mai 04, 2024, 13:41:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 915 montering i min 1302GT  (Lest 24708 ganger)
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #60 på: januar 18, 2009, 14:35:21 pm »

Drar fram en gammel tråd her igjen.
Har nå skaffet meg en orginal sperre eller LSD til porsche kassen.Den er merket M40 Jeg har kjørt hele fjoråret med åpen diff, og det har jo forsåvidt fungert greit. men opplever spinn på innerhjulet ved pådrag i sving., og avogtil på rivstart. da spinner hjulet som blir lettere pga at bilen vrir seg pga torquen fra motoren.

Dette vil jo selvfølgelig forsvinne når sperra kommer i, men hvordan vil det påvirke kjøreegenskapene ellers? går det rett fram i sving?
eller blir det veldig overstyrt?

Det blir jo litt mye jobb å få ut girkassen kun for å bytte diffen, er det verdt det? En helg med kontinuerlig skruving?
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #61 på: januar 18, 2009, 14:53:40 pm »

Har kjørt Porsche 911 med 915-kasse som hadde sperre. Gikk helt greit, men det du kan oppleve er å komme med bakenden på bilen først ut av svingen på våt asfalt, eller i beste fall 99 armer som jeg hadde over en kurvet bro en gang på våt asfalt...  Rekker tunge  Bør nok være litt forsiktig med høgre-foten i sving da særlig i sammenheng med bløt asfalt  Gliser  Selv om bobla har lengre hjulavstand enn 911, så har jeg inntrykk av at boble med trimmet motor har enda mer "giftige" kjøreegenskaper enn en 80-talls 911. Faktisk virker "slegge-virkningen" på en trimma boble værre enn på en 911..  Synes nok at 911´en er mer balansert. Derav burde du ha det i bakhodet spør du meg..
« Siste redigering: januar 18, 2009, 15:12:45 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #62 på: januar 18, 2009, 22:05:28 pm »

På slutten av 60-tallet flyttet Porsche bakhjula 7 cm lenger bak , mens gearkassa sto der den var, for å få tyngdepunktet lenger forover (de skrådde altså drivakslene bakover). Da blei den visst ikke så giftig å kjøre ( Men da kan man ikke ha pendelaksel som på de eldre boblene).
Pratet med en på Nykirke (Arild Grøteig) som hadde kjørt race med gammel Porsche 911, de bygde om så de fikk disse 7 cm ekstra. Blei merkbart snillere å håndtere.
« Siste redigering: januar 18, 2009, 22:12:23 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #63 på: januar 18, 2009, 22:45:11 pm »

har allerede 944 bærearmer som gjør bilen snillere å kjøre, men er litt redd for slegga når begge bakhjula slipper.
Med åpen diff har jo et hjul grep hele tiden om man ikke tvinger bilen inn i sleng.
Tror denne sperra kommer til å gjøre at jeg må bruke en mer aggresiv kjørestil i sving, med oppstilling ved nedbremsing, før så å bare "mate på" gjennom og ut. Saktere inn-fortere ut.
Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #64 på: januar 18, 2009, 23:28:10 pm »

Du må få nettsiden din til å fungere igjen, linken fungerer ikke...
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #65 på: mars 15, 2009, 21:45:11 pm »

fortsetter litt her.
Girkassen er ferdig konvertert med sperre.
Og halvautomatsveis Holmen var innom en tur å smeltet sammen noen deler for meg. Nye brønner i rammegafflene ved girkassen som gir plass til 110mm drivknuter om jeg skulle trenge det.

åsså står der noe annet skrot og opptar plass i garasjen også... Osteaktig


* HPIM2944.JPG (82.11 KB, 778x586 - vist 275 ganger.)

* HPIM2947.JPG (43.13 KB, 778x586 - vist 239 ganger.)

* HPIM2942.JPG (95.3 KB, 778x586 - vist 285 ganger.)

* HPIM2964.JPG (63.79 KB, 778x586 - vist 303 ganger.)

* HPIM2962.JPG (81.85 KB, 778x586 - vist 385 ganger.)

* HPIM2968.JPG (64.98 KB, 778x586 - vist 325 ganger.)
Loggført
gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #66 på: mars 16, 2009, 19:26:29 pm »

dette må vel være noe av det råeste jeg har sett kjempe bil
Loggført

1961 byggy 1972 1300s
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!