Tittel: batt feil vei Skrevet av: wv stein på mars 25, 2010, 00:33:35 am Har kjørt en tur på 4 mil m batteriet feil vei. regulator vippa ble sprengt, denn har jeg skifta nå men ladelyset lyser forsatt? hva nå
Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: GeirH på mars 25, 2010, 08:06:48 am Nå gjør det ingen ting om batteriet står feil vei da.. men om du har byttet polaritet så er jo ikke det så bra. Strengt tatt så er det vel ikke annet enn regulator og evt dynamo som tar velden da...
Nå er det forskjellige størrelser på polklammerne, så det er i tilfellet litt rart om du har fått til dette. Kanskje den nye vippa/regulator er def. og bilen IKKE lader, da lyser det. :-) Mål spenning på batteriet før oppstart (hvilespenning) og etter oppstart (ladespenning). Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: Squareback på mars 25, 2010, 10:05:53 am Er det mulig å starte en bil med "snudd" polaritet - dvs feiltilkoblet batteri?
Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: vw1961 på mars 25, 2010, 13:23:11 pm vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:(
Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: svenole på mars 25, 2010, 14:21:37 pm Ikke lett å sprenge minus klemma på pluss polen. Virker starteren. Ny dynamo er lurt. Sto radioen på så har vel den også blitt stille. Opbrendt islolasjon rundt div ledninger er vel også mulig.
Du kan jo satse på eldre Engelseke biler, der er minus pol koblet til jord/karoseri. Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: Roy Grelland på mars 25, 2010, 15:21:26 pm Er det mulig å starte en bil med "snudd" polaritet - dvs feiltilkoblet batteri? starteren vil i alla fall gå feil vei.... Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: svenole på mars 25, 2010, 15:27:07 pm Er det mulig å starte en bil med "snudd" polaritet - dvs feiltilkoblet batteri? starteren vil i alla fall gå feil vei.... Selvfølgelig og det må jo bety at den motoren startet i motsatt retning. Det blir vel 4 gear bakover det. ;) Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: perpioneer på mars 25, 2010, 15:54:52 pm vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:( Kan bekrefte det! Kvelden (100 år siden) jeg traff min samboer satt hun på fanget mitt bak i min 1303. Plutselig merker jeg at det blir varmt i baken. Det var full fyr! Bra vi hadde øl i bilen til å slukke med...Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: wv stein på mars 25, 2010, 15:57:35 pm ok ingen ladespenning og hører en svak raslelyd i dyamoen, når jeg tørner denne. går det ann å reparere? nå sitter jeg med 2 dynamoer den første gikk mer eller midre i oppløsnig av seg selv 1 år etter monterig, reimskivehjul dreid i aksling. og denne feil polariserte dynamoen? :P
Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: erling på mars 25, 2010, 16:02:09 pm vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:( Kan bekrefte det! Kvelden (100 år siden) jeg traff min samboer satt hun på fanget mitt bak i min 1303. Plutselig merker jeg at det blir varmt i baken. Det var full fyr! Bra vi hadde øl i bilen til å slukke med...HAHA! HUN "SATT" PÅ FANGE MITT :) Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: wv stein på mars 25, 2010, 16:03:13 pm Ps. jeg hvet ikke hva yrke som er værst for meg enten som litt mislykka bilmekaniker eller litt misslykka kirugi sykepleier. >:(
Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: perpioneer på mars 25, 2010, 17:30:21 pm vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:( Kan bekrefte det! Kvelden (100 år siden) jeg traff min samboer satt hun på fanget mitt bak i min 1303. Plutselig merker jeg at det blir varmt i baken. Det var full fyr! Bra vi hadde øl i bilen til å slukke med...HAHA! "SATT HUN PÅ FANGE MITT" :) Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: vw1961 på mars 26, 2010, 02:52:13 am vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:( Kan bekrefte det! Kvelden (100 år siden) jeg traff min samboer satt hun på fanget mitt bak i min 1303. Plutselig merker jeg at det blir varmt i baken. Det var full fyr! Bra vi hadde øl i bilen til å slukke med...Neifydda!! Det er alkjoholmisbruk;) Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: Formula Vee på mars 26, 2010, 06:45:37 am vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:( Kan bekrefte det! Kvelden (100 år siden) jeg traff min samboer satt hun på fanget mitt bak i min 1303. Plutselig merker jeg at det blir varmt i baken. Det var full fyr! Bra vi hadde øl i bilen til å slukke med...Neifydda!! Det er alkjoholmisbruk;) Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: perpioneer på mars 26, 2010, 07:23:10 am vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:( Kan bekrefte det! Kvelden (100 år siden) jeg traff min samboer satt hun på fanget mitt bak i min 1303. Plutselig merker jeg at det blir varmt i baken. Det var full fyr! Bra vi hadde øl i bilen til å slukke med...Neifydda!! Det er alkjoholmisbruk;) Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: vw1961 på mars 26, 2010, 11:41:51 am vil mene det er komplett umulig. kortslutning og avbrente ledninger, eller i verste fall......brann!! min far har fortalt viktigheten av lokket oppå batteriet i type 1, for hvis man kjører uten det, og har folk i baksetet er det fare for at fjærene i setet lager kortslutning og det tar fyr! har sett bilder av brente bakseter:( Kan bekrefte det! Kvelden (100 år siden) jeg traff min samboer satt hun på fanget mitt bak i min 1303. Plutselig merker jeg at det blir varmt i baken. Det var full fyr! Bra vi hadde øl i bilen til å slukke med...Neifydda!! Det er alkjoholmisbruk;) Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: Formula Vee på mars 26, 2010, 12:18:14 pm Reke og øl?
Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: perpioneer på mars 26, 2010, 12:40:50 pm Reke og øl? Rægå og Arendals....Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: heljo på mars 26, 2010, 12:46:59 pm Du kan jo satse på eldre Engelseke biler, der er minus pol koblet til jord/karoseri.
[/quote] men det er jo dei fleste bilar... Tittel: Sv: batt feil vei Skrevet av: vw1961 på mars 26, 2010, 15:22:30 pm enkelte engelske klassikere med glassfiberkarrosseri hadde POSITIV jording, dvs pluss til jord. Siden de da ikke hadde noe lett tilgjengelig "jordpunkt" måtte det jo trekkes masse kabler til ramma. Derfor fikk Lucas et dårlig rykte.
|