mai 03, 2024, 06:43:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvem tar på seg restaurerings/monterings-oppdrag?  (Lest 697 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« på: august 19, 2013, 08:17:47 am »

Spør for en venninne.

- Hun har arvet en KG som hun vil få på veien og hun trenger vinterlagring (helst begge deler samme stedet?)
- Tilstand er vanskelig å mene noe om da jeg kun har bilder og hun ikke har inngående kunnskap annet enn at den tilhørte hennes far. Det man vet er at bilen er komplett, men har rust og at det er gjort en god del arbeid på den. Står i Oslo/Moss.
- Således antar jeg at dersom man vil vurdere å ta på seg oppdraget -at man titter på bilen selv og gir et prisoverslag? Nøyaktig pris er selvsagt umulig å si noe om. Den trenger ikke(!) å bli en prisvinner, men den skal på veien igjen, det har hun bestemt seg for!

Jeg ønsker tips fra dere vennlige VW folk! Hvem tar på seg slike oppdrag? Eneste jeg kan komme på er Mags.
Her er det hun skriver selv:

Mine ønsker;

Ca pris på kostnader (vet at dette er vanskelig, men bare så jeg vet litt om hvor mye jeg kan/bør bruke på den...) Få bilen i kjørbar og fin stand stand (kan bruke lang tid...) Lagre bil og deler over vinteren

Jeg kan jo som du vet INGENTING om biler, så jeg vil heller bruke penger på den nå, for å få den i ordentlig stand, i stedet for å måtte gjøre småting hele tiden...


Bilder er nice, men hjelper ikke så mye i vurderingen av pris på jobb, men kan gi et lite inntrykk.









Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: august 19, 2013, 08:51:48 am »

Hvis hun skal unngå å gjøre småting hele tiden, får du heller anbefale henne å kjpe en ny Kia. 7 års garanti vøtt.... Jeg har aldri hørt om en veteranbil man IKKE trenger å gjøre småting hele tiden på Hæ

Ghian kan bli fin den!!
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #2 på: august 19, 2013, 08:55:33 am »

Ok, hvis det ikke kom tydelig nok frem, så vil hun heller ha noen til å få bilen ordentlig opp og stå -fremfor å bare montere bilen uten å gå over den skikkelig mekanisk og platearbeid. Selvfølgelig kommer det til å dukke opp ting underveis, det forstår hun også.

Hun har arvet bilen av sin far og dette er det største minnet hennes fra ham. Trenger vel ikke forklare mer enn det..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!