Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 27
|
39
|
Bruktbørsen / Deler selges / solgt
|
på: august 28, 2016, 07:35:54 am
|
Selger unna hjertebaklys med masse deler.. Forventer fornuftige bud, da disse ikke er så lette å få tal i lengre. Har igjen ett komplett sett selv og tenkte jeg kunne selge unna resten. Selges helst samlet. [attachment=1]
|
|
|
53
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girkasse tråden
|
på: mai 02, 2016, 22:57:12 pm
|
har ikke du AT kasse da JK ?
Denne kassa sitter i ei boble jeg henta i går.. De andre kassene jeg har hatt har det stått bokstaver på. Denne her fant jeg bare tall på.
|
|
|
57
|
Forum / Problemløseren / Har noen en "oppskrift" på ¨sette inn en type 4 motor inn i type 3?
|
på: april 26, 2016, 12:32:08 pm
|
Har handlet en type 4 motor ifra en 914. Er det noen som vet med sikkerhet hva slags motor dette er utifra motorkoden?
[attachment=1]
Utifra tabellen til VW så skal denne motoren ha forgassere og 68 hester. Denne motoren jeg har sitter det innsprut på, noe som forøvrig ser ut til å være orginalt. Hvis man ser på TheSamba sin oversikt på porsche 914:
Porsche 914 Code Year Engine/Notes W 1970/71 1700cc - 8.2:1 compression - 80hp EA 1972-1973 1700cc EB 1973 1700cc - 7.3: compression, California only, fuel injection EC 1974 1800cc - California only, 7.6:1 compression AN 1800cc - 8.6:1 compression GA 1973/74 2000cc - 7.6:1 comporession GB 1973-1976 2000cc - 8.0:1 compresssion GC 1975/76 2000cc - 7.6:1 compresssion V0 1700cc - European-only 1800cc - European-only 2000cc - European-only
Da ser det ut som det kan være 1700, 1800 eller 2000cc. Er den noen som vet noe mere hva det kan være?
Uansett, hva trenger jeg å gjøre for å få inn denne i varianten min? Må jeg feks bytte svinghjul? Jeg vet jeg må modifisere overgangen på luftbæljen i bakkant på motoren mot karrosseriet.
|
|
|
|