mai 04, 2024, 13:37:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt Eberspacher B2  (Lest 9247 ganger)
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: februar 07, 2009, 19:20:58 pm »



Jeg fikk med en Eberspacher bensinvarmer når jeg kjøpte bobla, og nå som det er så kaldt ute, trenger jeg den ekstra varmen Glad
Ettersom jeg aldri har rørt en Eberspracher, lagde jeg likesågodt en prosjekttråd, så jeg kan samle alle spørsmålene som kommer etterhvert  Blunker

Det står overalt at man må være forsiktig med disse eberspachene hvis man ikke kjenner tilstanden. Det er vel ikke noe problem så lenge jeg går over alle deler, og holder den vedlike?

Et lite søk på thesamba viste meg fram til denne siden. Hittil har jeg sjekket bensinpumpa, og den virker strålende Gliser



Så fant jeg plutselig ut av jeg manglet en del: nemlig denne:


Slik ser min ut:


Noen som har denne delen? Den "stumpen" er litt rusten, burde kanskje bytte den.. Noen som har den bolten og?
« Siste redigering: februar 07, 2009, 19:27:20 pm av Matti » Loggført

(o\ ! /o)

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: februar 07, 2009, 19:59:55 pm »

Bra att nokon endeleg lagar ein prosjekttråd om EberSprächer Bensinvarmarar!! Er jo alltid eit lass med spørsmål omkring desse, så ein prosjekttråd vil nok hjelpa mangen! Glad

Bra du tar masse bilder Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: februar 07, 2009, 20:04:59 pm »

Her var det svidd! Noen som har en slik del til meg? (den brune)
Loggført

(o\ ! /o)

Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2009, 14:45:27 pm »

Bump Øyerulling
Loggført

(o\ ! /o)

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #4 på: februar 09, 2009, 20:03:16 pm »

Har en komplett BN2 som du kan få billig...
Loggført
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: februar 09, 2009, 21:29:37 pm »

Jo, kanskje det.. Har i utgangspunktet lyst til å få denne til å fungere, for å lære om disse varmerene. Har din BN2 de delene jeg mangler? Jeg kan evt. kjøpe din, og bruke den som donor
Loggført

(o\ ! /o)

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #6 på: februar 09, 2009, 22:26:06 pm »

Tenkte at du kunne bruke min til deler,
 den skal være i orden, men har ikke testet selv.
250.-
Loggført
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: februar 09, 2009, 22:34:30 pm »

Har sjekket det opp, og den er ikke lik min. Den har ikke de delene jeg trenger  Flau
Loggført

(o\ ! /o)

Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: mars 08, 2009, 16:39:11 pm »

Da har jeg kjøpt en B2 til, som jeg har brukt som donor. Mekket litt i går, og har prøvd å starte den opp idag. I går funket glødepluggen, den ble glødende rød etter et par sekunder. Idag derimot, blir den ikke varm Hæ

Har testet med begge glødepluggene (som jeg vet fungerer), men fortsatt ingen varme. Noen som har tips? Glødepluggen funket altså helt til jeg koblet til bensin, og prøvde å starte opp varmeren.
Loggført

(o\ ! /o)

Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: mars 11, 2009, 09:57:28 am »

Da har vi fyr! Nå spytter den ut varme. Det jeg trenger nå, er målene for hva og hvor hullene på bilen skal skjæres ut. Er det evt. noen i Oslo som kan hjelpe meg med dette? Kanskje Unneberg kan?
Loggført

(o\ ! /o)

Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #10 på: mars 11, 2009, 10:02:36 am »

Pass på at alle slanger er nye. Du må også passe på å ha skikkelig tverrsnitt på + og - ledninger. Disse varmerne er litt lunefulle ved oppstart. Trenger full spenning for å tenne. Tynne ledninger gir spenningsfall og startvansker fordi glødepluggen trekker mye strøm.

Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #11 på: mars 11, 2009, 12:11:04 pm »

Interesang tråd dette:) Har selv noen liggende som kan trenge en sjekk føre dem monteres. Har selv alderi tatt i no sånt før, så dette skal jeg følge med på:)
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: mars 11, 2009, 12:58:19 pm »

Korleis kobler du opp varmeren når du tester den ute av bilen??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: mars 11, 2009, 19:18:05 pm »

Jeg kobler + og - til batteriet på en bil som går (for å være sikker på å få nok strøm), og bruker en 5-liters tank som bensinkilde.
Loggført

(o\ ! /o)

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #14 på: mars 11, 2009, 20:02:06 pm »

Ok! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!