mai 17, 2024, 14:24:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Utdreiing av senter (innsiden) på empi-5. Noen som har erfaringer?  (Lest 1027 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« på: juni 04, 2009, 10:51:23 am »

Når har jeg fått forespørsel om å dreie bort noen forhøyninger som sitter under boltene bak på navet på empi-5 repro felgene. Ved å fjerne disse vil det være mulig å kompansere for det senkespindlene bygger. Men så lurer jeg på om felgen svekkes for mye? Tror det blir 12-13mm gods igjen rundt boltene hvis utvekstene fjernes. Og vil den fortsatt "svelge" klumpen rundt lageret på orginale bremse tromler? Bilen disse (kansje) skal på er en 63 model T1. Bilen har standard bredde puma og spindler samt repro skjermer som ikke akkurat hjelper på....... Eieren virker desverre heller ikke videre sugen på å bytte til smalere forstilling, selv om dette hadde løst hele problemet med en gang istedenfor bare litt av det slik som denne felgjobben gjør.
Finnes det noen gærninger i dette landet som har prøvd seg på lignende stunts?
Har selv gjort slike jobber på moderne alufelger tidligere, men da har det aldri vært snakk om mere enn 3-4 mm. Nå er vi oppe i nesten 15!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: juni 05, 2009, 11:04:41 am »

Karsten Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
torpe_ulf
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad



Vis profil
« Svar #2 på: juni 11, 2009, 00:29:41 am »

har gjort tilsvarene på felger til en annen bil jeg hadde,og det var ikke noe problem kjørte med de på bane kjøring  tok av 13mm på disse;D
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: juni 11, 2009, 10:37:41 am »

Jeg har også gjort dette på flere felger tidligere, men lurer egentlig mest på om det blir plass til forhøyningen i senteret av trommelen inni felgen hvis jeg gjør dette. Blir fort mere omfattende hvis jeg må dreie ut dette i felgen også.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!