mai 05, 2024, 08:24:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Finnes det norsk forhandler som selger 17" Airkewld "liksom" stålfelger?  (Lest 2205 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: januar 25, 2012, 08:02:27 am »

Siden dekkonline setter seg HELT på bakbeina så lurer jeg heller på å kjøpe noen ferdige felger..... Bare emner for å lage selv pluss lakk og sandblåsing kommer til å koste over 7000,- (forutsatt at jeg må kjøpe fire felger til feks peugeot som koster ca 1000,- pr stk..). Så kommer jobben oppå der igjen. Den koster kun egen fritid, men den kan jeg jo bruke på noe annet Glad

Noen som vet?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: januar 25, 2012, 08:19:30 am »

Siden dekkonline setter seg HELT på bakbeina så lurer jeg heller på å kjøpe noen ferdige felger..... Bare emner for å lage selv pluss lakk og sandblåsing kommer til å koste over 7000,- (forutsatt at jeg må kjøpe fire felger til feks peugeot som koster ca 1000,- pr stk..). Så kommer jobben oppå der igjen. Den koster kun egen fritid, men den kan jeg jo bruke på noe annet Glad

Noen som vet?


Empiboy... hvorfor gå igjennom en norsk forhandler når du kan shoppe direkte med dem selv og frakte dem med fly eller båt via Jetcarrier? Båt tar ca 25 dager og koster 1/3 av flyfrakt. Jetcarrier fungerer slik at du lager en konto hos www.jetcarrier.no og den kontoen er faktisk en postboks adresse til en stor frakt terminal i Linden, New Jersey (New York). Når du handler i USA så logger du deg inn og opplyser om at det er en pakke på vei og resten går av seg selv. Har fungert prikkfritt samtlige ganger jeg har benyttet dem, både fly og båt.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #2 på: januar 25, 2012, 09:13:27 am »

Prøv å finne noe brukt på finn eller autobd.
Jeg fant et sett på dba.dk. I Løkken til 1000kr for 4. Det er jo et fis og rap med ferga for deg.
http://www.dba.dk/hyundai-santa-fe/id-79495382/

Jeg har ikke hørt fra min felgmaker, så jeg avventer med å kontakte selger..
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: januar 25, 2012, 15:31:45 pm »

Siden dekkonline setter seg HELT på bakbeina så lurer jeg heller på å kjøpe noen ferdige felger..... Bare emner for å lage selv pluss lakk og sandblåsing kommer til å koste over 7000,- (forutsatt at jeg må kjøpe fire felger til feks peugeot som koster ca 1000,- pr stk..). Så kommer jobben oppå der igjen. Den koster kun egen fritid, men den kan jeg jo bruke på noe annet Glad

Noen som vet?


Empiboy... hvorfor gå igjennom en norsk forhandler når du kan shoppe direkte med dem selv og frakte dem med fly eller båt via Jetcarrier? Båt tar ca 25 dager og koster 1/3 av flyfrakt. Jetcarrier fungerer slik at du lager en konto hos www.jetcarrier.no og den kontoen er faktisk en postboks adresse til en stor frakt terminal i Linden, New Jersey (New York). Når du handler i USA så logger du deg inn og opplyser om at det er en pakke på vei og resten går av seg selv. Har fungert prikkfritt samtlige ganger jeg har benyttet dem, både fly og båt.

-BB-

Ønsket om å kjøpe de her er for å vite hva moroa faktisk koster nøyaktig, samt at de ikke må tilbake til USA ved en eventuel reklamasjon. Jeg synes det blir så mye greier rett og slett Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #4 på: januar 25, 2012, 17:13:36 pm »

.
« Siste redigering: januar 26, 2012, 01:07:30 am av - » Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: januar 25, 2012, 20:44:34 pm »

Skjønner ikke helt sutre-koblingen med Peugeot osv. men uansett: Hvis du vil ha 17" Airkewld felger (som er spesiallagede custom stålfelger med billet aluminium senter til 5x205) bestilt fra leverandør i Norge kontakt: post@northstar.no Han har skaffet disse kjapt og smertefritt før, og til tilfredstillende pris.


http://www.northstar.no


Sutre-kobling? Utdyp dette nærmere er du grei.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #6 på: januar 25, 2012, 22:03:34 pm »

-
« Siste redigering: januar 26, 2012, 01:07:42 am av - » Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #7 på: januar 26, 2012, 00:12:11 am »

Takk for tippset med Northstar Glad
Resten av fjaset ditt kunne du kansje bare latt være å skrive i første omgang?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #8 på: januar 26, 2012, 00:37:34 am »

-
« Siste redigering: januar 26, 2012, 01:07:56 am av - » Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 26, 2012, 05:48:18 am »

Jeg tenkte jeg skulle tatt med ett sett til deg i bytte med Cosmicsa...

Se litt på Bildelsbasen. søk etter plåtfelg enkeltvis. kommer på ca 250 svenske per stykk, pluss frakt og moms. og betaler du dem på forhånd så sender dem sikkert postrestante og så tar du en svipp tur til sverige og henter dem der.

Den ene høggeren virker til å ha flere, ring opp og hør om dem har 4 stykk, ofte så stemmer ikke det som ligger ute med hva de har i lager.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 26, 2012, 05:50:26 am »

evt litt billigere her enn hos PUG, http://www.dackgrossisten.se/sr499.aspx
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #11 på: januar 26, 2012, 23:48:41 pm »

Ender nok opp med å skaffe brukte stålfelger i Sverige eller Danmark. Der er de nesten vanlige i motsetning til hva de er her. Gleden med å skape noe selv får man på kjøpet. Det gjør man IKKE ved å kjøpe ferdige Airkewld felger Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #12 på: januar 27, 2012, 00:00:22 am »

Gleden med å skape noe selv får man på kjøpet. Det gjør man IKKE ved å kjøpe ferdige Airkewld felger Glad

Så sant, så sant.. I tillegg får du det akkurat som du vil  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 27, 2012, 06:31:47 am »

Flott for jeg gleder meg til å se resultatet
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #14 på: januar 27, 2012, 08:04:45 am »

Noe annet er jo en medfødt innebygget skepsis til alt som er "made in USA". Kvaliteten på Airkewld's air ride kit feks... Diskutert mange ganger og ikke all omtale er like positiv. Lager man først noe som er "så som så" er det fort at alt blir sånn. Jeg mener ikke med dette å påstå at ikke felgene er bra. Ønsker bare å poengtere at det er en ørliten mulighet for at de har tvilsom kvalitet Blunker
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #15 på: januar 27, 2012, 10:45:14 am »

Sakset fra airkeweld sin side om 17 " smoothies
" Made in the USA, our 17" Smoothie passed DOT Specs and are now certified! The first aftermarket wheel in the VW industry with this certification!"
Så sjekk hva de selger ,det er ikke bare dritt,selv om det er laget i USA. Glad
Treffer du BT med hjemmelaget ,kan det jo hende det er litt vrient å dokumentere  at du har laget et
sett som de vil godkjenne.
Lars VW Veterandeler
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #16 på: januar 27, 2012, 11:40:45 am »

Sakset fra airkeweld sin side om 17 " smoothies
" Made in the USA, our 17" Smoothie passed DOT Specs and are now certified! The first aftermarket wheel in the VW industry with this certification!"
Så sjekk hva de selger ,det er ikke bare dritt,selv om det er laget i USA. Glad
Treffer du BT med hjemmelaget ,kan det jo hende det er litt vrient å dokumentere  at du har laget et
sett som de vil godkjenne.
Lars VW Veterandeler

Gode poenger Glad
Men planen er at man skal se at de er litt spesielle, men med usynelige spor etter jobben som er gjort.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #17 på: januar 27, 2012, 13:36:45 pm »

Snakka med min felgmaker, han trodde det gikk fint fra 15" til 17". Men han var usikker på å lage to felger smalere.
Nå må jeg heller finne noen han kan kikke lidt på, så får vi se hva han sier.
Mulig det blir 7" foran og bak isteden.
Blir nok en prosjekttråd etterhvert tenker jeg.. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!