Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4]
|
93
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Kan noen gi meg en skikkelig forklaring på forstilling, kingbolt, brotsjing osv?
|
på: mars 01, 2013, 19:50:10 pm
|
Jeg driver å skal handle meg ny forstilling, men jeg blir ikke klok på hva moroa faktisk innebærer...
Ta Unneberg - 2" smalnet forstilling med fjærpakke, senkespindler og ytre ledd på styrestag som passer spindler. - Her må styrestag kappes, men innenfor gjengepartiet så sveis er unødvendig - riktig? - hva mer må gjøres - hørte snakk om brotsjing eller noe men hva innebærer dette?
i tillegg må man ha nye fettnipler, nye pakninger rundt fjærpakka og røra. Er alt dette bolt on, eller er det noe jeg overser?
|
|
|
105
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: haynesbøker
|
på: oktober 11, 2012, 21:08:08 pm
|
Er boka egnet til pre 67 boble (regner med det er litt forskjeller før og etter) så byr jeg 200,- ink frakt.
|
|
|
107
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 58 boble
|
på: oktober 10, 2012, 09:55:59 am
|
Siden bilen blir stående i vinter - er det noe særskilt som bør gjøres i fbm lagring?
Hvilken bredde på bakfelger er fornuftig, er 7" safe mtp subbing? Skal ikke kjempelavt..
Og hvor kjøpes komplette felgsett nytt - jeg kjøper nytt/brukt rund baut slik at det orginale oppsettet kan demonteres komplett.
|
|
|
108
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 58 boble
|
på: oktober 09, 2012, 10:58:09 am
|
Denne bilen ble restaurert for 25 år siden på Halstensens auto i Fredrikstad, jeg var med på og montere den sammen etter omlakerin i arbeidsuka i 9 klasse. det er veldig lite som måtte sveises på den, inredningen er også helt urørt bortsett fra taktrekket som ble byttet pga missfarging etter rustne spiler, motoren ble også overhalt den gangen.
Morsomt det finnes overraskende mye dokumentert historie på bilen, deriblandt dokumentasjon og kvitteringer fra internfakturering fra oppussingen. Bilen sto i utstillingen en del år i etterkant. Jeg skal forsøke å lage en tidslinje etterhvert over "livet" til bilen så om noen vet noe så kom gjerne med det!
|
|
|
109
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 58 boble
|
på: oktober 07, 2012, 16:36:41 pm
|
Første spørsmål - er bobla "musetett"? Som i at mus og andre uønskede kryp ikke har noen åpenbare åpninger i karosseriet som de kommer inn i kupeen via?
|
|
|
110
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 58 boble
|
på: oktober 07, 2012, 09:54:26 am
|
Hvor i drammen bør du.? Kunne tenkt meg å se denne bobla i virkelighete. Kjører jo forbi drammen flere ganger i uka. Her har jeg glemt å endre - bosatt på jevnaker per nå, men jobber fortsatt i drammen.
|
|
|
111
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 58 boble
|
på: oktober 07, 2012, 00:17:33 am
|
Skal denne herpes elle bevares?
Herpes uten tvil..bra innlegg fra deg - gratulerer! Hyggelig med tilbakemelding fra øvrigheta - jeg er redd det ikke vil bli de mest spennende updates foreløpig, men vi får se om det plutselig annonseres etter ny smalnet komplett forstilling og komplett felgsett med dekk som er breddet bak slik at man om ikke annet kan teste (så får samvittighet avgjøre varighet på "djevelens verk" (ref dere originale originalentusiaster)). Har sett med skrekk og gru enkelte har nevnt at ved å fjerne originale skruer (som i utgangspunktet ikke behøver "skrus") for så å skru de tilbake "ødelegger" bilen.... Så - kanskje noen har ovennevnte deler som passer doningen slik at man i ett tilbakefall kan montere og føle litt på det, men fortsatt ivareta muligheten for å montere alt det originale igjen?!
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / min 58 boble - smalnet forstilling og bredda ståliser på gang
|
på: oktober 06, 2012, 16:36:37 pm
|
Med ærefrykt og stor glede klarte jeg å sikre meg denne godbiten - selger hadde vanvittig respons og til og med en møller-butikk var interessert for å ha bilen i utstillingen! Tror ihvertfall jeg har fått tak i utrolig sjeldent bra eksemplar her, som forøvrig absolutt ikke var planen - jeg var innstilt på en grei teknisk bil som trengte jobb kosmetisk, og som var i en slik tilstand at man kunne "gjøre hva man ville" med bilen. Jeg skal gifte meg i april 2014 om alt går som planlagt, og vi var begge enige om at boble som bryllupsbil er stor stas. Tanken om et lett oppussingsobjekt ble bestemt og vi begynte å følge med. lite utvalg i pre-60 gjorde at vi holdt på å kjøpe en 65 modell, men da denne dukket opp på mandag var det ikke tvil. Heldigvis fikk jeg muligheten til å være førstemann til å se på bilen og om jeg matchet høyeste bud (tror det var borti 10 stk som hadde meldt om at de skulle ha bilen, og budene hadde nok sittet løst) så ble den min. Vi slo til Det finnes mye historikk på bilen, den er bl.a. blitt restaurert for 20 år siden av en møller-butikk, og har stått 10 år i utstilling. i etterkant kun eid av entusiaster, noe bilen bærer preg av - den er veldig hel og pen. Jeg hadde egentlig klart for meg hvordan drømmebobla skulle se ut, men jeg må nok revurdere å gjøre noen inngrep på akkurat denne bilen. Planen var noe innkorta forstilling med senkespindler og bredda stålfelger bak så ikke noe store greier, men vi får se. I så fall blir det kun inngrep som er 100% reversible! Når det er sagt kan jeg INGENTING om boble, så dere som velger å svinge innom håper jeg har noen gode innspill på de mange spørsmålene jeg vet dukker opp etterhvert.
|
|
|
115
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Bredda boble 1300
|
på: februar 10, 2009, 16:09:04 pm
|
kom gjerne med litt mer info vedr. teknisk tilstand, rust, er det de hvite revo-felgene som sitter på som følger med (har du ATS som sitter på auto-db bildene?) motormessig osv til en som kan null om luftkjølt, men har plutselig fått lyst på gammel boble thomas
|
|
|
|