mai 14, 2024, 17:47:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 47
1291  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: KLISTREMERKER Litt nostalgi/artig/tøft osv på: januar 08, 2008, 18:55:59 pm
PM til deg!
1292  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: '52 Splitt på: januar 08, 2008, 18:53:47 pm
Men er den registrert som 52 mod eller 67 mod? Trodde bunnplata bestemte årsmodellen??
1293  Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også på: januar 08, 2008, 15:36:08 pm
American racing Thrust II er for custombiler, og vw-felger for vw-resto er min mening! Felgene er deilige de, men på en annen bil. Gliser
1294  Forum / Snikk-snakk / Sv: forbruk på: januar 08, 2008, 15:00:22 pm
Målte for en del år siden min 60 t-1 med original 1600 dobbelport til 0,95 liter på mila, blandet kjøring.
1295  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 69 - 74 mm smidd motvektsveiv på: januar 08, 2008, 14:06:01 pm
Noen som har erfariner eller formeninger om disse??

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=388248

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=392013

1296  Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også på: januar 08, 2008, 14:00:47 pm
Helt nydelig den bobla der ja...

Dette må være min yndlings resto. Oser So Cal Kult Denne på route 66.. ja takk Gliser



Helt nydelig! MEN; jeg savne 5'205 boltmønster med helpolerte 5spoke!!
1297  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Måleverktøy for blueprinting av motorer. på: januar 08, 2008, 12:58:56 pm
Ja i disse katalogene er det greie priser ja. Hadde vært greit å fått en totaloversikt slik at en kunne bestilt seg litt.
1298  Forum / Teknisk, teori og praksis / Måleverktøy for blueprinting av motorer. på: januar 08, 2008, 12:07:46 pm
Hva slags måleverktøy er påkrevd for å gjøre en total blueprint av motor. Har sett litt i verktøyskataloger (Lunakatalogen og Würthkatalogen). Mye snaskens, MEN hvilke størrelser skal måles i en T-1 motor?

Altså; er det noen som har en oversikt over måleverktøy og hvor det er lønnsomt å handle det??
1299  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DKL`s Crew på: januar 08, 2008, 10:35:22 am
Gratulerer med bil! Enda en flott bil + motor-tråd. Gleder meg til fortsettelsen! Kult
1300  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 69 - 74 mm smidd motvektsveiv på: januar 07, 2008, 21:49:29 pm
Takk for tilbud Endre, men jeg ønsker først og fremst smidd. Blunker
1301  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bay frontrute på: januar 07, 2008, 14:26:09 pm
Etter min mening er gleden over en ny og ripefri/steinprutfri rute større enn besparelsen på å sette inn en rute som ikke er ripefri og steinsprutfri. Lykke til likevel!  Osteaktig
1302  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 69 - 74 mm smidd motvektsveiv på: januar 07, 2008, 14:23:28 pm
Er den smidd? Skal i en 1915. Vil helst ha smidd, siden den skal snurre over 5500 o/min.
1303  Forum / Problemløseren / Sv: LAGRING AV MOTOR på: januar 07, 2008, 13:48:56 pm
Er nok lurt å sveive litt på motoren underveis. Ta ut plugger hvis kompen gjør det tungt å sveive den rundt. Dette har jeg gjort med noen av mine motorer.
1304  Forum / Problemløseren / Sv: Batteri til 1970 modell Type 1, hvilken type? Høyde osv? på: januar 07, 2008, 13:47:09 pm
Ring Knut på 69325188. Veteran & VW service.
1305  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Årsmodeller? på: januar 07, 2008, 13:28:00 pm
Leste feil i innlegget ditt.  Øyerulling
1306  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ved trimming: AS eller AD motor på: januar 07, 2008, 13:27:10 pm
Rengjør blokka og "blås" over med blåselampe. Da vil olja i evt sprekker tyte frem. Vanlige steder kan være langs siden veg sylinder nr 3, og bak svinghjulet ved sylinder nr 3. Men sjekk hele for å være sikker.
1307  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trenger hjelp til motorprosjekt på: januar 07, 2008, 13:13:10 pm
Den ene blokka er laget av aluminium og den andre har en magnesiums legering. Har lest litt fram og tilbake selv, og det ser ut som om AS41 blokkene er de mest populeære/beste.

1308  Forum / Snikk-snakk / Sv: bengalakk/ovatrol på bunnplate på: januar 07, 2008, 13:01:25 pm
Epoxygrunning mot stålet er vel det sikreste??
1309  Forum / Snikk-snakk / Sv: Surferbuss på hylla! Kjøpt i en klesbutikk! på: januar 07, 2008, 12:59:13 pm
Se opp for rust i kanaler og andre bærende konstruksjoner! Gliser
1310  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ved trimming: AS eller AD motor på: januar 06, 2008, 08:56:28 am
Hvis motorene ikke er demontert enda, kan jo sjangsen for den ene blokka eller begge er sprekt også. Slik er det med gamleblokker. Har sett at begge er egnet for videre trimming.
1311  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trenger hjelp til motorprosjekt på: januar 05, 2008, 19:41:51 pm
Våger meg på å svare her. Velkommen til forumet! Er selv i tidlig motorbygge fase.

Hvor mye penger skal du bruke på motoren er vel et av de mest sentrale spørmålene. Skal du bare bruke nye deler blir det fort dyrt uten å drepe noen planer her. Jeg må likevel kommentere en ting: Det er vel ikke noe som heter å "montere" sammen en trimmet motor. Den må tilpasses til det minste kjønnshår for å få den best mulig.

Hvis du kommer med budsjettet er det mange her inne som kan hjelpe deg med oppsettet skulle jeg tro. ser vel for meg 94mm sylindre med 82mm eller 84 mm slaglengde kanskje?? Eller 90,5mm sylindere med samme slaglengde hvis det skal monteres turbo??

Lykke til, og lag gjerne en prosjekttråd så vi kan følge med Blunker
1312  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: januar 05, 2008, 19:33:46 pm
Godt jobbet, men hvordan blir det nå med den indre lagringen for bære armene. De sitter jo nå mye nærmere hverandre, så du må vel dytte de indre lagrene lenger inn for at de skal treffe riktig på bære armene opplagring flater.

Har sett kapp og sveis er gjort mellom indre lagring og sentermutter for nettopp å hensynta dette. Men vet ikke selv om 5 cm grunnere lagring for bærearmene har noe å si??
1313  Forum / Ghia / Sv: Eget Ghia treff på: januar 04, 2008, 15:45:24 pm
Håper at det eventuelle treffet er åpent for tilskuere uten giha?? Dette kan bli bra.
1314  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 04, 2008, 15:38:00 pm
He, he... Denne tråden må jo i det minste ligge på side 1 ja. Kjempetråd!
1315  Forum / Problemløseren / Sv: LAGRING AV MOTOR på: januar 04, 2008, 15:33:38 pm
og sånn utendig kan d være lurt å sprute på diesel med kompressoren .. vi gjør d hjemme her på maskinene når dem settes bort etter sesongen .. spyler dem reine først . lar dem renne av seg.spruter på diesel ..hindrer rust gjenom vintersesongen.


La i så fall metallet bli ordentlig tørt først!
1316  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er negativt med at VW hobbyen blir dyrere? på: januar 04, 2008, 15:26:35 pm
Det er jo til syvende og sist vi selv som på mange måter styrer prisene og verdiene på både biler og deler. Men hvis verdien på vw's skulle gå opp, vil man jo få "mer ut av" en grundigere og dyrere restaurering. Det er jo noe å tenke på. 

Skal man måle verdi i penger, sjeldenhet eller personlig glede av å eie?HæHæHæ
1317  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 69 - 74 mm smidd motvektsveiv på: januar 04, 2008, 13:09:02 pm
Ny eller brukt. Har undersøkt litt rundt hos forhandlere på nettet. Men priser og kvaliteter varierer både avhengig og uavhengige av hverandre.

Noen som har veiv eller tips?

Jeg har forsåvidt god tid.
1318  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er negativt med at VW hobbyen blir dyrere? på: januar 04, 2008, 12:33:07 pm
Fordelen er at man kanskje endelig hadde fått strekt ut prisene litt slik at det var mer prisforksjell på en god og dårlig bil.


Enig. Men for uerfarne kjøpere og "erfarne" selgere kan jo dette bli motsatt også. Noen vil alltids prøve seg på høye priser på det de tro er gull. Men slik er det jo overalt, selv hos (eller rettere sagt; i hvertfall hos) større bilforhandlere.

God diskusjon!!
1319  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ønsker alle eit godt nytt år :) på: januar 04, 2008, 11:36:39 am
Godt nytt år!

Har store forhåpninger for det nye året: Jeg håper at jeg klarer å gjøre ferdig huset/leiligheten dette året slik at pengene kan brukes til noe annet (les: VW).
1320  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er negativt med at VW hobbyen blir dyrere? på: januar 04, 2008, 11:31:45 am
Denne utviklingen ser man innen andre bilmerker. F.eks Mopar produkter; Dodge, Plymouth og Chrysler har den siste tiden tatt helt av hva gjelder priser på deler og komplette biler. Det ser ut som at tendensen øker i USA først, for siden å spre seg til andre deler av verden. Noe av forskjellen på f.eks Mopar og VW er at VW's er produsert i mange eks og med forholdsvis få modellvariasjoner i forhold andre bilmerker. En 71' Hemi cuda convertible eksportmodell ble for noen år siden solgt for 11 mill dollar til en franskmann...

Entusiaster i Norge takler en "verdiøkning" innenfor hobbyen vil jeg tro. Men det jeg kanskje er redd for er at rekrutteringen vil avta. VW-hobbyen har vært en inngangsport for mange bilentusiaster i dag uansett hvilket merke de hobbyerer med nå. Dette mye pga kostnader vil jeg tro. Snakker for meg selv. (Men jeg har ikke gått videre, men nettopp blitt værende VW-entusiast. Og jeg tror jeg skal takle en verdiøkning.)
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 47
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!