Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
|
151
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboys cal-look "oval" (konebilen)....
|
på: februar 09, 2015, 23:12:24 pm
|
Ville tatt en telefon til Tommy Meek, Slemmestad Karosseri ang sveising av rag top'en. Var å så på en 356 han holdt på med, og det var bare rått det arbeidet han gjorde på den! Mistenker han vil anbefale butt i butt og TIG
|
|
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 "rallybobla"
|
på: januar 20, 2015, 13:57:39 pm
|
Siden jeg holder på å fikse opp bunnplaten, tenkte jeg å bytte foringer i fjærplata og få lakket det opp...
Hvordan er det å ta av fjærplatene nå, med kun bunnplate u/girkasse/motor? Er lite tyngde, så får jo ikke jekket opp platene. Funker det å bruke en skrutvinge å presse den opp, el bør jeg vente til jeg får tyngde på plata igjen?
danny
|
|
|
158
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljepumpe i type 3.
|
på: januar 12, 2015, 20:06:53 pm
|
Nei, det er det ikke plass til. Om du har nyere type motor, som jeg, må du også kappe litt i bakre motorfeste (bjelke) for å få plass. Her ser du hva jeg har gjort for å få plass. Måtte av å på med viftehuset en del ganger, før jeg fikk det til. Men vinkler du fittingsene riktig, trenger du kun å lage hullet i bjelken ved oljepumpa, ingenting i viftehuset.
|
|
|
165
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 "rallybobla"
|
på: januar 06, 2015, 22:42:16 pm
|
Fikk henta gulvplater hos Danske'n idag. Overaskende bra passform ift målene mine og når jeg sammenligner med de jeg tok ut. Men jekkfestet og den bakre "crossmembere'en" tok jeg av, da den er strøken på bilen. Jekkfestet fordi det er en skikkelig rustfelle, spes på repro platene, da de har en ekstra plate imellom. Dessuten kommer jeg ikke til å bruke de noen gang Er usikker på om jeg skal bruke seteskinnene som er på el om jeg skal bytte med de gamle... Noen som har erfaring m repro? De virker en tanke mykere enn orginale... Ang den svarte "grunninga" må alt vekk, el er det godt nok å matte den? [attachment=1]
|
|
|
168
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 "rallybobla"
|
på: januar 04, 2015, 20:44:28 pm
|
Ble en liten økt i kveld. Av med forstillinga, så da er den klar til å steames , pusse overflaterust å lakke den opp. Men har lurt på om jeg skal senke med senkespindler jeg har liggende eller om jeg skal bruke Pumaforstilling. Etter det jeg har forstått får man tilnærmet orginal demping m/spindler, stummere m/senkeforstilling. Har ikke planer om mye senk, så er kanskje hipp som happ?
|
|
|
169
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 "rallybobla"
|
på: januar 04, 2015, 18:19:43 pm
|
Foruten rep av gulv er planene videre er å overhalle bremser foran og forstillinga, evt sette på senkespindler. Ut med den gamle kassa og prøve å få tak i en nyere 1300S, 1500 el evt lange rør for å få hjula lengre ut. Gå over alt av bremserør/slanger og bytte der det trengs. Mulig jeg legger et returrør til bensinen og, vet aldri hva som kommer baki den Nå står det en 1200 industrimotor med porta topper, el orginal. Den går fint, mere enn nok med de kjøreegenskapene den har nå. Skal prøve å bedre de med gassdempere rund baut. Om jeg montere senkespindler, noen som vet hvor mye senk (i/y splines) bak jeg må ha for å få vogna level?
|
|
|
174
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 "rallybobla"
|
på: januar 03, 2015, 23:36:55 pm
|
Ble litt rolig i romjula, så måtte ut å sjekke bånnpanna. Her var det mye rust i gulvplatene, mens resten var overaskende bra. Så fram med drill og vinkelkutter, og ut med de gamle platene. Fant ut at det blir mindre arbeid, enn å pusse å lappe de.
|
|
|
175
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 "rallybobla"
|
på: januar 03, 2015, 23:33:12 pm
|
Men ikke så galt allikevel, når oppgjøret fra forsikringa omsider kom Etter litt kløing i hue fant jeg ut at det var bedre å skaffe nytt karosseri, enn å prøve å fikse det gamle. Hele fronten måtte byttes + en god del rust og gammel dårlig jobb, som poppa 1/4 panel mm Så rett før jul ble det løftet av og kjørt på skroten.
|
|
|
|