mai 05, 2024, 15:14:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: .
. - 1 (33.3%)
. - 2 (66.7%)
Stemmer totalt: 3

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 39
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dewil's 56 Oval ragtop  (Lest 296471 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #60 på: januar 23, 2010, 19:55:43 pm »

woooshh, det går unna nå. Fikk tatt en tur i det flotte snøværet her om dagen. Måtte ha bensin. Ikke mye som hindret meg i å kjøre til Moss, jeg har jo bilen, med skilter, førerkort, nye hjul og mangler all sunn fornuft.


* esso.jpg (53.42 KB. 604x453 - vist 522 ganger.)


(Det ble litt sladding med 30hk også, funka fint)


I dag har jeg fått sammen fordeleren min. Den har jeg demontert, vasket og pusset alt som kan pusses. Stålull med såpe er konge.
Den ble demontert for noen uker siden, som man kan se på bildet litt over her... Nå har jeg fått samlet den igjen og det ser meget så bra ut...

* vj4br8-6-w1200-h1200.jpg (64.69 KB. 798x1200 - vist 306 ganger.)



* vj4br8-3-w1200-h1200.jpg (74.24 KB. 798x1200 - vist 313 ganger.)



* vj4br8-5-w1200-h1200.jpg (62.51 KB. 1200x798 - vist 267 ganger.)





« Siste redigering: januar 23, 2010, 19:57:14 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #61 på: januar 25, 2010, 23:47:12 pm »

Mesteparten av søndagen gikk med til å demontere motor. Jeg har aldri brukt så lang tid på å plukke ut en motor. Brukte 2 timer på å få den ut. Burde ikke ta mere enn 30 minutter, men når noen har skrudd sammen motor og girkasse med verdens største latmann og brukt kun 3 bolter. Selv satt jeg kun med en 17mm fastnøkkel. Men den kom ut til slutt.

Olja ble tappet etter mye kløing i hodet, røring med skrutrekker og varming av blokk.

* motor-w1200-h1200.jpg (140.41 KB. 798x1200 - vist 381 ganger.)


Det som lå under og i sila så ut som noe freia kunne snekret sammen. Så ut som sjokoladepudding laget på kokesjokolade...

* motor-2-w1200-h1200.jpg (119.49 KB. 1200x798 - vist 360 ganger.)



* motor-3-w1200-h1200.jpg (103.5 KB. 1200x798 - vist 322 ganger.)


I dag ble det tilpassing av kjøleblekk og glassblåsing av innsuget. Fikk grunnet innsuget og demontert litt andre motordeler som skal sandblåses i morra.

* motor-4-w1200-h1200.jpg (176.32 KB. 1200x798 - vist 325 ganger.)



* motor-5-w1200-h1200.jpg (149.39 KB. 1200x798 - vist 308 ganger.)



* motor-6-w1200-h1200.jpg (149.46 KB. 1200x798 - vist 327 ganger.)


Fikk også bestilt olje, plugger, pluggkabler og toppdekselpakninger i dag. Osteaktig *Gledeseg*


* motor-7-w1200-h1200.jpg (128.5 KB. 1200x798 - vist 386 ganger.)

haha
Dagens lille morsomme: Finn en feil

* motor-8-w1200-h1200.jpg (63.45 KB. 1200x798 - vist 449 ganger.)

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #62 på: januar 26, 2010, 00:09:57 am »

Hehehe! Noen feirer slikt også Gliser
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #63 på: januar 28, 2010, 23:36:53 pm »

Da har jeg endelig fått lakkert og "håra opp" den gamle slitte 1200'n, den som sitter/satt i bobla. Ble et greit resultat å ha ut sommeren.
Bestilte clutch på mekonomen og fikk en luk clutch, den ser milevis bedre ut enn den gamle... hehe

Olje er fylt, innsug og slanger er montert, plugger er satt inn, pluggkabler og "ny" fordeler er satt på, lagd ny pakning mellom gasser og innsug og polert opp den gamle skruen på nedre reimhjul.

Hvis noen har fordelerlokk og rotor som passer fordeleren min og har lyst til å selge meg det så skrik ut. Fordeleren er en VJ4 BR8.


Dagens blemme, bulka oljekjøleren min med et bor. Skulle bare bore hull til en fjær på baksiden av kjøleblekket og boret skvatt gjennom. Ble heldigvis ikke hull, men hvis motoren starter å lekke så veit jeg hvor det lekker... hehe  Rekker tunge


* motor-9-w1200-h1200.jpg (88.93 KB. 1200x798 - vist 325 ganger.)


Litt bilder av ting og tang må med...


* motor-2-2-w1200-h1200.jpg (122.74 KB, 1200x798 - vist 428 ganger.)

* motor-11-w1200-h1200.jpg (129.81 KB, 1200x798 - vist 319 ganger.)

* motor-10-w1200-h1200.jpg (173.26 KB, 1200x798 - vist 331 ganger.)

* motor-3-2-w1200-h1200.jpg (61.92 KB, 1200x798 - vist 343 ganger.)

* motor-2-4-w1200-h1200.jpg (123.47 KB, 1200x798 - vist 369 ganger.)

* motor-4-2-w1200-h1200.jpg (94.4 KB, 1200x798 - vist 357 ganger.)
« Siste redigering: januar 28, 2010, 23:42:12 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #64 på: februar 01, 2010, 21:19:17 pm »

Sødagen gikk med til å være fyllesjuk og fikling med motor. Byttet ut det meste av skruer på kjøleblekket med umbrako skruer, tøft ble det. Fin søndagsfikling forresten (Fornøyd sjæl Blunker )
Monterte Luk clutchen min og fikk satt inn motoren. Ripet opp det meste av nylakkerte deler under montering så det ble litt fiksing etter montering. Utfallet ble helt greit vil jeg tro, det meste vil nok vise seg når jeg får bilen ut i sola...

Flere deler er bestilt i dag, blant annet ny eksos, rotor, fordelerlokk og puma. (fordelerlokket på bildet passer ikke akkurat på en så gammel fordeler... hehe)
Hvis alle delene er på lager så blir det pusling med puma til torsdag. Blir nok litt testing av forskjellige høyder tenker jeg... Blunker


* motor-12-w1200-h1200.jpg (123.29 KB, 1200x798 - vist 359 ganger.)

* motor-2-5-w1200-h1200.jpg (159.46 KB, 1200x798 - vist 401 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #65 på: februar 04, 2010, 00:09:03 am »

Var ute i garasjen i dag for å fullføre motoren. Start og justering av tenning og forgasser. Den gang ei, onkel murphy dukket nemlig opp. (sett inn ditt favoritt banneord her)
Så det som skjedde videre kan forklares med 3 ord "deng deng deng"
Det viste seg at en skive hadde klart å snike seg ned i innsugsporten under monteringen. Den fikk gitt fra seg endel juling før den gikk i oppløsning mellom toppen og stempelet. Var mye banning på verkstedet i kveld, men heldigvis ser det ut til at jeg klarer å fikse det.  

I morgen blir det litt sliping for å få stempel kanten pen igjen og slipe litt på toppen der det har dukket opp hakk. Det ble ikke store merkene men nok til at det er lurt å gjøre noe med.  

Det positive i dag var at fordeleren jeg overhalet virker! Osteaktig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #66 på: februar 05, 2010, 00:27:23 am »

Jau da. mere moro i dag. Fikk fiksa stempel og topp og motoren er satt sammen igjen. Virket faktisk som at den var sånn tålig tett også. Fikk skrudd på eksosen og tilpasset den skikkelig også. Så i morra skal jeg prøve å få inn motoren og få startet, igjen.

Stempelet. Det ble et elendig bilde men hadde selvfølgelig glemt kameraet den dagen motoren "havarerer".

* motor-14.jpg (138.03 KB. 1200x900 - vist 357 ganger.)


Bilder fra da motoren var inne og en med den nye eksosen. Tror detta blir bra jeg.


* motor-2-6-w1200-h1200.jpg (145.49 KB. 1200x798 - vist 385 ganger.)



* motor-3-4-w1200-h1200.jpg (139.04 KB. 1200x798 - vist 442 ganger.)

Litt slapp surring av eksosbandasje, men jeg hadde ikke bløtlagt den og jeg begynte å bli lei. Kan vel tenkes at jeg kommer til å rette litt på den.

« Siste redigering: februar 05, 2010, 00:29:01 am av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #67 på: februar 06, 2010, 20:53:07 pm »

Eksosbandasje ryker godt! Fikk rulla bobla ut i dag og starta opp. Har litt ventiltikking på motoren men jeg tror jeg har oljetrykk :S Mulig jeg skal prøve meg på puma i morgen.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #68 på: februar 06, 2010, 21:01:52 pm »

ja det syns jeg du skal prøve deg på  Gliser
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #69 på: februar 06, 2010, 21:59:45 pm »

Er spent på hvordan demontering av forstilling kommer til å gå. Noen som har tips? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #70 på: februar 07, 2010, 09:02:32 am »

Er spent på hvordan demontering av forstilling kommer til å gå. Noen som har tips? Gliser

Går så fint så, koble fra rattstammen, av med styrestag, ut med styresnekke, 6 bolter (husk 2 forran tanken) og så er forstillinga ute.
Dra en maskeringstape rundt enden av fjærpakkene før du setter de inn, så sparer du deg for litt banning. Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #71 på: februar 08, 2010, 00:32:31 am »

Montering av puma gikk som en drøm! Var demonteringen av selve forstillinga jeg var litt usikker på men det gikk jo lett som bare det. Bare slo den fra hverandre i den ene enden og resta var bare å dra ut. Fjærpakka gikk rett ut og rett på plass i den nye pumaen. Slapp å teipe Blunker
i morgen skal jeg finne meg en ny støtdemper bolt, den ene gamle var for liten. Gjenstår å få luftet bremser og montering av dempere. Mulig det blir en kjøretur hvis veiene fra våler er sånn tålig tørre. Bilder og en liten elendig videosnutt kommer i morra.

Det siste jeg venter på nå er mattesettet jeg har bestilt fra hotshop, også må jeg finne en 6V parklyspære. 

 
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #72 på: februar 08, 2010, 08:29:36 am »

Flott kjerre du har. Pass godt på den...Tøft valg av hjul....Blir bra å få den litt ned i front........
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #73 på: februar 09, 2010, 23:15:55 pm »

Takker for det Endre.
Ble tur til esso, runde i byen og en tur på drive in hos mc donalds i går kveld. Det var en kald fornøyelse...

Har også lakket reservehjulet, fikset opp jekken med en sandblåsing og ny lakk samt litt smøring de siste dagene. Fant en farge som matchet sånn tålig til den originale Bilstein jekken, desverre ikke helt 100 men nå ruster den hvertfall ikke...

Her er noen elendige bilder Blunker



* puma inn.jpg (59.18 KB, 604x453 - vist 374 ganger.)

* jekk og dekk.jpg (52.99 KB, 604x453 - vist 330 ganger.)

* senk.jpg (50.8 KB, 604x453 - vist 400 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #74 på: februar 09, 2010, 23:21:19 pm »

Blir bare bedre og bedre detta utrolig fin bil Glad
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #75 på: februar 10, 2010, 08:34:12 am »

så bedre ut med nesa litt nermere moder jord  Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #76 på: februar 10, 2010, 08:35:17 am »

Takk takk. Osteaktig

det neste blir å kappe av gummistopper på puma'n og montering av støtdempere.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #77 på: februar 10, 2010, 08:49:14 am »

ligger den å hviler på stopperne.?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #78 på: februar 10, 2010, 08:52:22 am »

Jepp. Helt i bånn. Er mer å slippe ned. Men bedre enn originalforstillinga, der lå den mot nedre bærearm... Ikke rart den var høy foran
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #79 på: februar 10, 2010, 09:30:34 am »

høres bra ut, den hadde kledd å komme godt ned. men fin fin bil uansett
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #80 på: februar 10, 2010, 09:35:05 am »

Mulig jeg slipper den ned litt bak hvis jeg setter på større dekk...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #81 på: februar 10, 2010, 09:37:09 am »

den må ned hvertfall et hakk  Gliser
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #82 på: februar 11, 2010, 21:26:17 pm »

Må vel det vel. litt camber må man ha... hehe

Hentet litt stash på hotshop i kveld. Mattesett, noen pakninger til baklamper og hovedlyspærer. Mulig det blir montering av mattesett i morgen. Skulle hatt en ny bolt til øvre støtdemperfeste også, jeg mangler den ene. Var visst ikke lett å få tak i denne rare bolten. som er 12mm med 12mm gjengeparti og veldig liten stigning på gjengene. Fikk en gang kjøpt en sånn i fredrikstad, må må jeg ha en til...

Jeg har byttet parklyspærer. Fremdeles 6V i hele bilen.


* parklys.jpg (52.58 KB, 604x453 - vist 315 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #83 på: februar 11, 2010, 21:40:13 pm »

Den øvre bolten til støtdemperen er orginalt noe spesiell, men den er hverken M12 eller spesielt fingjenget om jeg husker riktig?


* 111413401A.jpg (2.47 KB, 200x102 - vist 937 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #84 på: februar 11, 2010, 21:56:00 pm »

Stemmer at den originale er litt rar ja. Men problemet er at jeg ikke trenger den originale men den som er til erstatning med m12 gjenger i stedet for m10 som den originale har. Ble tidligere brukt når man boret opp eller byttet hylse i "gamle dager". Far av en kompis jeg har reparerte den originale forstillinga mi med en slik hylse som jeg fikk dreid et sted og kjøpte bolt i fr,stad. Får prøve å ringe de i morra eller noe.
Pumaforstilligna har nemlig m12. jeg har en av disse boltene men trenger en til. Den originale passer dårlig i pumaen...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #85 på: februar 13, 2010, 13:40:16 pm »

Da har jeg funnet ut at jeg har feil bakseterygg i bilen. Var så heldig å få titte litt på Andersen VW56 sin 56 oval. En flott originalbil.

Bå må jeg enten sveise litt eller finne en ny seteramme. Er jo greit at setet sitter fast
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Golfblau
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #86 på: februar 13, 2010, 19:16:56 pm »

Mer action i dag. Ble en runde med tørking av støv, skifting av lykteglass, montering av panseråpewire og reservehjul. Ble vel også satt inn en jekk. Jekken lurer jeg litt på om jeg skal sandblåse og lakkere opp. Tror jeg også har 2 stykker av den, men en mangler staven sin...


Her ble jeg litt nysgjerrig...
-Har du orginale reflektorer med klart glass? I såfall har du jo ingen symmetri på lysfordelingen.

Og når vi først er på; Grattis med fiiin bil!  Glad
Loggført

1960/61 T1
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #87 på: februar 13, 2010, 20:26:45 pm »

Jeg har originale reflektorer med klart glass, så dårlig med spredning av lys her ja. Heelt (u)lovlig men det lyser ikke stort uansett.. hehe. Kan man få andre reflektorer? Har sett andre lamper som har klart glass med et annet glass på innsiden som sprer lyset *(US?)  synes ikke det var noe pent. Men hvis jeg kan få andre reflektorer kunne det være kult.

Takk for skryt om bilen Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #88 på: februar 13, 2010, 23:02:53 pm »

Da har jeg funnet ut at jeg har feil bakseterygg i bilen. Var så heldig å få titte litt på Andersen VW56 sin 56 oval. En flott originalbil.

Bå må jeg enten sveise litt eller finne en ny seteramme. Er jo greit at setet sitter fast
Kansje like greit og sveise litt så slipper du kle om setet en gang til.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #89 på: februar 14, 2010, 00:36:26 am »

Tror nok det kan tenkes at det blir noe slikt, eller om jeg får laget meg noen braketter som jeg skrur fast. Det er kun noen centimeter jeg skal forskyve innfestingen.

Ble ferdig med å trekke gulvet i dag. Resultatet ble helt greit, men det hadde nok hjulpet mye om jeg var flink til å legge tepper. Gliser Jeg rakk også å kjøre en tur til Esso på flemminghjørnet for en liten brus. Knall!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 39
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!