mai 14, 2024, 00:14:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: En finfin, rustfri 68er til salgs - SOLGT! - kan slettes  (Lest 1033 ganger)
Nemoz
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Sandnes


Vis profil

« på: juli 01, 2010, 20:24:31 pm »

Da jeg har fått tak i den gamle familiebilen til mormor (vært i familien siden mars '69), må jeg dessverre selge min bleue engel Marlene...

Den starter og går som ei klokke, og ble EU-godkjent i forrige måned (mai) av Rettedal på Sola, med -null- feil og mangler. Jeg veldig i startfasen på å lære meg disse bilene å kjenne på innsiden, men Rettedal sa selv han aldri hadde sett en så gammel bil med så lite rust uten å ha vært behandlet noen gang. Det tar jeg som et godt tegn, ettersom han regnes som i overkant pirkete på ting...
Den har i sine første tiår gått i Hamartraktene, derav den manglende rusten. Det er virkelig ingen rust på bilen, bortsett fra litt småting i overflaten, som vanlig. Noen små bulker på den ene siden (noe ser ut til å ha falt på den), men ingen lakksprekk rundt dem, så vidt jeg kan se; burde vært lett å fikse. Lakken er ikke perfekt, men helt ok; det samme gjelder krommen etc. Fin patina, som man sier, eller? Ingen sveising er nødvendig på denne bilen, for å si det sånn.

Motoren er den originale 1300, og virker godt vedlikeholdt. Jeg kjøpte den for rundt to år siden, og siden har den aldri vært kjørt i regnvær; ikke engang på våt vei...

Jeg har nettopp skiftet begge varmepottene på den, samt endepotte og krompiper ut bak. Det er original ebersprecher bensinbrenner under lokket, som fungerer utmerket. Det samme gjør alt det andre elektriske. Siden jeg kjøpte den har den kanskje kjørt 10 mil, maks, og like før jeg kjøpte den, fikk den nye bremser og ymse andre slitedeler. Går litt på høyt turtall etter å ha vært oppe i fjerdegir og rusa litt, men jeg har ikke fått sjekka vaiere eller noe. Sikkert bare en tøyseting å fikse, men jeg er i lærefasen på all mekking...

Blå innvendig, blå seter (førersetet har den sedvanlige slitasjen, da), fin taklining, nye stigbrett (svarte, har ikke satt dem på enda), lekker ikke olje, bensin eller noe, og jeg tenkte jeg skulle be om 22.000,- for den, ferdig pruta.
Årsavgift betalt, olje og pakninger nettopp skifta, bruker lite bensin, og det skjærer meg litt i hjertet å selge den, må jeg innrømme.


Likevel; noen som er hypp? Bilen står på Ganddal i Sandnes, i et barnevennlig strøk.

Send meg en epost; mvbirken©broadpark.no
eller en pling; 41 24 86 86
hvis noen er interessert.

Gi også beskjed hvis det er noen som trenger flere bilder...


* DSC_0102.jpg (230.61 KB, 712x1072 - vist 214 ganger.)

* DSC_0099.jpg (197.87 KB, 678x909 - vist 195 ganger.)

* DSC_0100.jpg (189.99 KB, 712x1072 - vist 176 ganger.)

* DSC_0101.JPG (110.45 KB, 1072x712 - vist 122 ganger.)

* 19_1431559669.jpg (89.23 KB, 575x431 - vist 136 ganger.)
« Siste redigering: juli 14, 2010, 19:00:14 pm av Nemoz » Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #1 på: juli 01, 2010, 21:58:34 pm »

Denne har potensiale for å bli en fet latelooker!!
Loggført
Nemoz
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #2 på: juli 04, 2010, 10:23:50 am »

Ingen? Virkelig?

Som Haz sier; det er en bil med stort potensiale.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!