mai 13, 2024, 00:20:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smal forstilling?  (Lest 2462 ganger)
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« på: oktober 21, 2009, 05:29:29 am »

Hvor smal kan den bli med orignale støtdempertårn?   Klarer man 3"?    Bilen er en 62`..   Glad
Og om noen både vet, og KAN gjøre dette for meg i løpet av vinteren, send meg gjerne pm!  Gliser
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 21, 2009, 05:56:07 am »

De man kjøper over disk som er 2" kortet har ombygde tårn så hvis du ønsker helt orginale tårn blir det ikke mye innkorting på deg.....
Jeg har 5" på min og noget snedige dempere samt tårn for å få plass.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 21, 2009, 06:17:16 am »

ok!  Da må det bli ombygd ja. Takk! Glad
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 21, 2009, 08:19:33 am »

ok!  Da må det bli ombygd ja. Takk! Glad

På ovalen til lobo har jeg laget en 4" kortet utgave. Her er det brukt helt vanlige dempere. Videre info om byggingen av denne kan du få på PM. Lobo kan nok svare for hvor godt eller dårlig den passer... Tror det var presspassning Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 21, 2009, 08:51:32 am »

ok!  Da må det bli ombygd ja. Takk! Glad

På ovalen til lobo har jeg laget en 4" kortet utgave. Her er det brukt helt vanlige dempere. Videre info om byggingen av denne kan du få på PM. Lobo kan nok svare for hvor godt eller dårlig den passer... Tror det var presspassning Blunker

Passa fint den, men måtte frem med sleggehammern ja Blunker Bilen har nok fått seg en liten smell på høyre hjørne en gang i tida, og der måtte det bankes litt for å få det til å smette på. Var på håret, men det gikk! Tror man kan slite om man har en bil som har fått seg en solid smell eller to opp gjennom åra..
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 21, 2009, 08:54:05 am »

Ja, mener å ha lest noe om presspasning.. hehe.   Derfor lurer jeg på å kanskje klare meg med en 3"..
Kanskje den går gjennom eu også, for et utrent øye, dersom det ikke ser for trangt ut?   Blunker  
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 22, 2009, 17:23:26 pm »

Ja, mener å ha lest noe om presspasning.. hehe.   Derfor lurer jeg på å kanskje klare meg med en 3"..
Kanskje den går gjennom eu også, for et utrent øye, dersom det ikke ser for trangt ut?   Blunker  
ta 4" med en gang du Kjetil, mye vil ha mer vettu Blunker hehe å et hakk til bak å bytt ut rader så er vi der  Øyerulling
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 22, 2009, 21:28:47 pm »

Ja, mener å ha lest noe om presspasning.. hehe.   Derfor lurer jeg på å kanskje klare meg med en 3"..
Kanskje den går gjennom eu også, for et utrent øye, dersom det ikke ser for trangt ut?   Blunker  
ta 4" med en gang du Kjetil, mye vil ha mer vettu Blunker hehe å et hakk til bak å bytt ut rader så er vi der  Øyerulling

Du har et poeng Martin, men Rader?? Det er vel ikke særlig staselig vel?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 22, 2009, 21:35:16 pm »

Trur han mente at rader måtte byttes bort. Sikkert i stål kjenner jeg han rett
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 22, 2009, 21:47:11 pm »

Er det forskjeller i bredden på selve karosseriet(mellom støtdempertårn) på f.eks en 52 kontra 69?

Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 22, 2009, 21:56:25 pm »

Trur han mente at rader måtte byttes bort. Sikkert i stål kjenner jeg han rett


Det var nok det han mente, og kanskje blir det sånn..  Blunker
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 22, 2009, 22:01:42 pm »

Det jeg mente er at rader er en meget kjedelig afære Blunker Derimot hvis noen har baller til å flatdreie eikene (fjerne den hesselige pølsa) og detaljere med sort melom eikene så endrer jeg mening totalt Blunker Men så er jo som alltid smaken som baken. Jeg er på ingen måte tillhenger av stålfelger. Allt kan se bra ut. Problemet med luft-vw er at det er så lite utvalg i "bolt-on" felger og kommer det en ny felg på markedet så er den oppbrukt innen noen få måneder. ALLE har jo like felger. Derfor hadde det vært moro om noen snart gikk litt nye veier Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 22, 2009, 23:32:36 pm »

Det jeg mente er at rader er en meget kjedelig afære Blunker Derimot hvis noen har baller til å flatdreie eikene (fjerne den hesselige pølsa) og detaljere med sort melom eikene så endrer jeg mening totalt Blunker Men så er jo som alltid smaken som baken. Jeg er på ingen måte tillhenger av stålfelger. Allt kan se bra ut. Problemet med luft-vw er at det er så lite utvalg i "bolt-on" felger og kommer det en ny felg på markedet så er den oppbrukt innen noen få måneder. ALLE har jo like felger. Derfor hadde det vært moro om noen snart gikk litt nye veier Blunker

HELT enig Glad Gjør noe eget med felgene, eller få tak i noe gammelt uvanlig som ikke alle har...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 23, 2009, 10:51:02 am »

Er det forskjeller i bredden på selve karosseriet(mellom støtdempertårn) på f.eks en 52 kontra 69?


Stjeler tråden litt...

Formulere på en annen måte da:
-Hvor mye kan en balljointforstilling smales inn på et 52 karosseri, uten å modde dempertårn?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 23, 2009, 10:54:47 am »

Er det forskjeller i bredden på selve karosseriet(mellom støtdempertårn) på f.eks en 52 kontra 69?


Stjeler tråden litt...

Formulere på en annen måte da:
-Hvor mye kan en balljointforstilling smales inn på et 52 karosseri, uten å modde dempertårn?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: oktober 24, 2009, 17:59:37 pm »

Trur han mente at rader måtte byttes bort. Sikkert i stål kjenner jeg han rett


Det var nok det han mente, og kanskje blir det sånn..  Blunker
nå er vi på rett spor kjebra  Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 25, 2009, 16:57:55 pm »

Er det forskjeller i bredden på selve karosseriet(mellom støtdempertårn) på f.eks en 52 kontra 69?



Eg kan måle på ein 69 for deg! 52en har du jo sjøl:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 25, 2009, 20:07:38 pm »


[/quote]
nå er vi på rett spor kjebra  Gliser
[/quote]

Jeg sa kanskje ja..  Rekker tunge hehe.  Dette betinger at jeg får fatt på en smal forstilling i vinter da.
Og kanskje jeg skulle ta en titt på Rader og dreibenken? Øyerulling
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 26, 2009, 22:30:27 pm »

Er det forskjeller i bredden på selve karosseriet(mellom støtdempertårn) på f.eks en 52 kontra 69?



Eg kan måle på ein 69 for deg! 52en har du jo sjøl:)

Trur ikke du behøver å måle. Målt litt på splitten idag, og slik den fronten er vridd kan jeg smale inn 2" på ene siden, og bredde 1" på andre siden...
Må nok jekke litt front..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!