mai 02, 2024, 22:02:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
31  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem kan stål! :) på: februar 27, 2009, 09:59:00 am
om du vli ha materialdata og kjemisk sammensettnig: MatWeb

Kan forøvrig anbefale MatWeb.com om man vil lete opp materialdata. Der finner du det aller meste.
32  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min vw 1200..65 mod. på: februar 25, 2009, 09:54:24 am
sinnsykt bra!
33  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: super coool early bay westy 1971 på: februar 18, 2009, 20:38:16 pm

Må vel være noe for deg dette Torgeir :-D

se å få gang på skolissesalget ditt så blir det lett bay på deg!

så kan jeg kjøre restobobla di for deg Glad

Jeg siktet til tmatre og ikke samen :-)

hehe.. da så..
34  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: super coool early bay westy 1971 på: februar 18, 2009, 19:28:07 pm

Må vel være noe for deg dette Torgeir :-D

se å få gang på skolissesalget ditt så blir det lett bay på deg!

så kan jeg kjøre restobobla di for deg Glad
35  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: GIS BORT: Takgrind på: februar 18, 2009, 08:19:54 am
den er ikke krom, togga liker bare krom...

sist jeg var på besøk hadde han fått seg nytt kromma stuebord!

takgrinda er nå gitt bort..
36  Bruktbørsen / Deler selges / GIS BORT: Takgrind på: februar 18, 2009, 07:46:06 am
jeg har en takgrind jeg vil ha bort. rød i fargen, både pga lakk og overflaterust.. Den fungerer helt fint, jeg kjørte flyttelass på den fra trondheim til stavanger i fjor sommer og hverken den eller noe opp å fløy av Glad

må hentes i stavanger(storhaug) eller på forus. sendes absolutt overhodet ikke..

hvis ingen sier noe i løpet av en ukes tid så går den i søpla
37  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown -> Retro-looker - oppstart s7 på: februar 14, 2009, 22:17:43 pm
Synes den motoren din var sykt treg å få rundt med nytt batteri jeg men... Tvilende

enig der.. ny jording og kabel fra batteri til starter kan nok hjelpe mye..
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1970 Cab på: februar 13, 2009, 22:05:39 pm
alternativ C: si til frøken at hun trenger 2-3-4 nye dekk også kjøper hun det akkurat som hun kjøpte nye bremser..


Du må lære deg å skille mellom din slanke ungdomslommebok og en moderat fyllt lærerlommebok Blunker
39  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bilde-/videotråd på: februar 13, 2009, 20:00:21 pm
men hvorfor virker det som det har runnet noe nedover venstre fremskjerm?

lakk renner vel ikke av?
40  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1 Hjul (felg+dekk) TRENGS! på: februar 13, 2009, 19:59:28 pm
legg ett av hjulene du har til en av de andre tre bilene dine med cab'en, så trenger du ikke stresse noe..

evt ring skrotnisse.. han har nok noen stabler med dekk på felg..

fått litt mye brus i kveld?
41  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 12, 2009, 15:48:42 pm
må nok bli 4" ja.... hehe. sitti og sett en del nå. folk har jo 7" uten drop-spindler og originale hjul. det er ikke pent..!

skal du ha pacer felger da?

Er det ikke best å finne hvilken felg du skal ha først, så regne seg frem til hvor mye innkorting du vil ha/trenger?
42  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Dekk til 57 t1 på: februar 11, 2009, 14:14:08 pm
kjøp vredstein sprint classic fra dekkonline.com
43  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 09, 2009, 17:43:55 pm
det er mulig å få godkjent pumaforstilling, og skrevet det inn i vognkortet. Bare kjør et lite søk påforumet så finner du mange tråder om det.

Men, pre 60 slipper PKK, så du må isåfall bli stoppet langs veien og vedkommende som gjør det må se at det ikke er en standard forstilling.. Blunker
44  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva tenker mannen på? på: februar 09, 2009, 13:55:14 pm
det er tydelig at dette var lenge før man fikk fartsdumper annenhver meter bortover veiene..
45  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva tenker mannen på? på: februar 09, 2009, 09:41:01 am
har han virkelig hengt opp vinkeljern i støtfangerene på undersiden av bilen?

46  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheap'o trimming av en gammel sliter på: februar 08, 2009, 20:32:20 pm
det er nok finanskrisa som har slått hardere ned hos freddy enn hos endre..

men heldigvis er det jo bare et par måneder igjen til freddy er plattformsjef og drar inn greit med peeeng
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 06, 2009, 10:23:51 am
Ta heller av støtfangerhornene og bare ha en clean fanger...

48  Forum / Snikk-snakk / Sv: Torgeir - Gumpegoddi - Gratulerer med dagen 2 på: februar 06, 2009, 08:34:12 am
nå stjal du vitsen min beetlebug!

men jeg får gratulere meg selv og togga..

I kveld blir det reinskavpizza med tyttebær og 96%..
49  Forum / Snikk-snakk / Sv: Torgeir - Gumpegoddi - har bursdag! på: februar 05, 2009, 11:11:50 am
Lihkku Beivvin Togga-Mikkel!

S.W.A represent!
50  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 5/205 felger utenom det vanlige ø.kjøpt på: februar 05, 2009, 11:09:21 am
og repro empi5 ser jo absolutt ikke ut som orginalen da..
51  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: KDF LOOK på: februar 04, 2009, 18:12:39 pm
Mens vi venter i spenning på flere oppdateringer kan servere denne..

52  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tistlo har bursdag i dag! på: februar 04, 2009, 13:12:17 pm
Gratulerer! Håper at du feirer dagen med "Hvem faen er Tistlo?" skjorta:)





og rød L bakpå impulsen!

grattis!
53  Forum / Hva skjer? / Sv: HELGETRÅDEN- hva skjer på VW-fronten hos DEG i helga??? på: januar 31, 2009, 10:52:06 am
Planen er å røske ein 1600 ut av ræva på a Valgerd..

begynnt på tinget du nå da?


jeg skal bestemme banevokterens skjebne.. spiker eller jordebil-looker
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: BRM i sølv eller 5-Spoke Gunmetal? på: januar 30, 2009, 07:51:48 am
flat 4's ansen repops!
55  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1966 Banevokteren på: januar 27, 2009, 22:22:11 pm
doh!

er det mulig å gjøre dette uten å skille bunnpanne og karosseri?
56  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1966 Banevokteren på: januar 27, 2009, 20:28:34 pm
Rakk en kjapp tur i garasjen i kveld også, men det ble ikke så gøy som jeg hadde håpet.

Plukket av de to resterende skjermene og fant litt rust foran på venstre side, likt som på høyre side.
Rusten på høyre side var nok litt værre en jeg trodde, området rundt den nederste skjermbolten er det hull i og må fikses.

Det desidert kjipeste var når jeg tok en kikk på rammehodet. Jeg hadde en anelse om et lite hull der, men akk så feil man kan ta.

Det er hull i rammehodet. Den store flekken er riktig nok ikke gjennom, men på hele den forhøyningen i plata er det hull.


Det er også noe styggedom rundt innfestningen til forstillingen...



Spørsmålet er da, hva må gjøres for å fikse dette?

Forstillinga må av, det er jo greit.. men er det mulig å reparere dette uten å ta karosseriet av bunnpanna?

I nabogarasjen er det løftebukk. Funke det å trille bilen inn dit på hjulene, plukke av forstilling og alt og sveise inn nytt stål mens den står på bukken?  Det ville jo gå greit mtp tilgang siden man slipper ligge på ryggen  å sveise 2 cm over nesetippen..
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ujevnt slitte tromler på: januar 27, 2009, 20:10:33 pm
takk!
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheap'o trimming av en gammel sliter på: januar 27, 2009, 16:14:54 pm
jeg trodde det var mest gunstig at drivstoffet forbrennes i forbrenningskammeret og ikke nede i sylinderen? Har desverre ingen skuddsikre argumenter for det, er bare noe jeg har blitt fortalt, men det virker logisk.Syns jeg leste tidligere her at vendehøyden var 1.6 er ikke det ganske mye?? Burde dere ikke da heller gjøre noe med vendehøyden fremfor å redusere volumet i forbrenningskammeret...? Fint prosjekt dere har gående

Joda, det stemmer nok - men toppene må tas ut av uansett for å ha mulighet til å nå ønsket kompresjon. Tilgangen på verksteder som kan maskinere sylindre i Stavanger er særdeles begrenset og prisene deretter, så det blir et kost/nytte spørsmål.
Ved maskinering av toppene fjernes også den "kanten" sylinderen hviler på i toppen - denne målte jeg i går til ca 1.5mm og sammen med 1.6 i vendehøyde gir det altså 3.1mm fra stempelet ned til "squishflaten" rundt selve kammeret ved TDC originalt - denne blir i det minste redusert til 1.6mm etter maskinering. Vi prøver og ser hvordan det går  Gliser

Det finnes det mange bedrifter som kan maskinere sylindrer. Men etterspørsel på maskinering er stor i Stavanger området pga oljeindustrien. Derfor timeprisen rimelig høy - 1800,-
Sør Rogaland har fått ett fortjent kallenavn "Mazak land".

Med disse time-prisene vil dette ikke noe billig prosjekt lengre..


hehe.. vi har 6 mazak'er av ymse slag på jobben Glad

59  Forum / Cal-look / Sv: Vis oss din CAL-LOOKer på: januar 27, 2009, 13:45:06 pm
hvilken farge er det på den knallfine bilen din Finn Christian?
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ujevnt slitte tromler på: januar 27, 2009, 12:15:51 pm
hva er slitegrensen?

Det blir kanskje litt vanskelig å måle dybden på sporene før det allerede er dreid rett..
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!