mai 16, 2024, 06:05:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 30 hk med feil tenning  (Lest 908 ganger)
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« på: juli 22, 2010, 21:44:18 pm »

hei motoren min har sånne feil tenninger innimellom
jeg hører den skyter inni... varirrer på turtall

ventiler er justert

kan tenke meg en brent ventil

noen forslag?
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: juli 22, 2010, 22:01:43 pm »

Brent ventil, som du antyder, eller sota tennplugger?

Med litt feit blanding (gammal, sliten forgasser) og mye småkjøring har det hendt bobla mi har begynt å fuske under belastning, og det høres som tilbakeslag. Da er det en plugg som gir dårlig gnist, bare å bytte den. Dra av en og en pluggledning, og finn ut om en av de gir mindre senking i turtallet enn når du drar ut noen av de andre.

Siden min oval gjerne gjør 120 på meteret, regner jeg med at det ikke er noe alvorlig gæli med motoren ellers (eller var det så at den går best rett før den havarerer? I tilfelle har min holdt på å havarere lenge...).  Gliser

Driver også å tenker litt på pluggtyper. Jeg er mest vant til NGK, og de har vært helt greie. Men ryki en skjelden gang på 3'ern.
Har også brukt Equem, som har vært bra, unntagen da jeg startet opp for 2. gang i vår. Da røyk en (med samme tendens som du forteller om).
NGK skal ha B5HS, men jeg har hatt god effekt på Kawa'n min av å sette inn en tennplugg med powertip (gnisten havner lengre inn i forbrenningsrommet).
Derfor vurderer jeg BP5HS neste gang (P'en er for powertip). Hvis du har tennplugg med radiostøydemping, er mitt råd å kaste de, eller legge de til pynt.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 22, 2010, 22:09:38 pm »

hei enig med du håper bardet er en plugg så er alt greit. skal sjekke om de er nedsota etter all startingen min Osteaktig siden den starta og gikkk og ble fort dåligere så antar jeg at jeg druknet den 'etterpå skal la den stå til i morgen ...
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 22, 2010, 22:44:56 pm »

Hadde lignende symptomer i fjor høst...En plugghette hadde innvendig "skade" og ledet strømmen til tider...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!