mai 16, 2024, 06:19:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motoren går varm og mister trekkkraft  (Lest 1400 ganger)
Bell65
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Drammen



Vis profil
« på: september 04, 2009, 20:32:54 pm »

Kjørte en tur mellom oslo og asker, da bilen plutselig begynte å trekke dårlig. Måtte gire ned helt til 1 gir for å komme opp en bakke jeg normalt kjører lett opp i 110 km/t.
Da jeg stoppet etter å ha fått lurt bilen nesten inn til asker sentrum røyk det voldsomt av motoren. Jeg hadde ikke noen lekkasjer før turen så hva denne røyken kommer av er ikke godt å si.
Jeg har en 71 Variant squerback.
Etter denne hendelsen virker det som om at motoren går fort varm og har mistet det meste av trekkkraften.
Noen som har en ide om hva det kan være?
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: september 04, 2009, 20:53:23 pm »

Hadde nesten samme skjebne med min.. Var ute og kjørte da ene pluggledningen smeltet nede på forvarmerrøret - overslag  Osteaktig  Gikk på 3 sylindere, og det ble varmt!!  Osteaktig Osteaktig


Kanskje toppakingen har gått?

(Her mente jeg vel egentlig toppdekselpakning, med tanke på røyk. Dette ned på eksos dermed røyk...
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 15:32:18 pm av Bj?rn » Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: september 04, 2009, 21:13:33 pm »

Det er bra med olje på den? og det er ingen toppakning på boblemotorer, Bjørn Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #3 på: september 05, 2009, 13:14:05 pm »

Filler eller lignende inni kjølevifta?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: september 05, 2009, 20:02:26 pm »

Har også sett på Type 3 at den gummibelgen fra karosseri til motor som kjøleluften går gjennom har løsnet. Belgen har da blitt sugd mot motoren og tetter nesten hele luftinntaket. Da blir det fort varmet og røyken kommer....
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Bell65
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 06, 2010, 01:16:37 am »

Var nok ikke så enkelt som dere har beskrevet, men tusen takk for tips Glad Pelte motoren ned i småbiter, bytta lager og i det store og hele foretatt en totalrenovering uten å finne noen feil Trist Skal sette den inn i bilen igjen i morgen så får vi se. Starter lett i benk og alt virker ok. Blir spennende å få den i bilen. Håper alt funker som det skal Glad
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 06, 2010, 12:56:11 pm »

PM!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!