Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
|
31
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem kan stål! :)
|
på: februar 27, 2009, 09:59:00 am
|
om du vli ha materialdata og kjemisk sammensettnig: MatWebKan forøvrig anbefale MatWeb.com om man vil lete opp materialdata. Der finner du det aller meste.
|
|
|
33
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: super coool early bay westy 1971
|
på: februar 18, 2009, 20:38:16 pm
|
Må vel være noe for deg dette Torgeir :-D
se å få gang på skolissesalget ditt så blir det lett bay på deg! så kan jeg kjøre restobobla di for deg Jeg siktet til tmatre og ikke samen :-) hehe.. da så..
|
|
|
36
|
Bruktbørsen / Deler selges / GIS BORT: Takgrind
|
på: februar 18, 2009, 07:46:06 am
|
jeg har en takgrind jeg vil ha bort. rød i fargen, både pga lakk og overflaterust.. Den fungerer helt fint, jeg kjørte flyttelass på den fra trondheim til stavanger i fjor sommer og hverken den eller noe opp å fløy av må hentes i stavanger(storhaug) eller på forus. sendes absolutt overhodet ikke.. hvis ingen sier noe i løpet av en ukes tid så går den i søpla
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1970 Cab
|
på: februar 13, 2009, 22:05:39 pm
|
alternativ C: si til frøken at hun trenger 2-3-4 nye dekk også kjøper hun det akkurat som hun kjøpte nye bremser.. Du må lære deg å skille mellom din slanke ungdomslommebok og en moderat fyllt lærerlommebok
|
|
|
40
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1 Hjul (felg+dekk) TRENGS!
|
på: februar 13, 2009, 19:59:28 pm
|
legg ett av hjulene du har til en av de andre tre bilene dine med cab'en, så trenger du ikke stresse noe..
evt ring skrotnisse.. han har nok noen stabler med dekk på felg..
fått litt mye brus i kveld?
|
|
|
56
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1966 Banevokteren
|
på: januar 27, 2009, 20:28:34 pm
|
Rakk en kjapp tur i garasjen i kveld også, men det ble ikke så gøy som jeg hadde håpet. Plukket av de to resterende skjermene og fant litt rust foran på venstre side, likt som på høyre side. Rusten på høyre side var nok litt værre en jeg trodde, området rundt den nederste skjermbolten er det hull i og må fikses. Det desidert kjipeste var når jeg tok en kikk på rammehodet. Jeg hadde en anelse om et lite hull der, men akk så feil man kan ta. Det er hull i rammehodet. Den store flekken er riktig nok ikke gjennom, men på hele den forhøyningen i plata er det hull. Det er også noe styggedom rundt innfestningen til forstillingen... Spørsmålet er da, hva må gjøres for å fikse dette? Forstillinga må av, det er jo greit.. men er det mulig å reparere dette uten å ta karosseriet av bunnpanna? I nabogarasjen er det løftebukk. Funke det å trille bilen inn dit på hjulene, plukke av forstilling og alt og sveise inn nytt stål mens den står på bukken? Det ville jo gå greit mtp tilgang siden man slipper ligge på ryggen å sveise 2 cm over nesetippen..
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheap'o trimming av en gammel sliter
|
på: januar 27, 2009, 16:14:54 pm
|
jeg trodde det var mest gunstig at drivstoffet forbrennes i forbrenningskammeret og ikke nede i sylinderen? Har desverre ingen skuddsikre argumenter for det, er bare noe jeg har blitt fortalt, men det virker logisk.Syns jeg leste tidligere her at vendehøyden var 1.6 er ikke det ganske mye?? Burde dere ikke da heller gjøre noe med vendehøyden fremfor å redusere volumet i forbrenningskammeret...? Fint prosjekt dere har gående
Joda, det stemmer nok - men toppene må tas ut av uansett for å ha mulighet til å nå ønsket kompresjon. Tilgangen på verksteder som kan maskinere sylindre i Stavanger er særdeles begrenset og prisene deretter, så det blir et kost/nytte spørsmål. Ved maskinering av toppene fjernes også den "kanten" sylinderen hviler på i toppen - denne målte jeg i går til ca 1.5mm og sammen med 1.6 i vendehøyde gir det altså 3.1mm fra stempelet ned til "squishflaten" rundt selve kammeret ved TDC originalt - denne blir i det minste redusert til 1.6mm etter maskinering. Vi prøver og ser hvordan det går Det finnes det mange bedrifter som kan maskinere sylindrer. Men etterspørsel på maskinering er stor i Stavanger området pga oljeindustrien. Derfor timeprisen rimelig høy - 1800,- Sør Rogaland har fått ett fortjent kallenavn "Mazak land". Med disse time-prisene vil dette ikke noe billig prosjekt lengre.. hehe.. vi har 6 mazak'er av ymse slag på jobben
|
|
|
|