Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
|
241
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Barndoor
|
på: september 10, 2011, 19:03:02 pm
|
Jajaja... Jeg er interessert i rattet under dersom det passer å plukke det med seg Svein. Sort Banjoratt ala Ford ser det ut til.
|
|
|
242
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Barndoor
|
på: september 10, 2011, 10:26:15 am
|
Meli brothers på tokt igjen? Hvordan finner dere alle disse forlatte dyngene /veteranbildeledepoene hele tiden? Imponert.
Rattet til Knechten henger på veggen min, og det er ikke hvitt, men grått ( selv om bildet tolker det anderledes). Tverrsnittet på kringla er anderledes enn bildet SEM viser, nemlig rund profil. Dette ser eldre ut, sikkert hvert å plukke med seg.
|
|
|
244
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor klarer AMCAR dette og ikke VW miljøet?
|
på: juli 04, 2011, 10:26:56 am
|
Den påstanden der kan du glemme hos skien trafikkstasjon... Der mener de at feks bobla mi generelt skal godkjennes etter den vegtrafikkloven som du refererer til. Men når det kommer til senking, endring av rulleomkrets på hjul osv så skal plutselig dagens regler benyttes! Og ikke nok med det. De har 10-15 egenkomponerte tommelfingerregler også! Tar dere på dere jobben med å kjøre ombygde biler (som dere ikke har bygget selv) til BT? Tror det er enklere så fort man har et "navn" og et seriøst firma enn for en ussel privatperson som mekker selv.
Det som sikkert hjelper mest er at vi er godkjent bilverksted og kontrollorgan av Statens vegvesen, enig i det. Vi utfører ikke turer til biltilsynet i seg selv, men det vi kan gjøre er å kontrollere en ombygget bil, og skrive en begrunnet anbefaling om godkjenning til trafikkstasjonen, dersom vi mener det er riktig. ( Eller gi råd om hva som må forandres til kunden) Dette blir ikke automatisk godkjenning på BT for det selvfølgelig, men god hjelp på veien. Forøvrig hjelper det faktisk ofte å klage til Vegdirektoratet dersom man føler seg offer for feiltolkning av vegtrafikkloven.
|
|
|
245
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: GreenBay
|
på: juli 03, 2011, 21:19:16 pm
|
Vi har faktisk hele 13 cm klaring under hele bilen, og er i full operativ daglig drift som varebil, tro det eller ei. Støtfanger foran er laveste punkt. BT skal inspisere i nær fremtid...
|
|
|
247
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor klarer AMCAR dette og ikke VW miljøet?
|
på: juli 02, 2011, 12:31:57 pm
|
Siden jeg har vært med i Veteran VW klubben i over 25 år, vil jeg ihvertfall si at det er kjempestor spennvidde blant medlemmene. Og svært mange av medlemmene har andre interesser enn VW i tillegg. Dessuten er bilene såpass rimelige, at det ikke er så lett å se ned på andre som har rimeligere modeller, noe jeg har hørt kan være tilfelle i enkelte andre merkeklubber. Dvs. det er penga som rår? Vi fattige vw entusiaster må tåle det som måtte komme...? Minner om mindreverdighetstanker dette... Nei, Dette handler om godkjenning av kjøretøy. Alt som fungerer tilfredstillende etter vegtrafikkloven av 1942 ( gjelder pre 1972 kjøretøy) og som ikke er farligere enn orginalt, blir godkjent. Så enkelt er det faktisk.
|
|
|
248
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor klarer AMCAR dette og ikke VW miljøet?
|
på: juli 02, 2011, 12:01:15 pm
|
Dette er interessant. Jeg deler ikke opp i orginal vs ombygget som tradisjonen er. Kategoriene for meg er:
1. Forvaltere av historie. vs/ 2. Skapere av historie.
Orginalt eller korrekt cal look replika, er begge restaurering i mine øyne. Dvs samling av riktige deler etter en forutbestemt resept, ergo ikke kreativt... Dermed burde begge gå under VW veteranklubbens direktiver....?
|
|
|
249
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor klarer AMCAR dette og ikke VW miljøet?
|
på: juni 29, 2011, 23:49:08 pm
|
Vi driver med alle merker hobbykjøretøy, og ser ikke dette skillet som blir skissert. Hvis amcar lobbyerer gjennom gunstige regler, og godkjenningssystemer i vegtrafikklovsystemet, tilgodeser det alle merker veterankjøretøy. Loven er ikke bilrasistisk. Samme regler for alle opprinnelsesland er det som gjelder. Hva hver enkelt biltilsynsgubbe synser om er uvesentlig i den store sammenhengen, loven er lik for alle som kjent. Bilentusiaster foren eder sier jeg. Drit i båstenking...
|
|
|
251
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Er du interessert i både VWs og Hot Rods?
|
på: juni 09, 2011, 15:40:06 pm
|
Dårlige designere som denne, vil alltid finnes. Ikke nødvendigvis noe med inspirasjonsforvirring å gjøre dette vel? Tradisjonsforkynnere og trendfølgere havner sjelden i denne klemmen, for det er jo meget behagelig sikkert. Innovative tanker fri for bilrasisme derimot, kan faktisk komme langt med god smak....
|
|
|
252
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bilder av kanal Early Bay....
|
på: mars 14, 2011, 20:55:07 pm
|
Enkleste og beste er nok å kjøpe gode repro inner og ytterkanaler. Da har du de profilene du trenger. Ikke så merkverdig dette, bortsett fra at dokaen har en forsterkning (midt-kanal) inni kanalen under bakdøra. Men hvis utriggere osv er borte, er det straks litt mer gjetting sef....
|
|
|
253
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Scratch built Gasser
|
på: mars 12, 2011, 20:12:07 pm
|
Disse hjula er til Camaroen til Gunnar.... A-R Torque Trust 7,5 foran og 8,5 bak tror jeg. Kunden har bestillt enda kulere gasser type E-T wheels, noe smalere riktignok. Dette blir en fullt funksjonell godkjent gatebil absolutt, men med Gasser look slik vi tolker det....
|
|
|
256
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Scratch built Gasser
|
på: mars 10, 2011, 10:34:46 am
|
Oppdatering. Bunnplate mer eller mindre klar. -Kerscher skivebremser foran og bak.- Skiver maskinert om til Chevy boltmønster. Midlertidige hjul på, for å få chassis trillbart...
[attachment=1]
|
|
|
261
|
Forum / Drag-race / Sv: USA - service, kvalitet og kommunikasjon
|
på: februar 26, 2011, 19:40:54 pm
|
Litt av paradokset ,er at man tror at alt er stort, flott og seriøst innen VW verdenen i USA. Ofte er det slett ikke det, men ofte enmanns bakgårdsfirmaer med kun fine websider i virkeligheten. Faktisk er jeg av inntrykk av at luftkjølt VW er større og mer seriøst i Europa enn det er "over there". Kjøp heller på denne siden av atlanteren, enn å gå over dammen etter deler er mitt råd.....
|
|
|
262
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DU arver en original VW av tante Petri og må holde den original - hva gjør du?
|
på: februar 18, 2011, 19:27:25 pm
|
"til tross for at det er snakk om en gjenstand som vil vare til langt etter vår død"
Gjetter at dette er hovedpoenget med posten. Ansvar for arven... Men hva er viktigst, vår tilfredshet her og nå, eller forvaltning av historie?
Kanskje bensin er historie ved ca. 2050? Vil noen bry seg om disse "politisk ukorrekte" kjøretøy da? Kanskje det tvert om er skam (ref: das 3. reich) å nevne kjøretøy basert på fossilt brensel.... Bare en tankevekker...
|
|
|
263
|
Forum / Snikk-snakk / O-T: student prosjekt
|
på: februar 15, 2011, 21:13:28 pm
|
Noen av dere kjenner kanskje Joakim fra Hamar, han har vært i verkstedet hos oss et par uker på utplassering fra skolen ( vk1 bilfag/motorsport) Som en liten utfordring satte vi han til å bygge Hot Rod, for å trene på fabrikasjon og bilbygging. Ikke luftkjølt VW denne gangen, det kan han fra før.... Talent i bøtter og spann.
[attachment=1]
|
|
|
266
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DAB-radio kampanje
|
på: februar 04, 2011, 20:57:23 pm
|
For det det måtte være verdt, kan jeg prøve å berolige opprørte FM radio venner. (Som tidligere USA beboer erfarte jeg at de fleste portable satelitt radioer har FM sender opsjon som også er kompatibel med din gamle 6v radio. Dvs. din nye fancy Satelitt mottager kan sende ut signaler som din gamle FM radio fanger opp og transmitterer til din gode gamle mono bilhøytaler. Men for all del, man må desverre ha en liten nymotens dings med rar antenne som ødelegger noe av gammelbil gleden, desverre.
|
|
|
267
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Scratch built Gasser
|
på: februar 01, 2011, 21:59:13 pm
|
Kunden resirkulerer litt deler fra en tidligere bil: 2" puma forstilling montert. Bunnplate sef.. oldschool, kostemalt med Jotuns Arcanol... [attachment=1]
|
|
|
|