mai 02, 2024, 18:30:14 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne (Lest 1867 ganger)
ola
Seniormedlem
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
på:
mars 26, 2009, 09:55:51 am »
I dag er det siste innspurt før jeg går i gang med å dele bilen i to..
Planen er å gjøre alt klart for løft, så da lurer jeg på hva som må kobles fra og flyttes ut..
Bensintank må tømmes og kobles fra
rattstamme må kobles fra, det går vel greit at denne ligger på gulvet inne i bilen eller må den helt ut?
Strømledningene til batteriet må trekkes ut.
Løsne alle boltene som holder bunnpanne og kaross sammen.
Hva har jeg glemt?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #1 på:
mars 26, 2009, 15:14:55 pm »
Rattstamma trenger du berre å løysa ja + jordingsledningen som går på rattstamma.
Alle ledninger som går inn til motoren må koblast av.
Har du z-stag bak, må det koblast av.
Varmerøret frå varmeboksane på eksosen til bakelittinngangane på karosseriet må av.. er eit herk å få av, fordi dei gummimuffene som held på plass røret til bakelitten, pleier å vera stramme, men det går
Ellers så trur eg du har det meste på plass!
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
raaen
Supermedlem
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #2 på:
mars 26, 2009, 16:28:15 pm »
en stor fordel om motor er ute, når du løfter av kaross. husk på 2 stk. bolter under tank, 1 stk. bolt på vær side på innerskjærm ved bakhjul, og alle under baksete.
Loggført
ola
Seniormedlem
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #3 på:
mars 26, 2009, 21:48:50 pm »
tror det blir en variant av denne til helgen eller i neste uke..
http://kimsbug.blogspot.com/2006/11/body-off.html
løft eller drop.. resultatet er nå det samme
Loggført
DrLaban
Supermedlem
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #4 på:
mars 27, 2009, 07:27:32 am »
Anbefaler deg å få med deg 3 kompiser og LØFTE det av. Mye enklere enn å knote med bukker etc.
Er vinduer og dører tatt av bilen klarer du til nød å løfte den med kun 2 personer, men husk at du må løfte ganske høyt bak for å komme over motoren.
Loggført
.. How low can
YOU
go??? -
http://www.RestoRod.net
..
ola
Seniormedlem
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #5 på:
mars 27, 2009, 08:18:14 am »
håpet/planen var å kunne ta av karossen før jeg tok motoren.
Jeg har forsåvidt løftehjelp i en traktor, men det blir kanskje litt vel voldelig om noe henger litt?
Loggført
VeteranBobla
Supermedlem
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #6 på:
mars 27, 2009, 08:26:34 am »
Når jeg løftet av og satte på karrosseriet mitt så ble det gjort ved hjelp av 2 karer + meg. Motor sto fast på bunnplata båte på løft av og løft på. Eneste du på tenke litt på er at motor er tung og dersom du har skrudd av mye foran så kan bunnplata di tippe bakover. Dette forhingrer du eventuelt med noen støttebukker. Ellers så er det jo utrolig mye lettere å komme til der når karrosseriet er av da. Du må sørge for å løfte litt høyere enn du ellers ville gjort, men det er ikke noe problem. lykke til!
Loggført
T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961
Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) -
http://www.MbMproduction.net
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #7 på:
mars 27, 2009, 11:33:13 am »
Speedometer wire er også greit å skru av
Loggført
Speed is no substitute for direction
NilsR
Nybegynner
Innlegg: 46
Bosted: Stavanger
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #8 på:
mars 27, 2009, 12:13:12 pm »
Ledningene til bremselyset framme på hovedsylinderen er fort gjort å glemme....
Loggført
T-1 1957
T-1 1967
T-2 1969
T-2 1977
DrLaban
Supermedlem
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #9 på:
mars 27, 2009, 12:19:49 pm »
Sitat fra: JHU på mars 27, 2009, 11:33:13 am
Speedometer wire er også greit å skru av
..og denne er det VELDIG lett å glemme
Been there...
Loggført
.. How low can
YOU
go??? -
http://www.RestoRod.net
..
ola
Seniormedlem
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #10 på:
mars 27, 2009, 12:25:05 pm »
heldigvis er den ikke glemt:)
har tatt:
boltene under tanken
under bilen
inne i bilen
under bakskjermen
strøm til motor er løsnet
batterikabel til starter er av
speedokabel
bremselyssensor fremme
bremsevæskeslange
Da gjenstår kun rattstammen og ledning fra starter inn til dynamo siden den går gjennom brannveggen... tror jeg
Loggført
DrLaban
Supermedlem
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #11 på:
mars 27, 2009, 12:28:22 pm »
Sitat fra: ola på mars 27, 2009, 12:25:05 pm
ledning fra starter inn til dynamo siden den går gjennom brannveggen... tror jeg
Den gjør ikke det originalt i hvertfall. Da går den igjennom bakre del av flyndra, i en gummipropp som sitter der.
Loggført
.. How low can
YOU
go??? -
http://www.RestoRod.net
..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: huskeliste for løfting av karosseri fra bunnpanne
«
Svar #12 på:
mars 27, 2009, 12:49:00 pm »
Sitat fra: DrLaban (Thomas S) på mars 27, 2009, 12:28:22 pm
Sitat fra: ola på mars 27, 2009, 12:25:05 pm
ledning fra starter inn til dynamo siden den går gjennom brannveggen... tror jeg
Den gjør ikke det originalt i hvertfall. Da går den igjennom bakre del av flyndra, i en gummipropp som sitter der.
Starter ledningen går gjennom et hull i det "skjørtet" som henger under branveggen.
Og om man har 1302 eller 1303 så sitter det to store bolter i tunnelen foran girspaken som også lett kan glemmes.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...