mai 02, 2024, 04:57:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motorproblemer 1680 type 3  (Lest 915 ganger)
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« på: april 22, 2013, 21:27:15 pm »

Har satt inn en 1680 type3 motor med orginale gassere. Usikker på hva innmaten i motoren er. Men, motoren startet opp fint for 3 dager siden. Kjørte da en liten tur på ca 5 min til en kompis. Ingen problemer. Da jeg skulle reise fra han og hjem ( kun oppoverbakke ca 1 km) begynte den å gå på 3 sylindere, for senere å stoppe helt. Fikk tauet den hjem. Neste dag starter jeg dennopp igjen og den gikk helt normalt. Kjørte en ny tur, men etter 5 min igjen begynte den å gå på 3 for så å stoppe igjen. Fikk nok en gang tauehjelp. Men bilen startet igjen etter å ha stått stille i 30-40 min, men døde ganske fort igjen. Idag sjekket jeg motoren på nytt, blåste igjennom bensinrøret, fjernet bensinfilteret, og startet den. Nok en gang startet den normalt. Lot den gå i 10 min på tomgamg med en og annen rusing. Alt ok. Ventet 1 time før jeg tok en ny kjøretur. Startet opp 5 min på tomgan, og kjørte 1 km så begynte den på samme reglen igjen.

Noen som kan ha en formening om hvor problemene ligger, tenning evt?
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: april 22, 2013, 22:11:05 pm »

Coil, kanskje. Sjekk om den blir fort varm. Blir den svært varm, bytt den.

Choken går av som den skal?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 22, 2013, 22:20:49 pm »

Sjekk Kjell Roars tips først og skift kondensator om den ikke er ny...

Chokene skal ha strøm og fullåpne etter noen få minutter...

--

Videre....

Da må man bare være litt systematisk - og starte i en "ende"

setter en femmer på at dette er relatert til bensinforsyning - sorter ut alle evt feilkilder der først...
 
Begynn med å skifte slangen under tanken - og alle andre slanger om de er gamle

Silen inne i bunnen av tanken kan være gjengrodd..eller tett. Kan like gjerne fjernes.

Er tanken ren og fin? Bensinsilen i pumpen er ok? Plastfilter i motorom er ikke å anbefale....

Kiler støtstangen til bensinpumpen når motoren blir varm? Poler denne litt og/eller bytt defekt bakelitt ("plast") under pumpen

Prøv en annen bensinpumpe-...

Båttank fra Biltema med håndpumpe - kan brukes som test...og det fine med variant er jo at du kan ha tanken i kupeen....
« Siste redigering: april 22, 2013, 22:25:49 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: april 23, 2013, 00:08:50 am »

dårlig bensinpumpe høyrest da ut som
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #4 på: april 23, 2013, 08:25:31 am »

Holder en knapp på kondensator.
Loggført

tlf: 40843606
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 23, 2013, 12:54:42 pm »

Problemer med nåleventil til flottørkammer/flottør i den ene forgasseren?
Loggført
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #6 på: april 23, 2013, 13:41:01 pm »

Kanskje tett bensin tank/ kran, slik at bensinen renner så sakte at det tar tid før bensinen fyller opp slangen og motoren starter igjen.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: april 23, 2013, 18:30:43 pm »

Kanskje tett bensin tank/ kran, slik at bensinen renner så sakte at det tar tid før bensinen fyller opp slangen og motoren starter igjen.
dette har jeg hvert borti med bussen. flak i tanken la seg over hullet. tok av slangen fra tanken og koblet den til en båttank som jeg kjøpte på biltema, bilen gikk problemfritt eter det, så da var det rensing av tank som skulle til.
Loggført
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #8 på: april 23, 2013, 19:26:13 pm »

Å vinneren er.......... Squareback!! Bakelitten er knekk i bunn og støttstangen har bøyd seg. Takker for alle innspill og støtte gjennom denne tunge tiden.. Gliser
« Siste redigering: april 23, 2013, 22:05:31 pm av MrKreosot/ Arne » Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 23, 2013, 21:24:39 pm »

Kremt...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!