mai 06, 2024, 23:49:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hva kan være galt  (Lest 3330 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« på: november 03, 2011, 20:34:15 pm »

1915 cc nybygg.får starta motoren.men går kun på sylinder 1 og 3..ingen kompresjonslekasje her jeg funnet heller.når jeg bytter om tennpluggkablene og setter 3 og 4 på samme utgang som 1 og 3 går på.tenner den på 2 og 4 også.men siden den ikke vil gå på alle hva kan være galt.fordeler rotor.fordelerlokk.HæHæ?? forgasser på høyre side.vet ikke ville være rart viss det er forgasser siden han tenner både på v og høyre side men bare ikke på alle sylindere.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 03, 2011, 20:51:53 pm »

Rekkefølgen din er mest sannsynlig feil. Flytt om på 2 av kablene. Rekkefølgen er:

svinghjul
1       3
2       4
reimhjul

fordeler
1 | 4
-----
2 | 3
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 03, 2011, 21:07:47 pm »

Motor:

3       1


4       2


Fordeler:

3    2

4    1


 Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: november 03, 2011, 21:14:00 pm »

oki så sylinder 1 er mot svinghjulet.også videre trodde syl nr en hvar på venstre side mot rimskiva jeg .men da skal jeg prøve detta
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: november 03, 2011, 21:18:08 pm »

pluss nytt fordelerlokk og stift og rotor.da er altså sylinder nr 1 på venstre side mot svinghjulet.og så sylinder nr 4 på høyre side mot motorlokket.også 3 og 4 hmm da har jeg bommet fælt gitt.jaja 30 år er jeg snart blitt men langt ifra utlært.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 03, 2011, 21:22:05 pm »

Når du ser på motor med reimskive nærmest:

1 innerst til høyre
2 nærmest fanger til høyre
3 innerst til venstre
4 nærmest fanger til venstre

Hva slags fordeler?

Hvis fordeler aksel står rett gjelder

3 2
4 1

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: november 03, 2011, 21:25:40 pm »

har en standard forldeler med vacum, til gasser.ah da e jeg klokere slylinder en er altså på høyre side.har altid trudd den hvar på venstre sida jeg.hmm dumme meg
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 03, 2011, 21:29:36 pm »

Vær 100% sikker på kabling og prøv igjen. Står ikke fordelerdrevet riktig så må du poppe av fordelerlokket for å finne hvor 1 er. Da er 2 på neste punkt mot klokken
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: november 03, 2011, 21:37:45 pm »

ok når sylinder nr 1 inners til høyre står på topp skal rotoren peke på nr 1 på fordler..rekkfølgen på sylinderene blir vel som du har skrevet?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #9 på: november 03, 2011, 21:43:48 pm »

Nummeret på sylinderen stor på dekselet rett ved plugghullet også. Husk at stempelet er to ganger på topp, men bare en av de er det gnist, og det er når begge ventilene er stengt.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: november 03, 2011, 21:48:39 pm »

ok men jeg fant akuratt ut att jeg har bytta om dekslene.så sylinder nr en havna på venstre side.da er det ikke rart jeg har bomma
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #11 på: november 03, 2011, 22:09:20 pm »

haha, se jeg er sløv i dag a. Slutte å henge på forumet med skallebank ser jeg Gliser
godt folk er våkne her
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #12 på: november 03, 2011, 22:31:08 pm »

skallebank dewil vært på flaska?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 03, 2011, 22:49:27 pm »

Kjennes sånn ut, men det er jo ikke før om 19-20 timer...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #14 på: november 04, 2011, 09:47:18 am »

hehe off.
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #15 på: november 04, 2011, 21:10:58 pm »

jadda rekkfølgen fant jeg uta men jeg var jo dumm nok til og ikke sjekke vipparmgeometrien.ventilen ligger jo på når den skal tenne pga att sylinderene er dreid ned for mere komp så he må jeg gjøre noe.kansje dreie ned vippestengene.med mindre 1200 stenger er kortere?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 05, 2011, 00:03:12 am »

1200 stengene er kortere ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #17 på: november 05, 2011, 00:30:10 am »

Hvor mye er det snakk om da?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #18 på: november 05, 2011, 08:49:56 am »

ett par mm insugventilen ligger på
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 05, 2011, 10:20:30 am »

Det er ikke sikkert 1200 stenger er passe. Mål opp og kapp de du har idag
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #20 på: november 05, 2011, 10:32:21 am »

endene på røra er jo runde.når man kapper vil jo det runde forsvinne i enden har det noe og si og hvordan kapper man vinkelkutter??
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #21 på: november 05, 2011, 10:46:56 am »

Endene er er plugger. Disse tas ut og rørene kappes
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #22 på: november 05, 2011, 10:52:14 am »

ah ikke verre.da forstår jeg
Loggført
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #23 på: november 05, 2011, 10:57:54 am »

Jeg prøvde 1200 stenegen på 1,25 vipper og de ble for korte. Ang tenning, på kanten av fordelerhuset er det et hakk, evt underkant på fordelerlokket. Når rotoren står over det hakket skal syl nr 1 tennes.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #24 på: november 05, 2011, 15:56:42 pm »

ok.har gitt opp nå han går kunn på 4 og 2 ingen komplekk på andre sida.tenner kun når jeg heller bensin ned i forgasseren.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #25 på: november 05, 2011, 16:44:58 pm »

ok.har gitt opp nå.

Bra! Selg motoren før den ødelegges ytterligere.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #26 på: november 05, 2011, 19:06:30 pm »

Hvorfor er 1 nederst på høyre side på fordeler der jeg bruker 009 (1915) , og 1 øverst til høyre på orginal fordeler ? (1600)
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #27 på: november 05, 2011, 20:25:28 pm »

hva med noe som dette da?

* vw_rebuild_kit.jpg (38.35 KB. 389x505 - vist 113 ganger.)

Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #28 på: november 05, 2011, 20:28:57 pm »

hehe ett strikk- fikk start på den i kveld.ren flaks jeg så det men lagg 2 skiver mellom innsuget og toppen.der det er pakning imellom fjerna de så funka han
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!