mai 04, 2024, 22:35:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen eksperter på olje der ute`?  (Lest 2802 ganger)
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« på: desember 26, 2011, 16:46:49 pm »

Jeg er på jakt etter en olje til min Judson. Hittil er det benyttet Marvel Mystery oil, men jeg , og vil bare stikke ned på nærmeste butikk å plukke meg en flaske.

Fra Marvel Mystery oil  sine nettsider er følgende sakset 

 oversatt med google translate. Noen her som vet hvilket produkt jeg skal kjøpe?

PRODUKT FORDELER
TILFØYD TIL gass eller diesel

 
• Marvel Mystery Oil ® smører hele drivstoff systemet drivstoffpumper, drivstoff sprøytebrukere eller forgassere og den øverste delen av sylindere. Dette er områder, at ved design, ikke motorolje ikke nå. Ved hjelp av Marvel Mystery Olje i drivstoffet ditt forlenger levetiden til disse vitale komponentene ved å gi dem smøring som drivstoff alene ikke gir.

• Marvel reduserer og forebygger lakk og tannkjøtt oppbygging, to viktige bidragsytere for å rane motorytelse. Når du slår av motoren, en ørsmå dråpe drivstoff som er igjen på spissen av drivstoff injektorer eller forgasser jets. Dette miniscule drop off av drivstoff stivner deretter inn i en lakk typen rester. Over tid akkumulert lakk blokkerer åpninger av sprøytebrukere eller jetfly, bidrar til lavere ytelse og drivstofføkonomi og kortere levetid av disse komponentene.

• Spark plug liv er også utvidet med Marvel i drivstoffet ditt. Det skaper et renere forbrenning sylinder miljø som reduserer sotdannelse på tennplugger som resulterer i bedre avfyring plugger som øker ytelse og holdbarhet.

• I tillegg forbedrer Marvel Mystery Oil ® drivstoff kjørelengde ved å redusere innvendig friksjon i motoren.

• Marvel bør brukes i drivstoffet ved hvert fylle opp. Bruk 4 gram for hver 10 liter drivstoff.

Merknad for Diesel Fuel Users - Dette diesel drivstoff additiv ikke oppfyller føderale lavt svovelinnhold krav til bruk i modell 2007 og nyere diesel motor kjøretøy.

 

Lagt til motorolje

• Marvel bør legges til din motorolje på hvert oljeskift. I en tradisjonell bil motor med en 5 liter olje kapasitet, rett og slett bytte en av motorolje quarts med en liter Marvel. For enkelhets skyld er MM13R Quart størrelsen på Marvel Mystery Oil ® og kan finnes på de fleste bildeler og forsyning detaljister og masse selgere. Marvel er også trygg og effektiv å bruke med syntetisk og syntetisk blanding motor oljer.
• Da lagt til motorolje, reduserer Marvel og hindrer ventil stikker og spetakkelet ved å bryte ned skadelige forekomster av karbon og slam. Ofte kan ventilen stikker bli identifisert av en "tikkende" lyd kommer fra motorrommet når motoren er i gang. Dette tikkende lyd vil øke og minske med hastigheten på motoren.
• Marvel styrker egenskapene av motorolje, både tradisjonelle og syntetiske. Marvel forhindrer olje nedbrytning forårsaket av ekstreme temperaturer. I tillegg fremmer Marvel enklere kaldstart med sin ekstremt lave stivnepunktet til (-65) Fahrenheit og evne til å eliminere olje tendens til å størkne ved lave temperaturer.
• Slam bygge opp i nyere og eldre motorer kan føre til lavere ytelse og levetid. Marvel vil hindre slamdannelse oppstår i nye motorer og fjerner slam fra eldre motorer. I nyere motorer, beskytter Marvel mot scoring eller gripe og skaper en svært polert, slitemotstandig finish på motorens overflater. Din nye motoren vil forbli ren og din eldre motor vil takke deg for rengjøring innsiden.
For All Marine Engines

• Marvel Mystery Oil ® gir samme enorme fordeler for alle båtmotorer, innenbords eller utenbords. Bruk Marvel i samme mengder som er oppført for automotive bruk i marine motor.
SKUer
 
MM12R
 16 oz.
 
MM13R
 32 oz.
 
MM014R
 1 Gallon
 
MM015
 5 Gallon
 
MM018
 55 Gallon Drum
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: desember 26, 2011, 20:20:51 pm »

Var en tråd om dette en gang,Lobo eller Splittmann har svaret.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #2 på: desember 26, 2011, 22:19:27 pm »

Har på følelsen at det svaret var at Oljen kan bestilles på Norwegian Hammerworks?
Det er muligens en uvei men det går såpass mye at en lokal dealer er en bedre løsning. Mulig Volvo har en forgasserolje som kan brukes.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Nebelbrille
Supermedlem
*****
Innlegg: 815
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: desember 26, 2011, 22:22:08 pm »

Q.  Is there an alternative to Marvel Mystery Oil as it is hard to find in this part of the world?

A. Yes, in fact you'll find on Judson's own fitting instructions they don't actually name Marvel Oil as the recommended lubricant. Marvel Oil is an upper cylinder lubricant that has been chlorinated...meaning that the oil has "creep and penetration". If you use a replacement for Marvel you must ensure it has the "creep and penetration" characteristics  specific to an upper cylinder lubricant. This is necessary to lubricate the end bearings in the supercharger, the vanes, cylinder walls and valve stems.. You'll find that some single grade 10W motor oil will fit the bill. You can buy them at motorcycle dealers and if you live in the U.K. Morris Oils make a 10W that is said to be identical to Marvel Oil in all but colour, ask for "Morris ring-free XHD 10W". If in doubt stick to Marvel, it's worth paying the extra to protect your Judson and your flat four engine. You'll find Karmann Konnection in the U.K. hold a ready supply, BBT in Belgium and the U.S. virtually everywhere.

http://www.morrislubricants.co.uk/scripts/prodView.asp?idproduct=110

Kjøpte noe på Penzoil men jusker ikke hva den heter, tror det var noe til motorsykkel, eller konservering.
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: desember 26, 2011, 22:35:12 pm »

"Marvel reduserer og forebygger lakk og tannkjøtt oppbygging" Høkt! Osteaktig  Osteaktig
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #5 på: desember 27, 2011, 00:34:01 am »

For ikke å snakke om koblingen mellom sprøytebrukere og jetfly?   Osteaktig

Dette tror jeg at jeg ville holdt meg unna OTO..  Rekker tunge

(Over tid akkumulert lakk blokkerer åpninger av sprøytebrukere eller jetfly, bidrar til lavere ytelse og drivstofføkonomi og kortere levetid av disse komponentene.)
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #6 på: desember 27, 2011, 10:42:25 am »

For ikke å snakke om koblingen mellom sprøytebrukere og jetfly?   Osteaktig

Dette tror jeg at jeg ville holdt meg unna OTO..  Rekker tunge

(Over tid akkumulert lakk blokkerer åpninger av sprøytebrukere eller jetfly, bidrar til lavere ytelse og drivstofføkonomi og kortere levetid av disse komponentene.)



Vel, overraskelsen ble stor når dette ble oversatt... Slike kjemikalier har altså min kjære boble fått i årene...
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #7 på: desember 27, 2011, 12:29:30 pm »

Vi tilbyr som kjent ekte Marvel Mystery olje til 100kr pr quart (0,95l) for bla .Judson eiere.   Kommer i kasser på 12 stk quarts. Event skaffer vi så mange flasker/kasser som ønskelig. Sender over hele landet.
(Til info er prisen stort sett selvkost for oss, og kun en liten ekstraservice vi gjør for Judson brukere som ønsker orginal olje levert fra lager i Norge.)
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #8 på: desember 27, 2011, 12:47:58 pm »

Vi tilbyr som kjent ekte Marvel Mystery olje til 100kr pr quart (0,95l) for bla .Judson eiere.   Kommer i kasser på 12 stk quarts. Event skaffer vi så mange flasker/kasser som ønskelig. Sender over hele landet.
(Til info er prisen stort sett selvkost for oss, og kun en liten ekstraservice vi gjør for Judson brukere som ønsker orginal olje levert fra lager i Norge.)

Sender du to flasker til meg(2*0,95L), så jeg har de før 7 januar evt forumekspress til selve FunRun? Adresse og kontonummer kan vi formidle på pm etterhvert Glad 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!