mai 09, 2024, 08:27:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tips & triks ved montering av støtstangsrør  (Lest 1287 ganger)
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« på: mars 03, 2013, 15:40:13 pm »

har nettopp montert nye støtstangrør fra Fastfab ( http://www.fastfabonline.com/push-rod-tubes.html ) på 1600`en min....
smørte i tillegg loctite 5188 gummipakningen og o-ringene som er rundt røret.
har alikevel problemer med att det lekker olje fra 3 av 8 rør...

Er det noen som har noen tips & triks som fikser dette... ?  Tvilende
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: mars 03, 2013, 17:45:20 pm »

kor lekker da olja då? der du har hatt loctite? altso i endane eller frå skjøyten??
eit godt tips er jo å setta på orginale utan skjøyt:) dei held ivertfall tett heilt til pakningane morknar eller da rustar hol i røyrene
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #2 på: mars 03, 2013, 17:50:57 pm »

kor lekker da olja då? der du har hatt loctite? altso i endane eller frå skjøyten??
eit godt tips er jo å setta på orginale utan skjøyt:) dei held ivertfall tett heilt til pakningane morknar eller da rustar hol i røyrene

det lekker inne ved blokka.

vet att rør uten skjøyt er best, men hadde håpt å slippe å løsne å ta av toppene.... Blunker
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 03, 2013, 20:26:20 pm »

Jeg skjønner det slik at du har fått de tette i skjøten. Men det lekker mot blokk?

Om pakningene er for harde i forhold til fjærtrykket vil det ofte lekke litt. Enten få opp trykket i fjæra eller gå for mykere silikon pakninger i enden. Eller cowboy metoden med mer silikon på pakningene.

Det kan også være at harde pakninger setter seg mer over tid pga derformasjon. Men de færreste har tid til å vente på det Glad
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #4 på: mars 03, 2013, 20:46:05 pm »

Jeg skjønner det slik at du har fått de tette i skjøten. Men det lekker mot blokk?

Om pakningene er for harde i forhold til fjærtrykket vil det ofte lekke litt. Enten få opp trykket i fjæra eller gå for mykere silikon pakninger i enden. Eller cowboy metoden med mer silikon på pakningene.

Det kan også være at harde pakninger setter seg mer over tid pga derformasjon. Men de færreste har tid til å vente på det Glad

Jepp skjøten er tett...er mot blokk det lekker.
Skal se litt mer nøye på det imorgen, for da får jeg bilen på løftebukk.
Er tett å fint når motoren ikke sviver, men lekker når jeg starter å kjører....men det er vel pga varmere å mer tyntflytende olje...kjører forresten 20/50 mineral olje.
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #5 på: mars 03, 2013, 20:49:30 pm »

er viktig at flatene er helt rene og tørre når man monterer sammen. bremserens og litt paknings silikon på tettningene så er det så bra så
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 03, 2013, 20:50:21 pm »

Er du sikker på at du treffer rett på koningen i blokken?

Er lett å få de litt skeive, og da lekker det som en sil..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #7 på: mars 03, 2013, 20:59:58 pm »

Er du sikker på at du treffer rett på koningen i blokken?

Er lett å få de litt skeive, og da lekker det som en sil..

Er det jeg skal se på imorgen når jeg får bilen opp på løftebukk.
Monterte de en kald kveld med dårlig lys, krypende på ett betonggulv Blunker

Takker hvertfall for tips Glad
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #8 på: mars 04, 2013, 08:11:57 am »

Dersom du monterte disse gjennom eksosen er det lett å få lekkasje!  Blunker  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!