så jeg kan ha en gjennomgånde bolt under girkassen foran R&P. Setter opp R&P etter alle kunstens regler.. Slenger på en girkasse-girdle, selv om Carsten synes det er teit Nå skal det fader meg ned lavere enn 10,407! Lukker øynene og ser hva vi får til Og blir ny intercoolerløsning. 2 kjølere blir til 1, så nå får jeg kanskje litt bedre innsugstemperatur. Og nye injectorer. ID1700 får holde.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1124 på: august 23, 2017, 11:07:45 am » |
|
Ja, det blir bra. Jeg satt stroppa inn fullt påkledd uten tak i sola i line-up`en mens jeg ventet på sanering, så jeg støtter og alle mods på girkassa di Hos meg går det mer på manglende erfaring, så jeg tror ikke jeg endrer så mye hardware. Men hatten av for dere som kjører 10sekundere.. Det er fort!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1125 på: august 23, 2017, 12:17:50 pm » |
|
Ja, det blir bra. Jeg satt stroppa inn fullt påkledd uten tak i sola i line-up`en mens jeg ventet på sanering, så jeg støtter og alle mods på girkassa di Hos meg går det mer på manglende erfaring, så jeg tror ikke jeg endrer så mye hardware. Men hatten av for dere som kjører 10sekundere.. Det er fort! Haha. Ved sanering så er det bare å kle av seg.. Ja, nå skal girkassa bli hakket bedre iallefall. Ikke helt Mendeola / bygd busskasse, men atskillig bedre enn magnesium kassehus.. 10sekunder er fort, men det er egentlig helt greit..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #1126 på: august 23, 2017, 12:23:12 pm » |
|
Fedt, husk at sig fra hvis du skal af med de "gearkasse-venlige" gamle dæk
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1127 på: august 23, 2017, 12:24:30 pm » |
|
Fedt, husk at sig fra hvis du skal af med de "gearkasse-venlige" gamle dæk Haha. Ja, de skal jo av. På med enten 26-9,5-15 Hoosier DOT dekk, eller nye 215/65-15 MH dekk De sitter jo godt nok de
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
JLH
Supermedlem
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
|
« Svar #1128 på: august 23, 2017, 14:14:10 pm » |
|
Så vis dette fungerer for deg, så vet jeg hva jeg må gjøre når kassa mi knekker neste år
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1129 på: august 23, 2017, 14:39:07 pm » |
|
Så vis dette fungerer for deg, så vet jeg hva jeg må gjøre når kassa mi knekker neste år Jeg skal se hva den tåler jeg Tåler den 1,35 60-fot tider er jeg fornøyd
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1130 på: august 26, 2017, 22:24:50 pm » |
|
Vel.. siste status er at diffen lever. R&P kanskje, men har noen love marks. Revers, inngående aksel og mainshaft er vrak.
Blir så og si flett ny kasse, og blir dyrt, så får se om det blir en hvilesesong.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1131 på: august 27, 2017, 10:23:24 am » |
|
Tipper det var verdt det uansett :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1132 på: august 27, 2017, 17:55:54 pm » |
|
Tipper det var verdt det uansett :-)
Fant ut hva svakeste ledd var om ikke annet
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1133 på: september 02, 2017, 01:32:40 am » |
|
Og for dere uten facebook I tillegg til girkasse i noen deler, så har 1ern og 4ern bestemt seg for å være sylindre med sprekk i. MYE kjekkere og ikke være heeelt rund. Så nå blir 1, 3 og 4 REV sylindre. 2 forblir gammel. Lurer på om den sprekker neste sesong
IMG_2774.jpg (33.09 KB. 338x600 - vist 379 ganger.)
IMG_2773.jpg (64.48 KB. 800x600 - vist 329 ganger.)
|
|
« Siste redigering: september 02, 2017, 01:35:52 am av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1134 på: september 02, 2017, 07:27:14 am » |
|
Det koster å ligge på topp Erlend Viser toppene dine noen tegn til at det har vært varmt? Kanskje en idé å vurdere nye rådebolter og nye lagere når man er i gang? -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1135 på: september 02, 2017, 07:54:10 am » |
|
Det koster å ligge på topp Erlend Viser toppene dine noen tegn til at det har vært varmt? Kanskje en idé å vurdere nye rådebolter og nye lagere når man er i gang? -BB- Synes ikke det så ut som toppene har vært varme, men ble ærlig talt litt lei, så stakk fort hjem. Hvorfor rådebolter/lagre?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1136 på: september 06, 2017, 10:22:47 am » |
|
Ryktene sier det lukter LA tur i desember, og at 23kg ikke holder som bagasje hjem...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #1137 på: september 06, 2017, 14:09:17 pm » |
|
Ryktene sier det lukter LA tur i desember, og at 23kg ikke holder som bagasje hjem...
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #1138 på: september 07, 2017, 21:05:45 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1139 på: september 07, 2017, 23:35:14 pm » |
|
Status update.. Nye sylindre er allerede dreid til riktig lengde i en meget velutstyrt kjeller i Manstad. Kort leveringstid og upåklagelig arbeid fra Espen "first-time-12seconds" Waters! Litt deler på vei fra Pierside så motor kan skrus sammen igjen. Longblocken er særdeles lettskrudd, så motoren er nok sammen igjen etter én kveld i garasjen. Girkasse.. Ja det blir flett ny kasse! Når kostnaden for bare å skru sammen reservekassen kom på ca 1/3 av prisen for en heeeelt ny så var valget "enkelt"! Specs: White Rhino aluminiums hus Mendeola mellomhus 2x Weddle sidelokk med gjennomgående bolt for å holde sidelokkene på plass Full Weddle gear stack med 3,44 / 2,17 / 1,44 og 1,00 gir 3,875 Weddle ring og pinion 2x full-lengde gussets sveist i underkant av huset 300M inngående aksel Aluminium spole Blir seende ala dette ut med gussets;
IMG_2796.jpg (43.39 KB. 800x450 - vist 308 ganger.) Med nok SAS poeng til "gratis" tur til LA, blir muligens kassen hentet der og tatt som spesialbagasje hjem Carsten hjelper til med å sveise sammen ny intercooler, og det blir en oppgradering til 2200cc injectorer. Skal ikke mangle på innsats for å bli første over målstreken under 10sek i luftkjølt gatebil!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|