mai 06, 2024, 13:41:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er galt??!  (Lest 4092 ganger)
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« på: april 02, 2009, 14:46:29 pm »

Nå har jeg byttet forgasser,fordelerlokk,rotor,plugger,pluggledninger,kondensator og vakumslange.. Alt funkerte bra da dette var utbedret, men etter en stund så begynte bilen og gå dåligere igjen Sint Hva er galt? Håper på svar Glad
Loggført

1960 t1
1966 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: april 02, 2009, 14:47:28 pm »

Nå har jeg byttet forgasser,fordelerlokk,rotor,plugger,pluggledninger,kondensator og vakumslange.. Alt funkerte bra da dette var utbedret, men etter en stund så begynte bilen og gå dåligere igjen Sint Hva er galt? Håper på svar Glad

Tom for bensin?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #2 på: april 02, 2009, 14:50:54 pm »

Nei... Har fylt på bensin
Loggført

1960 t1
1966 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: april 02, 2009, 15:00:12 pm »

For mye bensin?

Siden den først gikk bra og så dårligere og dårligere.. sjekk pluggene.

Justert ventiler?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #4 på: april 02, 2009, 15:22:04 pm »

Har ikke justert ventiler. sjekket pluggene nå, de var helt svarte. Pusset plugger og bilen går fint igjen. Justert forgasser etter skjema
Loggført

1960 t1
1966 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: april 02, 2009, 15:24:47 pm »

Har ikke justert ventiler. sjekket pluggene nå, de var helt svarte. Pusset plugger og bilen går fint igjen. Justert forgasser etter skjema

Se det, en såkalt quick fix. Finner du ut hvorfor pluggene sotes så har du løst problemet permanent. Grattis.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: april 02, 2009, 15:25:01 pm »

Har du stilt inn åpningen på pluggene korrekt? Jeg ville nok også justert ventilene og justert tenninga ordentlig når du først er i gang.

Sotede plugger tyder på feit blanding og/eller olje som brennes.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #7 på: april 02, 2009, 16:00:41 pm »

Tenkte jeg skulle justere ventiler.. Problemet er at bilen kan gå fint den nå, men etter en stund så blir den verre.
Loggført

1960 t1
1966 t1
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 02, 2009, 16:07:09 pm »

Jeg ville sett på om du har rett varmeverdi på pluggene dine - er denne feil så vil pluggende sote. Har du org komp og Bosch W8ac plukker er det nok på stell der ...da får den VEL mye suppe
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #9 på: april 02, 2009, 17:47:46 pm »

Gammel bensin med rusk? Hva med bensinfilteret,hvordan ser det ut? Rent?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #10 på: april 02, 2009, 18:00:12 pm »

Skiftet bensin og bensinfilter.. Skiftet olje nå og da luketer det bensin av olja.. Det er kansje ikke så bra ?? Eller?
Loggført

1960 t1
1966 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: april 02, 2009, 18:04:38 pm »

Skiftet bensin og bensinfilter.. Skiftet olje nå og da luketer det bensin av olja.. Det er kansje ikke så bra ?? Eller?

Korrekt! det er ikke bra. Med andre ord - fiks gasseren.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #12 på: april 02, 2009, 18:06:55 pm »

Noen sier at det kan være defekt bensinpumpe
Loggført

1960 t1
1966 t1
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #13 på: april 02, 2009, 18:39:02 pm »

ja bensinpumpa som lekker ned i motoren....kast den å kjøp ny...eller så kan det jo være at stempelfjærene er dårlige i værste tilfelle
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #14 på: april 02, 2009, 19:54:01 pm »

Du vil se det lekker bensin ut på pumpeakslingen når membranen er defekt så tror ikke pumpa di er gåen det er vel heller automatchoken som ikke går helt av eller flottørnåla som ikke stenger som den skal så det renner over.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #15 på: april 02, 2009, 23:13:25 pm »

Er pluggene bare sorte av sot eller fuktige i tillegg?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: april 03, 2009, 08:20:48 am »

Hvordan gikk Eu-kontrollen her idag da?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #17 på: april 03, 2009, 08:58:04 am »

Kom meg ikke dit idag, vi fikk ikke fyr på bilen igjen. så nå vet jeg ikke hva som er problemet.
Loggført

1960 t1
1966 t1
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #18 på: april 03, 2009, 09:32:46 am »

Kom meg ikke dit idag, vi fikk ikke fyr på bilen igjen. så nå vet jeg ikke hva som er problemet.

Ta en titt i helga jeg..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
bobble
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: hamar


Vis profil

« Svar #19 på: april 03, 2009, 20:36:23 pm »

jeg møtte tom a i bobbla i stad med et kjempe bredt smil hehe fin bil
Loggført
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #20 på: april 03, 2009, 20:39:33 pm »

Nå har jeg fått start på bilen, kjørt den en stund og alt virker greit. Må fin justere gasser og tenning... Han hadde et bredt smil ja Gliser
Loggført

1960 t1
1966 t1
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #21 på: april 03, 2009, 22:48:19 pm »

Da er det bare å få vist kjerra.. Glad
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #22 på: april 03, 2009, 23:57:08 pm »

Og det som var gale, det var....?
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #23 på: april 04, 2009, 10:49:56 am »

Feil rekkefølge på pluggledninger...Vi startet bilen mange ganger.. hadde egentlig gitt opp,men plutserlig tente bilen når jeg skulle prøve for siste gang Osteaktig Da gikk bilen på to sylindre, skiftet over pluggledning på høyre side på motoren og da gikk den på alle fire. Det rare er at bilen har gått bra før også, men etter hvert har den gått dåligere. Nå har jeg kjørt bilen en stund,sånn at motoren har blitt varm og fått dratt den ordentlig.Alt virker OK Kult
Loggført

1960 t1
1966 t1
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #24 på: april 04, 2009, 11:52:05 am »

Ja, det var vel det eneste som sto igjen..... og ja, det var merkelige symptomer, det skulle liksom ikke endre seg hvis pluggledningene var byttet om.
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #25 på: april 04, 2009, 12:03:31 pm »

Takker for alle innspill og Råd Glad
Loggført

1960 t1
1966 t1
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #26 på: april 04, 2009, 20:04:05 pm »

Feil rekkefølge på pluggledninger...Vi startet bilen mange ganger.. hadde egentlig gitt opp,men plutserlig tente bilen når jeg skulle prøve for siste gang Osteaktig Da gikk bilen på to sylindre, skiftet over pluggledning på høyre side på motoren og da gikk den på alle fire. Det rare er at bilen har gått bra før også, men etter hvert har den gått dåligere. Nå har jeg kjørt bilen en stund,sånn at motoren har blitt varm og fått dratt den ordentlig.Alt virker OK Kult

er itte bare du som har rota med feil rekkefølge på dem Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #27 på: april 04, 2009, 22:04:53 pm »

Godt og høre Glad
Loggført

1960 t1
1966 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!