november 10, 2024, 21:38:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 36 37 [38] 39 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 328278 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1110 på: juni 19, 2016, 00:51:02 am »

Grattis Erlend Kult

Takk takk! Blir en håndfull dette..  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1111 på: juni 19, 2016, 00:52:22 am »

Grattis med fine tall!!

Hva er bensintrykket ditt?


Takk!

Grunntrykket er nok for høyt, og jeg kom på i bilen hjemover at vi burde prøvd å justere ned.  57-58psi
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1112 på: juni 19, 2016, 07:08:33 am »

Gratulerer, her er det potensiale ja  Gliser

Har du restriksjon på oljetrykket til turboen? Hvis ikke vil den blåse olje forbi tettningene inn i forbrenningen.

Melde deg på til Fyresdal nå da?  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1113 på: juni 19, 2016, 08:21:56 am »

Grattis med fine tall!!

Hva er bensintrykket ditt?


Takk!

Grunntrykket er nok for høyt, og jeg kom på i bilen hjemover at vi burde prøvd å justere ned.  57-58psi

Husk at fueltrykket ditt er det samme som det var og grunnen for det høye trykket er at dine injectors er i minste laget. Allerede på turbo-grunntrykk begynner dem å bli for små og spesielt siden trykket ditt ikke er helt stabilt. Vi leanet ut og fikk til slutt IDC på 82-84% på grunntrykk med 58 psi fueltrykk. Det sagt, motoren din er ett monster allerede på grunntrykk. Flat og fin moment og effektkurve som gjør den lettkjørt og morsom  Glad Litt fintuning og leaning så vil den bare gå renere og produsere enda mer effekt.

En morsom og lærerik dag i ett bra bremselokale med god lufting som gjør at man ikke blir så innmari sliten. Kan absolutt anbefale andre å benytte Steffen. Men vær advart... what you see is what you get. Ingen drivverk kompensasjoner her i gården  Blunker

Berger, turboen har en 1.5mm restriktor. Den er bare sliten etter noen år med hardt bruk og trenger en overhaling. I tillegg sitter den lavt som ikke hjelper noe særlig.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1114 på: juni 19, 2016, 11:09:42 am »

Grattis, blir gøy å se bilen på stripa med turbo.

Gatebil med 400 hk må jo bare være dritgøy.
Loggført

1961 T1 - Custom
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1115 på: juni 19, 2016, 22:04:44 pm »

Grattis Erlend Kult

Takk takk! Blir en håndfull dette..  Gliser

Det er vel innafor på en gatebil Blunker
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1116 på: juni 20, 2016, 08:37:29 am »

Grattis, blir gøy å se bilen på stripa med turbo.

Gatebil med 400 hk må jo bare være dritgøy.

Blir morro å se om det går noe særlig ja Glad

Må vel en tur på rullene til iår for å se om det egentlig bor over 400hk på hjula Osteaktig


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1117 på: juni 20, 2016, 08:47:31 am »

Grattis, blir gøy å se bilen på stripa med turbo.

Gatebil med 400 hk må jo bare være dritgøy.

Blir morro å se om det går noe særlig ja Glad

Må vel en tur på rullene til iår for å se om det egentlig bor over 400hk på hjula Osteaktig

God idè!

Forslag til løsning:

Sett kompensasjonsmap tilbake til 1:1 slik den egentlig burde være. Altså ved 1 bar så skal du ha 100%, 2 bar 200% osv... (Er bare å trykke på reset) Så setter du tilbake tenningen 3-4 grader slik at du er safe FØR du begynner å leane ut i selve fuel mappen din. Det som blir interessant er finne ut hva som skjer i det dine injectors går fra å spylle fuel (100% åpning) til dem begynner å pulse. Vil den da leane drastisk ut eller vil overgangen bli smooth? Når du får AF`n der du vil ha den kan du gå opp igjen på tenningen slik vi gjorde grad for grad.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1118 på: august 22, 2016, 10:23:17 am »

Endelig!


MYE slit, mange timer, mer penger enn jeg vil snakke om, mangler endel hud på fingrene, måtte bytte finger til fingeravtrykk på jobb i vinter fordi det ikke ville lese fingeravtrykket pga kutt Osteaktig , men herregud! For en helg! For en gjeng!


Så sykt fornøyd med å klemme til med en 10er på 4. draget med nye motoren! Det spinner seg fram til en 1,441(!) 60-fot!


Sliten. Glad. Solbrent på nesa og håpløst sokkeskille og solbrilleskille Osteaktig


http://www.facebook.com/erlend.stavnes/posts/10153956676471553?notif_t=like&notif_id=1471852571207731
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1119 på: august 22, 2016, 11:07:24 am »

Gratulerer Erlend! Veldig gøy , var herlig å se deg plotte inn 10 sekunderen Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #1120 på: august 22, 2016, 12:06:24 pm »

Grattis Erlend. Motor, bil og fører fungerte perfekt. Veldig kult å se på Glad

Jeg hadde ikke turt Gliser
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1121 på: august 22, 2016, 12:22:46 pm »

Gratulerer igjen Erlend! Vet hvor mye jobb og penger som ligger bak dette, så det er fantastisk gøy når det gir full uttelling! 
Blir spennende å følge med fremover hva mer du kan få ut av den. Håper du også blir med på noen race utenom SCC neste år Glad
Begynner å gå fort nå, så safety first Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1122 på: september 04, 2016, 17:32:00 pm »

Litt oppgraderinger på gang.

Vekk fra 2" rør og over på 2,5" rør.

Ordentlig Y med gode buer ned mot endetankene. Burde flowe en hel del mer!




* DSC_0569.jpg (61.11 KB. 800x450 - vist 469 ganger.)



* DSC_0570.jpg (36.99 KB. 800x450 - vist 436 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1123 på: august 23, 2017, 10:50:46 am »

Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.



Kremt...


Da har prosjekt ny girkasse begynt! Folke har vært til stor hjelp for å finne ut av hva jeg skal ha! Og det takker jeg for!


CBPerformance hadde igjen et par Whito Rhino aluminiumshus, så kastet meg rundt og bestilte det. Dette blir kombinert med et Mendeola mellomhus og nesekon. Weddle race gear stack, og forhåpentligvis Weddle ring og pinion. Doble HD sidelokk som er "fullsirkel" så jeg kan ha en gjennomgånde bolt under girkassen foran R&P.

Setter opp R&P etter alle kunstens regler..

Slenger på en girkasse-girdle, selv om Carsten synes det er teit Osteaktig


Nå skal det fader meg ned lavere enn 10,407! Lukker øynene og ser hva vi får til  Gliser




Og blir ny intercoolerløsning. 2 kjølere blir til 1, så nå får jeg kanskje litt bedre innsugstemperatur. Og nye injectorer. ID1700 får holde.


Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1124 på: august 23, 2017, 11:07:45 am »

Ja, det blir bra. Jeg satt stroppa inn fullt påkledd uten tak i sola i line-up`en mens jeg ventet på sanering, så jeg støtter og alle mods på girkassa di Gliser
Hos meg går det mer på manglende erfaring, så jeg tror ikke jeg endrer så mye hardware. Men hatten av for dere som kjører 10sekundere.. Det er fort!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1125 på: august 23, 2017, 12:17:50 pm »

Ja, det blir bra. Jeg satt stroppa inn fullt påkledd uten tak i sola i line-up`en mens jeg ventet på sanering, så jeg støtter og alle mods på girkassa di Gliser
Hos meg går det mer på manglende erfaring, så jeg tror ikke jeg endrer så mye hardware. Men hatten av for dere som kjører 10sekundere.. Det er fort!

Haha. Ved sanering så er det bare å kle av seg.. Osteaktig

Ja, nå skal girkassa bli hakket bedre iallefall. Ikke helt Mendeola / bygd busskasse, men atskillig bedre enn magnesium kassehus..

10sekunder er fort, men det er egentlig helt greit..  Kult
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1126 på: august 23, 2017, 12:23:12 pm »

Fedt, husk at sig fra hvis du skal af med de "gearkasse-venlige" gamle dæk  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1127 på: august 23, 2017, 12:24:30 pm »

Fedt, husk at sig fra hvis du skal af med de "gearkasse-venlige" gamle dæk  Osteaktig

Haha. Ja, de skal jo av. På med enten 26-9,5-15 Hoosier DOT dekk, eller nye 215/65-15 MH dekk Glad

De sitter jo godt nok de  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #1128 på: august 23, 2017, 14:14:10 pm »

Så vis dette fungerer for deg, så vet jeg hva jeg må gjøre når kassa mi knekker neste år  Gliser Øyerulling
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1129 på: august 23, 2017, 14:39:07 pm »

Så vis dette fungerer for deg, så vet jeg hva jeg må gjøre når kassa mi knekker neste år  Gliser Øyerulling

Jeg skal se hva den tåler jeg Glad Tåler den 1,35 60-fot tider er jeg fornøyd Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1130 på: august 26, 2017, 22:24:50 pm »

Vel.. siste status er at diffen lever. R&P kanskje, men har noen love marks. Revers, inngående aksel og mainshaft er vrak.

Blir så og si flett ny kasse, og blir dyrt, så får se om det blir en hvilesesong.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1131 på: august 27, 2017, 10:23:24 am »

Tipper det var verdt det uansett :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1132 på: august 27, 2017, 17:55:54 pm »

Tipper det var verdt det uansett :-)

Fant ut hva svakeste ledd var om ikke annet  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1133 på: september 02, 2017, 01:32:40 am »

Og for dere uten facebook  Gliser

I tillegg til girkasse i noen deler, så har 1ern og 4ern bestemt seg for å være sylindre med sprekk i. MYE kjekkere og ikke være heeelt rund.

Så nå blir 1, 3 og 4 REV sylindre. 2 forblir gammel. Lurer på om den sprekker neste sesong  Hæ  Øyerulling


* IMG_2774.jpg (33.09 KB. 338x600 - vist 379 ganger.)



* IMG_2773.jpg (64.48 KB. 800x600 - vist 329 ganger.)

« Siste redigering: september 02, 2017, 01:35:52 am av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1134 på: september 02, 2017, 07:27:14 am »

Det koster å ligge på topp Erlend  Glad Viser toppene dine noen tegn til at det har vært varmt? Kanskje en idé å vurdere nye rådebolter og nye lagere når man er i gang?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1135 på: september 02, 2017, 07:54:10 am »

Det koster å ligge på topp Erlend  Glad Viser toppene dine noen tegn til at det har vært varmt? Kanskje en idé å vurdere nye rådebolter og nye lagere når man er i gang?

-BB-

Synes ikke det så ut som toppene har vært varme, men ble ærlig talt litt lei, så stakk fort hjem.

Hvorfor rådebolter/lagre?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1136 på: september 06, 2017, 10:22:47 am »

Ryktene sier det lukter LA tur i desember, og at 23kg ikke holder som bagasje hjem...


 Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1137 på: september 06, 2017, 14:09:17 pm »

Ryktene sier det lukter LA tur i desember, og at 23kg ikke holder som bagasje hjem...


 Øyerulling


* thumbs up.jpg (30.39 KB, 413x384 - vist 309 ganger.)
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1138 på: september 07, 2017, 21:05:45 pm »

Ryktene sier det lukter LA tur i desember, og at 23kg ikke holder som bagasje hjem...


 Øyerulling
Gliser Gliser Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1139 på: september 07, 2017, 23:35:14 pm »

Status update..

Nye sylindre er allerede dreid til riktig lengde i en meget velutstyrt kjeller i Manstad.

Kort leveringstid og upåklagelig arbeid fra Espen "first-time-12seconds" Waters!  Gliser


Litt deler på vei fra Pierside så motor kan skrus sammen igjen. Longblocken er særdeles lettskrudd, så motoren er nok sammen igjen etter én kveld i garasjen.

Girkasse.. Ja det blir flett ny kasse! Når kostnaden for bare å skru sammen reservekassen kom på ca 1/3 av prisen for en heeeelt ny så var valget "enkelt"!

Specs:

White Rhino aluminiums hus
Mendeola mellomhus
2x Weddle sidelokk med gjennomgående bolt for å holde sidelokkene på plass
Full Weddle gear stack med 3,44 / 2,17 / 1,44 og 1,00 gir
3,875 Weddle ring og pinion
2x full-lengde gussets sveist i underkant av huset
300M inngående aksel
Aluminium spole


Blir seende ala dette ut med gussets;


* IMG_2796.jpg (43.39 KB. 800x450 - vist 308 ganger.)




Med nok SAS poeng til "gratis" tur til LA, blir muligens kassen hentet der og tatt som spesialbagasje hjem Glad




Carsten hjelper til med å sveise sammen ny intercooler, og det blir en oppgradering til 2200cc injectorer.

Skal ikke mangle på innsats for å bli første over målstreken under 10sek i luftkjølt gatebil!

 Øyerulling

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 36 37 [38] 39 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!