mai 15, 2024, 18:38:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kan eg justere styreboksen noe med det store "hex" coveret?  (Lest 807 ganger)
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« på: juni 02, 2013, 00:57:19 am »

Justerings skruen på toppen av styreboksen, gjør at eg får begrenset dødgangen i rattet litt, men det er fortsatt mer en 1" som står i "Idiot" boken, når eg strammer den til så ratt utslaget ikkje "lugger" noe sted. Får den ikkje under 1" om eg stammer den så den lugger heller.

Låsemutteren og den store "hex" coveret lengst frem på boksen, kan eg justere her? "Idiot" boken sier at eg må søke VW hjelp med å få den justert når skruen på toppen ikkje gir ønsket resultat.

Er kjipt å kjøpe en ny boks om eg kan å justere den her og oppnå ønsket resultat.
Hvor mye dødgang er det lov å ha i henhold til kontrollseddelen på periodisk kontroll?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 02, 2013, 02:06:09 am »

ved mye slakk, så er det ny styresnekke som gjelder. Inni snekka er det to drev som går mot hverandre (som justeringsskruen flytter på), når disse blir slitt er det lite man får gjort desverre..
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #2 på: juni 02, 2013, 09:41:18 am »

Du skriv ikke kva bil det gjelder, men hadde det samme på min T2. Skifta rep sett i hjelpesnekka, og vips 0 slakk  Gliser
Kor er tilstanden på kulene? Litt + litt + litt til = ein del.......
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 02, 2013, 12:01:10 pm »

Eg vill kjøpe en ny, men spørsmålet mitt var når justerings skruen ikkje gir tilstrekelig justering. Så lurer eg på om du kan løsner den store låse mutteren, om du da kan justere noe med å skru det store "hex" coveret.

Eg reiser på jobb til uken å blir i fire uker, så eg hadde gitt det ett forsøk om eg hadde hatt tid. Men eg har eksamen og så reiser eg dagen etter så får ikkje testet. Derfor lurer eg på om eg kan justere noe der, vis ikkje så kjøper eg ny så den er i posten til eg kommer hjem Gliser

Det er en 1965 boble. Nye link/king pins, ledd og nav. Bare boksen og armen ut fra den som er gammel.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: juni 03, 2013, 01:55:02 am »

ja du kan justera på den store bolten i enden, da lønnar seg å opna snekko og rensa ut da som måtte befinna seg der, og fylla på noko ny grease/olja(på gamle snekker er da kurant med spesialgrease, type nesten flytande gjørma) SO justerar du den store i enden og deretter den minste, du må prøva deg fram med justeringen av begge til du kjenner at slarken forsvinner. viktig at du og får litt motstand i sendter.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!