mai 05, 2024, 19:21:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skifte av platedel under bakvindu?  (Lest 875 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: april 03, 2012, 22:09:20 pm »

Ja da var jeg nesten ferdig med å matte ned -63`en for å lakkere den!
SÅ kom overraskelsen, igjen. Trekket under bakvindu så ikke bra ut, men har aldri sett nærmere på det før idag.
Det jeg fant var jo en del rust i platestykke som går mellom bakvindu og stykket ned mot bagasjerommet bak!
Har nå lett på Youtube for å finne film om hvordan en best fikser dette, uten hell så langt.
Noen her inne som har gjort det før? Trenger kun å skifte ut noe stål, ikke alt, men er litt usikker på hvordan jeg går frem, hvor kapper jeg best osv.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Igor
Juniormedlem
**
Innlegg: 86
Bosted: Aremark


Vis profil

« Svar #1 på: april 04, 2012, 10:32:42 am »

Hei

Jeg har samme problem etter at bilen har stått en stund ute,med dårlig gummi list.

Har tenkt å skjøte inn å knekke plata utpå,eller forsvinne ned i sprekken imellom å lagge en knekk nede.

Karnsje litt dårlig forklaring men. Øyerulling
Loggført

1960 T1
1969 T1
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 04, 2012, 10:44:33 am »

Ja da var jeg nesten ferdig med å matte ned -63`en for å lakkere den!
SÅ kom overraskelsen, igjen. Trekket under bakvindu så ikke bra ut, men har aldri sett nærmere på det før idag.
Det jeg fant var jo en del rust i platestykke som går mellom bakvindu og stykket ned mot bagasjerommet bak!
Har nå lett på Youtube for å finne film om hvordan en best fikser dette, uten hell så langt.
Noen her inne som har gjort det før? Trenger kun å skifte ut noe stål, ikke alt, men er litt usikker på hvordan jeg går frem, hvor kapper jeg best osv.
Skifte av denne brannveggen har vel Tistlo gjennomført for lengst om jeg ikke husker feil!
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: april 04, 2012, 12:24:14 pm »

Trenger ikke skifte hele, kun en ca 10 cm bred og 40 cm langt stykke. Da er det rustfritt der!
Problemet er at nedre del av dette stykke er punktet mot brannvegg, lufterist og "bagasjeromsvegg".
Ser for meg å kappe ut, ta bort sveisepunkter for deretter å se hvordan jeg kan legge inn nytt stykke.
Dersom noen hadde gjort dette før, hadde det gjerne lettet jobben for meg. Dersom ikke får jeg kanskje lage en egen tråd om dette?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: april 04, 2012, 14:06:16 pm »

Får ta turen ut i "garasjen" og se en gang til før jeg begynner kapping. Får gjøre som før, kappe i vei og etterpå se hvordan jeg best får nytt stål på plass!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #5 på: april 04, 2012, 21:18:55 pm »

Da var det gjort  Osteaktig
Slipte reint, markerte og kappet oversiden. Boret ut sveisepunkter fra motorrom, på delen som har lufteriller. Da tok jeg samtidig det stykke som skal fjernes. Kappet i rett linje over sveispunkter som holder brannvegg og lufteriller sammen, da fikk jeg løs det stykket som skal fjernes i toppen. Har tatt bilder som legges ut senere. Kom dårlig til ute på siden, så da filte jeg til en meisel og slo meg nedover langs kanten. Litt hamring etterpå så kan en ikke se det.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: april 05, 2012, 01:17:47 am »

har bytta heile plata før ja, er jo da som er tingen om da er plenty med rust her, men har ogso putla med å skifta kun den bakerste veggen. meir info frå og med her og utover i tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1078.msg222797.html#msg222797
da skal nevnast att eg endå ikkje har fått sveist inn den plato som eg har hatt klar ei god stund Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #7 på: april 05, 2012, 17:34:44 pm »

Hos meg er det/var det kun skråplaten som går ned mot brannvegg som hadde noe rust. Driten er at jeg ikke får komt til å skjært bort siste rest som ligger helt i ytterkant! Dremmel blir feil, vinkelsliper for stor, eller for liten diameter på skive!!
Må evnt. slipe et flattjern sylskarpt og "hugge" meg siste 7 cm!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: april 05, 2012, 18:06:08 pm »

skråplatene ned frå luftinntaket mot motorrommet du meiner?? eller inni bilen?
biltema sin slissemeisel funkar ofta bra, når den er skarp. men du må jo retta litt etterpå
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!