mai 05, 2024, 06:16:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19
121  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lett trimming av 1600 AD motor (100-150hk) på: september 19, 2016, 22:39:25 pm
Er det ikke AS som har feste til bakre motorfeste? Har en sånn en i bussen vår. I 1302'en er det AD motor, og der er det ikke noe feste.

Mulig det er tilfeldig!  Hæ
Min AD blokk har feste til bakre motorfeste  Øyerulling
Tydligvis ikke til å bli klok på  Gliser

122  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lett trimming av 1600 AD motor (100-150hk) på: september 19, 2016, 18:00:31 pm
100-150 hk er ikke lett trimming av en 1600.
Alt fra 75hk og oppover krever en del tid, penger, kunnskap og mye tålmodighet... Øyerulling

AD motoren er ett bra utgangspunkt og i bunn og grunn lik en AS motor. Eneste er vell att AD blokka har feste til bakre motorfeste (buss)
  Blunker

123  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: september 12, 2016, 21:59:00 pm
En liten oppdatering da!

Har fortsatt litt inni innerskjermer bak, men ikke store forskjellen...

begynner å bli passe lei karosseri arbeid og sliter litt med å bli fornøyd med eget arbeid...
Vurderer sterkt å sende resten av karosseri arbedet til polen for litt fort gang og så få
tilbake karosseriet + alt av skjermer osv ferdig sveist, rettet og lakkert.

Tenker da å gjøre alt av montering og bunn sjæl +++

Vet ikke om dere har noen tanker rundt dette? eventuelt noen som kunne tenke seg å hjelpe meg litt på vei  Øyerulling




Så i mellom all grublinga så har jeg jobbet med det jeg syntes er mest gøy og det er motor!  Kult

jobbet med å grov utforme forbrennings kammere.

Dette er MYE bedre en det var og er i mine øyne ett godt utgangspunkt for fin pussing og senere polering.
(skulle tatt detaljerte før bilder så hadde dere sett hvor mye som faktisk er gjort!)
[attachment=1] [attachment=2]
Må måle alle kammerne, justere de og så en siste plansliping for å få tilbake de ønskede 39cc.
deretter blir det styringer, porting og sete/ventil jobb  Osteaktig
124  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Razer's '67 1500 - Savannah på: september 12, 2016, 21:41:10 pm
Her har det gått unna! Glad

Fin farve! Bare få tilbake stuk og noen skikkelige hjul nå så blir det stas!  Kult

Er det de rosa skjermene som ble så fine!  Sjokkert
125  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jb garage 66 på: september 12, 2016, 21:38:15 pm
Dette blir bra!

Kunne ønske jeg hadde like god framgang som deg!
for du får virkelig ting unnagjort!  Sjokkert

66 er fin modell  Kult
126  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere til Type 3. på: september 12, 2016, 21:35:46 pm
Takk for svar!

Da får jeg prøve å bestille i morgen Glad

Sattser på ett litt fastere understell da.
127  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere til Type 3. på: september 12, 2016, 20:22:33 pm
Takk for svar, men den 80-1352 ser det ut som ikke finnes?
Byttet navn?
Og 1350 står det er til swingaxle bak, men du har kansje prøvd disse foran?

Ser på koni sine sider og der kommer 1349 som foran
og 2149 til IRS bak.

Burde jeg prøve 1350 eller 1349 foran?
og 2149 bak?

Eller hva Magne?  Hæ

Hva har du på din? Den er vel IRS den og ?  Glad

128  Forum / Teknisk, teori og praksis / Dempere til Type 3. på: september 12, 2016, 19:27:52 pm
Tenker å bytte alle demperne på varianten min da de gamle originale synger på siste verset...

Dette er en IRS bil med original høyde bak og ett hakk indre foran. (Justeres opp til vinteren.)

Tenker da å bruke standard lengde foran og bak, men hva er det å få tak i?
Ønsker gjerne noe stivere en standard, Røde koni ligger høyt opp da de er justerbare.

Er det likt som på boble bak (IRS) ?
Er det likt som boble foran? fra 65 og eldre?
129  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bestille fra hvor? på: september 10, 2016, 01:32:03 am
Da har jeg prøvd begge og kan med det bekrefte for meg selv att veiv bestilles direkte fra DPR.

Bestilte deler fra pierside og det var greit nok det. Relativt god service, men noe "tafatt" når det kom til veiva.

Bestilte att det skulle være t1 bære og råde journaler og sa også i mail att jeg var klar over att det var under dim.
Men eneste de sa der var att disse veivene ikke var i produksjon lenger og tilbø meg å bytte i en EMPI china veiv.
Det ønsket jeg ikke og sa att om de ikke gadd eller syntes det var vanskelig og kontakte DPR så kunne jeg gjøre det for å høre.
Fikk da svar igjen att det ikke var noe vits for de lagde ikke den veiva lenger....

Sa da ok ,send de andre delene og drit i veiva. Sint

Seinere tok jeg kontakt med DPR og der var det ingen problem å bestille den veiva jeg skulle ha. De kunne egentlig lage akkurat hva jeg ville. Kom bare ann på hva jeg ville betale....

Så etter litt frem og tilbake så er veiv bestilt rett fra DPR og andre deler er motatt fra pierside.  Glad
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 3 spotting på: september 05, 2016, 15:24:20 pm
E134 straks før Hokksund 1/9-2016.

Fantastisk syn! (Synes jeg...!)

Min det ! Blunker bilde av den lenger opp her og.
Bruksbil! Kjørt 7000km siden mitten av mai  Øyerulling
131  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC - Racere /depotkonger (!) på: august 15, 2016, 23:20:27 pm
Har tenkt å debutere med varianten i orginal klasse i år Kult (siden bobla er langt fra ferdig  Flau )
Trenger man depot plass for å kjøre?

132  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: august 14, 2016, 23:24:52 pm
Skaffet meg alu T-bars!  Kult

Den typen hvor de bak følger samme vinkel som bilen  Glad

Noe du har lagd Mags??

[attachment=1]
133  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: august 14, 2016, 23:22:13 pm
Også borret ut knekt pinnebolt på blokk og satt i "ny" orginal.  Gliser
Byttet ut den som ikke var knekt og da den ikke var orginal pluss att den var bøyd...

[attachment=1]

[attachment=2]
134  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: august 14, 2016, 23:18:41 pm
Siden det med større forgassere ble mer plass i motorrom så begynte jeg å sveise igjen tidligere innspeksonsluker!
Blir jo penere og lettere å holde rent!

Ikke helt ferdig men dere skjønner greia  Blunker
[attachment=1]

Andre sia sveist på innsiden og. Ikke slipt, men skall gjøres! Glad
[attachment=2]
135  Forum / Snikk-snakk / Sv: CSP på: august 11, 2016, 16:35:39 pm
Til Cabben?  Gliser

136  Forum / Snikk-snakk / Sv: senke 65 fastback på: august 07, 2016, 23:00:38 pm
66 er vel første året med fastback. Altså fra aug 65.
Senking foran på type 3 er meget enkelt! spessielt indre splines.
Det er kun fjær på nedre bærearmer (stabb stag på øvre)
Siden jeg kun har senket min en gang så blir det noe vansklig å forklare, men jeg gjorde det på ca en time uten å ha gjort det før Glad
Jeg løsnet spindel helt på begge sider (2 stk bærekuler på hvær side) Løsnet og dempere.
Så er det en bolt på hvær side som holder fjærene på plass (venste bolt holder høyre fjær og motsatt.
Skru ut bolten og dra ut bærearm med fjær og juster så mange hakk du vill!  Glad

Orginal
[attachment=1]

Ett hakk indre
[attachment=2]
137  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: BRM kopier med dekk på: august 07, 2016, 21:10:37 pm
Stemmer nok det! Blunker
Ja prisen burde ikke være noe å si noe på  Øyerulling
138  Bruktbørsen / Deler selges / Empi 28mm løftere med smøre hull. på: august 07, 2016, 00:45:00 am
Sett på 8. Ubrukt i innpakkning.
kun åpnet og tatt ut en, lagt på plass igjen.

500,-
139  Bruktbørsen / Deler selges / BRM kopier med dekk på: august 07, 2016, 00:41:13 am
Vurderes solgt.

Fire felger med dekk.
Den typen du for kjøpt hos unneberg.
4,5x15 5x205 husker ikke et. 145 80 15 nankang og 205 65 15 hankook
2 er i utgangspunktet matt svart , men jeg har lagt på i fullfart litt klar lakk. Ser helt OK ut. de 2 andre er blanke.
Ellers er felgene i god stand! og dekkene har flere sessonger igjen.

4000,- sammlet. Blunker

[attachment=1]
140  Forum / Problemløseren / Sv: retur av gass wire på: august 06, 2016, 12:27:31 pm
Du skall ha ett stålrør gjennom viftehuset som tres inn i strømpa til gasswire. Blunker Gummislangen gjør nok bare vondt værre...
141  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alu støtstenger og deres erfaringer?? på: juli 31, 2016, 17:04:15 pm
Aha! Kjekkt å vite! Da blir det noe lettere å velge ja!  Glad
142  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: juli 30, 2016, 00:21:02 am
En stund sia oppdatering her!
Har vært lite skruing men mye kjøring i sommer  Osteaktig Har blitt 5200km på varianten siden den runda 100000km i mai!
2000 av de på 2 dager! Øyerulling Med 3 i bilen og bagasje fylt opp foran, i baksetet og til taket baki.... Tung bil får man si!

Lite stemningsbilde fra i sommer. (uten bagasje)
[attachment=3]

Bobla har det ikke skjedd så mye med annet en en del grubling og planlegging.

Måtte teste att ting hadde plass baki!  Gliser
[attachment=1]
Her ser man indre "rille plate er sveist på plass igjen.
[attachment=2]

Uten om det så er DPR veiv bestilt nå + litt annet Glad
Blir spennende å måle seg fram til hvilke lagre det blir. Blokka er vel 0,5 overdim mener jeg.
Og takk til Jee for bra arbeid! Seriøs fyr med mye tips og triks på lager!  Kult
143  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alu støtstenger og deres erfaringer?? på: juli 29, 2016, 23:55:39 pm
Takk for info Glad Spørs nok litt på lommeboka da motoren blir dyr nok som den er, men vi får se ! bestilling av andre motordeler i kveld fra over dammen er unnagjort hvertfall!  Gliser
144  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Vw variant 1600 72 på: juli 28, 2016, 23:20:50 pm
Dette er gode biler! Håper den kommer til ett godt hjem  Glad Lykke til med salg!
145  Forum / Teknisk, teori og praksis / Alu støtstenger og deres erfaringer?? på: juli 28, 2016, 23:17:28 pm
Hei! Jeg prøver å finne ut hvilke støtstenger jeg skall bruke i min motor.
Det som er klinkende klart er att det SKALL være alu stenger, men hvilke anbefaler dere?
Ser cb har disse som er relativt rimlige, men er de no tess?
http://www.cbperformance.com/Aluminum-Super-Duty-Push-Rods-Blank-End-p/1625.htm

Eller er det bare jpm og skinne stenger som gjelder?   Hæ

1.25-1 vipper. Trolig enkle men så stive fjærer som mulig (eller relativt bløte dobble) w125 cam. Ønsker og å finne så lette løftere som mulig (tipps?)

Bare for å spørre hvor mye tåler orginale?  Øyerulling
146  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vakuumstyrt WBX fordeler til forgasser uten inntak for vakkum slanger på: juli 28, 2016, 23:01:53 pm
På høyre side ved siden av den runde messing delen, er ikke det en vakumstuss da?   Øyerulling
Men du skriver slangene? er det 2? i så fall skulle du hatt vakum utak på manifold og. altså vakum før og etter spjeld.
147  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ekstra innerskjermer (Lokari) - finnes slikt i dag? på: juli 26, 2016, 18:11:13 pm
Oi!  Sjokkert Dette skall bestilles før vintern hvertfall!  Osteaktig
148  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: juli 11, 2016, 23:09:22 pm
Godt jobba! Blir staselig bil dette  Blunker
Og 70talls knæssj farver er kult!  Kult
149  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Er det noken som bruker glyptal i motor eller girkasse her på forumet? på: juli 10, 2016, 19:38:54 pm

Se denne videoen og du finner ut att det ikke lønner seg for våre motorer Glad
Ser ut som ett bra produkt , men veldig begrenset nytte verdi hos de aller fleste.
150  Forum / Problemløseren / Sv: Oppskrapt clutch-hus på: juli 10, 2016, 19:01:04 pm
Sikkert etter sliping for å få inn det "store" svinghjulet ja.  Blunker
Ser ut som noen har vært litt i overkant hissige med sliperen da det ikke ser så "ille" ut i mitt clutch hus.  Øyerulling
Sjekk og att ikke svinghjulet ditt er løst. da blir det og mye action inne der...
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!