mai 13, 2024, 01:03:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøling  (Lest 550 ganger)
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« på: mai 25, 2012, 23:06:16 pm »

Noen som kan fortelle meg om det på trimmede T1 motorer blir brukt spjeld og termostat i viftehuset ?
Minnes fra tidligere at dette var ting man måtte bruke !
Og hvor viktig er det med deksel under syllinderene,det som er festet mellom dem.

På forhånd takk til de som er så elskverdige å bidrar i tråden  Glad
Mvh.Lasse E
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2012, 09:42:40 am »

Bruk kjøleblikk under sylinderene, dette øker lufthastigheten rundt sylinderene og kjøler bedre samt beskytter mot strålevarme. Det er lufthastighet som kjøler, ikke luftMENGDE.

På trimma motorer er det tut å kjør uten termostat. Du kan jo ha det hvis du vil men det begrenser kjølekapasiteten. Jeg hadde valgt bedre kjøling over raskt varm motor.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!