mai 06, 2024, 17:57:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Starter problem - 1956 Oval  (Lest 4574 ganger)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« på: oktober 06, 2012, 18:16:22 pm »

Okei folkens.. Nå er det rett før jeg kaster inn håndkle her.. Prøver innspill fra forumet her nå først...

Problemet er;

Får ikke start på bilen via startmotor. Men ved trilling, starter på første meteren..

Dette er prøvd;

* Byttet jordingskabel, pusset anleggsflatene med dremmel = gullende rent gods
* Pusset anleggsflaten på startere/girkasse = gullende rent gods
* Byttet tenningslås, funker = sier bare klikk ( innslaget slår inn men starter går ikke rundt )
* Kabel direkte fra batteri og ned til innslag = innslaget slår inn men starter går ikke rundt
* Kabel direkte fra plusskontakt på starter inn på innslag = innslaget slår inn men starter går ikke rundt
* Satt bilen i gir og dreid rundt så tannhjulene skal sette seg = innslaget slår inn men starter går ikke rundt
* Prøvd med 3 ulike 6v startere = alle slår innslaget inn men går ikke rundt
* Byttet messinghylse til starter = innslaget slår inn men starter går ikke rundt...
* Batteriet er toppladet

Hva gjenstår å prøve nå?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 06, 2012, 18:28:12 pm »

Er det gammelt batteri du har? har hatt samme problem med eit 6v batteri fikk lada det innslaget slo inn  men starteren sveiv ikje.
prøv med eit 12v batteri og startkabler
Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 06, 2012, 18:29:39 pm »

Hever meg på den. har hatt samme problem med 6v batteri. bytta batteri og da gikk det greit..
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 06, 2012, 18:35:23 pm »

Ikke veldig gammelt, tror jeg... Stod i Chevy Pick up'n til en kompis.. Så funket fint å få startet den.. Men skal teste med 12 volt i morra! Legger meg under og kobler fra starter, og "kobler" startkablene til starter og en liten ledningsstump og prøver mener du Øystein?

T-1; du hadde samme skiten ja??

Burde nesten fått lånt ett 6v til før jeg løper og kjøper ny bare for å være sikker...
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 06, 2012, 18:41:38 pm »

Sett startkabelen +på batteri - holder du handa vri om nøkkel og sett - på skruen ved gearstang gnister litt men det funker
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 06, 2012, 18:46:46 pm »

Sett startkabelen +på batteri - holder du handa vri om nøkkel og sett - på skruen ved gearstang gnister litt men det funker

Den var ny.... Det skal testes! Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 06, 2012, 19:36:21 pm »

I noen gamle manualer så beskriver man litt smøring med bittelitt grease i starterforingen (hylsa) - jeg bruker det. Står bla i en Bentleymanual jeg har for 1200 -mod. Før jeg skjønte dette brukte jeg en 150A 6volt traktorbatteri. Det virket det også... 
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 06, 2012, 19:37:50 pm »

I noen gamle manualer så beskriver man litt smøring med bittelitt grease i starterforingen (hylsa) - jeg bruker det. Står bla i en Bentleymanual jeg har for 1200 -mod. Før jeg skjønte dette brukte jeg en 150A 6volt traktorbatteri. Det virket det også... 

Har grease i hylsa.. Men skal legge i litt mer Glad

Misunner deg batteriet ditt.........
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 06, 2012, 19:46:49 pm »

tror ikke det skal mye grease til. Men få lånt et annet batteri og prøv. Mitt traktorbatteri ble kjøpt i "affekt". Drev å slet som du gjør nå. Tror delvis jeg slet pga et svinghjul med "rustne" tenner den gang.  Etter flere år med mye rart og bruk av "kjempebatteriet" så kjøpte jeg et nytt 88amp batteri. Nå starter den lett..
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 06, 2012, 19:49:52 pm »

Takk Glad

Skal se om jeg ikke får lånt ett annet batteri. Egentlig burde jeg kanskje bare kjøpt ett nytt skikkelig batteri først som sist da det ikke blir noe motorbytte og banebil av denne likevel.. Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 06, 2012, 20:00:04 pm »

Har startet min med 12 volt batteri. Ikke sett på lys og stopp med engang den starter. Koble umiddelbart ifra batt...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 06, 2012, 20:09:03 pm »

Har startet min med 12 volt batteri. Ikke sett på lys og stopp med engang den starter. Koble umiddelbart ifra batt...

Det funka!! Osteaktig Dvs, starter gikk rundt, bensintanken er frakoblet pga senking foran og diverse justeringer.. Men starter gikk rundt!

Ergo, batteriet er slitent.... For å ta det veldig enkelt?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #12 på: oktober 06, 2012, 20:11:34 pm »

Jepp.. det vil  jeg tru.. skal ikke mye til før et 6v batteri ikke klarer dra startern.. lån deg et som virker så er du 100%
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 06, 2012, 20:13:07 pm »

Will do Glad

Da kan jeg fortsette senkejobben med ett smil om munnen og koble starter fast og "glemme" dette inntil videre... Glad

Nåh må jeg ha en whisky!  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 06, 2012, 20:31:18 pm »

husk og lade det nye batteriet for du belaster det med starter da får du lengre levetid på batteriet.
har kjøpt batterier av kjell olsen i skien varta har prøvd biltema sine men holbarheten er dårlig.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 06, 2012, 20:34:38 pm »

Takk Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 06, 2012, 20:45:28 pm »

Bygg om til 12v med en gang, 6v suger Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 06, 2012, 20:47:25 pm »

Bygg om til 12v med en gang, 6v suger Osteaktig

Skriver under på det der altså!  Gliser  Osteaktig

Skål Møkkamann! Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 06, 2012, 20:48:57 pm »

Bygg om til 12v med en gang, 6v suger Osteaktig

Skriver under på det der altså!  Gliser  Osteaktig

Skål Møkkamann! Osteaktig
Skål din busemann Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #19 på: oktober 07, 2012, 09:07:58 am »

Bygg om til 12v med en gang, 6v suger Osteaktig
6V er helt kurant så lenge ting og tang er iorden  Blunker
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #20 på: oktober 07, 2012, 12:14:56 pm »

Ja men virker som de tykke ledningene er mer ømfintlige m.h.t. strømtap på 6volt... enten pga skader eller for dårlige klemmer etc. Eg har iallefal måtta bytta slike sjølv om dei "ser gode ut" å då har eg fått til startstrømmen.  Øyerulling
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 07, 2012, 13:26:10 pm »


Det er flere "jord overganger" i starteren også, så om alle du har testet er gamle brukte startere kan problemet likevel være starteren. En må plukke den fra hverandre og rengjøre for irr og dritt.
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #22 på: oktober 07, 2012, 14:15:17 pm »

å litt smøre foringa i lokket på starteren
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 13, 2012, 07:37:17 am »

Fantastisk Glad

Nytt toppladet batteri og Ovalen starta på første kinn Osteaktig

Få justert spissinga nå så er jeg klar!
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #24 på: oktober 13, 2012, 08:25:54 am »

Fantastisk Glad

Nytt toppladet batteri og Ovalen starta på første kinn Osteaktig

Få justert spissinga nå så er jeg klar!
morro.
Loggført
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #25 på: oktober 19, 2012, 19:58:38 pm »

Bilder av gliser må du jo legge ut Glad bytter til meg en 54 oval nå jeg,6v det også som skal bygges om å senkes Max Glad
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #26 på: oktober 19, 2012, 20:03:05 pm »





God helg Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 19, 2012, 20:07:19 pm »

Oj oj. Den var lekker. Original inni? Blir lavere? Blunker
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 19, 2012, 20:16:53 pm »

Har vært lavere Glad Funka ikke! Les her Blunker

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,47659.msg482210.html#new
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #29 på: oktober 19, 2012, 20:20:14 pm »

Uvant å kjøre gammel senket bil? Stor forskjell på balljoint å linkpin ang senking,men det ser jo kult ut. Fiks airride så kan du kjøre i høyere modus å senke ved cruising/showing Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!