mai 06, 2024, 00:53:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljelekasje  (Lest 2374 ganger)
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« på: august 15, 2016, 19:22:30 pm »

Hei. Det lekker olje fra toppdeksel på "babord" side. Har skiftet deksel pakningen, men det hjalp ikke. Det ser ut til å komme olje ut langs den "fremre" støtstanga, den som er nederst mot bakken. Kan dette ha en sammenheng med at jeg muligens har hatt på litt for mye olje og kjørt et stykke med den etterpå?
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #1 på: august 15, 2016, 20:19:30 pm »

Stoler du ikke på teorien min om skadet / skjevt  Gråter Gråter toppdeksel. Hæ Hæ
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 15, 2016, 20:53:40 pm »

Vil ikke tro at for mye olje har så mye med det å gjøre.
Hvis det lekker ut ved toppdekselet kan nok teorien til P-stop stemme bra. Hvis det er årsaken så er det heldigvis både billig og enkelt å fikse.
Har også opplevd at det kan lekke hvis pakningen ligger littegrann skeivt. Men hvis det lekker likt nå som før pakningen ble byttet er nok ikke dette årsaken.

Hvis det lekker så olja legger seg langs støtstanga er det muligens pakningen på støtstangrøret som er synderen. Etter hvert som årene går så mister ofte støtstangrørene litt av spennet og da kan det begynne å lekke. Hvis man skal bytte pakninger her så må motor ut og topper av, men i mange tilfeller så holder det å ha på litt silikon.
Det finnes jo også en type støtstangrør som kan løsnes uten å måtte demontere hele motoren, men disse har jeg skjønt at det er veldig delte meninger om.
« Siste redigering: august 15, 2016, 20:59:17 pm av jubaluba » Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #3 på: august 15, 2016, 22:20:26 pm »

Vaske, blåse tørt, starte motor og se hvor det kommer fra
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 15, 2016, 22:47:48 pm »

Jo da P-stop. Klart jeg tror på det du sier. Så jeg kommer i morgen og prøver dekslet ditt. Gliser Blunker
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #5 på: august 16, 2016, 05:16:57 am »

Eg har også irritert meg over oljesøl på varmeboksane, då det lukter stygt til tider.
Begynte med å skifte pakningar, utan at det endra seg. Supplerte så med silikon på pakningane for å vera sikker på at dei låg i ro,
heilt utan effekt.
Hos meg så er lekkasjen frå dei underste stagboltane, har eg funne ut etterpå.
Er kun ein som er tilgjengelig utan å løsne vippetøyet. Sjekka denne, og den var så godt som heilt laus.
Supplerte med litt moment, og lekkasjen avtok akkurat der.....

Blei til at lekkasjen ikkje var irriterande. Og om det går med litt for mykje olje, så pytt-pytt, har jo betalt miljøavgift uansett Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: august 16, 2016, 13:19:20 pm »

Da har jeg bytta toppdeksel med P-stop, Han satte det på(stoler jo ikke på andre og det er klokt) jeg kjørte hjem og det røyk, men det var tørt. Tok en liten svingom til og da røyk det ikke og var tørt. P-stop er snill!!
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 16, 2016, 14:35:06 pm »

Da har jeg bytta toppdeksel med P-stop, Han satte det på(stoler jo ikke på andre og det er klokt) jeg kjørte hjem og det røyk, men det var tørt. Tok en liten svingom til og da røyk det ikke og var tørt. P-stop er snill!!

Ikke overrasket! P-stop har vanligvis rett (selv om det er litt tøft å innrømme det!)

En meget flink kar!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!