Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14
|
66
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T4 2,4 motorblokk, sylindre, stempler og topper byttes i tilsvarende for 1914
|
på: juli 12, 2016, 10:32:46 am
|
Her kommer bildene jeg lovte. Jeg fant dessverre ikke veiva, så den følger ikke med. Det viser seg også at bolthullene i sylindrene ikke passer overens med boltene i blokka. Jeg vet rett og slett ikke hva de passer til, de er for store til en original T1 blokk. Det som selges er da blokken, stemplene, rådene, kamaksling og komplette topper.
Blokk, kam og råder selges samlet (hbo 1500kr): [attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4] flere bilder følger i neste innlegg
|
|
|
68
|
Bruktbørsen / Deler selges / T4 2,4 motorblokk, stempler og topper byttes i tilsvarende for 1914 eller selges
|
på: juli 11, 2016, 15:35:03 pm
|
Jeg har en del deler til å bygge en luftkjølt 2,4l T4 motor, men det blir litt for stort for cab'en min. Jeg ønsker å bygge opp en 1914 motor i stedet. Er det noen som ønsker å bytte? Evt så godtar jeg bud på delene. Delene er for det meste i god stand, utenom det ene stempelet og sylinderen, de er det kommet rust i og jeg tror ikke de kan reddes, men det vet jeg ikke sikkert. Sist jeg sjekket var det bittelitt rust på en av de andre sylindrene også, men kun på utsiden og ikke mye. Jeg kan ta en ny sjekk av delene i morgen og legge ut bilder. Skal sjekke motorkoden på blokken også. Jeg har også litt flere deler til motoren som kan følge med, f eks veiv og støtstenger.
|
|
|
71
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JB Garage 1303s BIG
|
på: september 24, 2015, 09:31:46 am
|
Se der ja, veldig kult. Synd du ikke fikk til bobleskjermene da. Vinkelen ble vel litt feil? Hvordan er det med å få skilter på denne? Mye som må sjekkes på BT?
|
|
|
73
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / bakskjermer 61-68 ønskes kjøpt
|
på: september 23, 2015, 08:28:39 am
|
Hvis det er noen på østlandet som har bakskjermer til salgs så er det fint om dere kan sende meg en pm eller epost. Helst rust- og bulkfrie selvsagt og gjerne med baklykter på, men det er ikke et krav.
Hilsen Martin
|
|
|
75
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW transporter pick up (1957?)
|
på: september 14, 2015, 07:24:20 am
|
Papirer burde være mulig å fremskaffe ettersom det var din bestefar som eide den og dere har regnummeret på den. Du kan få mange tusen mer for den hvis du kan fremskaffe dette, da folk trenger det for å få den registrert. Ellers blir den mest trolig delebil, noe som ville være veldig leit. Snakk med det lokale vegvesenet og hør om de har kopier liggende.
|
|
|
76
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW transporter pick up (1957?)
|
på: september 03, 2015, 12:51:13 pm
|
Det kommer jo veldig an på hvor ille den er under med hensyn til rust, samt om alt av papirer er i orden. Kanskje du kan ta noen flere bilder der du viser hvordan rammen ser ut? Dersom det ikke er så galt kan den gå for flere titalls tusen. Er den veldig ille så sliter du med å få mer enn 15-20 000 for den, kanskje lavere enn det også. Det kommer an på om det er noe som folk tror de klarer å redde. Men stemmer det at den er fra 57 så øker det på prisen.
|
|
|
81
|
Forum / Problemløseren / Sv: bensinpumpe problemer
|
på: mai 18, 2015, 17:35:18 pm
|
Reléet som satt under baksetet måtte skiftes, men det har ikke nummer 88 på seg. Det står 30, 85, 86 og 87 på det. Er det fordi reléet til bensinpumpa sitter et annet sted, eller er det blitt byttet ut? Kan jeg i så fall bruke dette reléet, men koble ledningene til en annen kontakt i stedet? F eks 87?
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / bensinpumpe problemer
|
på: mai 16, 2015, 21:16:55 pm
|
Jeg har en 1303LS fra 79 med injection motor. Det ser ut til at den ikke får bensin, pluggene er helt tørre, men det kommer gnist. Når jeg måler spenningen over bensinpumpen så er den på 2V når ledningene er koblet til og tenningen er skrudd av. Dersom jeg kobler fra den ene ledningen og måler så er det 12V mellom pluss ledningen og jord. Det blir altså et spenningsfall på 10V når jeg kobler til bensinpumpen, men den går ikke rundt. Jeg trodde det var en kortslutning i pumpa, så jeg kjøpte en ny i butikken, men det var samme resultat med den også. Hva er galt? Jeg har hatt motoren ut av bilen, men kan ikke se at det er noen ledninger i motorrommet som er koblet feil eller ikke koblet til. Det er en brun ledning under baksetet som følger pluss ledningen fra batteriet som ikke er koblet til noe. Brun er normalt sett jord. Det er også et René under baksetet som jeg ikke vet hva er til som muligens mangler en ledning. Kan dette være relatert? Innspill tas imot med takk :-)
|
|
|
87
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sveisedeler 1303 ønskes kjøpt.
|
på: april 13, 2015, 15:53:02 pm
|
Jeg trenger bakre del av gulvet på høyre side til en 1303 cab fra 1979. Det er den siden batteriet står på, så fint om det er med feste til batteri. Noen som har dette til salgs? Send helst pm eller e-mail.
|
|
|
89
|
Forum / Problemløseren / blinklys fungerer kun til høyre, 1303LS
|
på: februar 04, 2015, 19:44:47 pm
|
Når jeg forsøker å blinke til venstre så kommer det bare en buzze-lyd fra releet, til høyre fungerer det fint og med nødblink så fungerer kun de høyre blinlysene. Jeg har forsøkt å bytte releé, med akkurat samme resultat. Har sjekket koblingene på baksiden av speedometeret uten å finne noe feil der, utenom at ingen av lysene for bakgrunnslys i speedometeret fungerer. Noen tanker om hva som kan være galt?
|
|
|
90
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1979 mod 1303LS med innsprøytning
|
på: november 25, 2014, 12:24:22 pm
|
Det høres veldig riktig ut, og stemmer bra overens med beskrivelsen på Wikipedia, takk så mye Wikipedia: L-Jetronic (1974–1989)[edit] Analog fuel injection. L-Jetronic was often called Air-Flow Controlled (AFC) injection to further separate it from the pressure-controlled D-Jetronic — with the 'L' in its name derived from German: luft, meaning air. In the system, air flow into the engine is measured by a movable vane (indicating engine load) known as the mass air flow sensor (MAF) — referred to in German documentation as the LuftMassenMesser or LMM. L-Jetronic used custom-designed integrated circuits, resulting in a simpler and more reliable engine control unit (ECU) than the D-Jetronic's. L-Jetronic was used heavily in 1980s-era European cars,[2] as well as BMW K-Series motorcycles. Licensing some of Bosch's L-Jetronic concepts and technologies, Lucas, Hitachi Automotive Products, NipponDenso, and others produced similar fuel injection systems for Asian car manufacturers. Despite physical similarity between L-Jetronic components and those produced under license by other manufacturers, the non-Bosch systems should not be called L-Jetronic, and the parts are usually incompatible.
|
|
|
|