Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19
|
121
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lett trimming av 1600 AD motor (100-150hk)
|
på: september 19, 2016, 22:39:25 pm
|
Er det ikke AS som har feste til bakre motorfeste? Har en sånn en i bussen vår. I 1302'en er det AD motor, og der er det ikke noe feste.
Mulig det er tilfeldig! Min AD blokk har feste til bakre motorfeste Tydligvis ikke til å bli klok på
|
|
|
122
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lett trimming av 1600 AD motor (100-150hk)
|
på: september 19, 2016, 18:00:31 pm
|
100-150 hk er ikke lett trimming av en 1600. Alt fra 75hk og oppover krever en del tid, penger, kunnskap og mye tålmodighet... AD motoren er ett bra utgangspunkt og i bunn og grunn lik en AS motor. Eneste er vell att AD blokka har feste til bakre motorfeste (buss)
|
|
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: september 12, 2016, 21:59:00 pm
|
En liten oppdatering da! Har fortsatt litt inni innerskjermer bak, men ikke store forskjellen... begynner å bli passe lei karosseri arbeid og sliter litt med å bli fornøyd med eget arbeid... Vurderer sterkt å sende resten av karosseri arbedet til polen for litt fort gang og så få tilbake karosseriet + alt av skjermer osv ferdig sveist, rettet og lakkert. Tenker da å gjøre alt av montering og bunn sjæl +++ Vet ikke om dere har noen tanker rundt dette? eventuelt noen som kunne tenke seg å hjelpe meg litt på vei Så i mellom all grublinga så har jeg jobbet med det jeg syntes er mest gøy og det er motor! jobbet med å grov utforme forbrennings kammere. Dette er MYE bedre en det var og er i mine øyne ett godt utgangspunkt for fin pussing og senere polering. (skulle tatt detaljerte før bilder så hadde dere sett hvor mye som faktisk er gjort!) [attachment=1] [attachment=2] Må måle alle kammerne, justere de og så en siste plansliping for å få tilbake de ønskede 39cc. deretter blir det styringer, porting og sete/ventil jobb
|
|
|
125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jb garage 66
|
på: september 12, 2016, 21:38:15 pm
|
Dette blir bra! Kunne ønske jeg hadde like god framgang som deg! for du får virkelig ting unnagjort! 66 er fin modell
|
|
|
127
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere til Type 3.
|
på: september 12, 2016, 20:22:33 pm
|
Takk for svar, men den 80-1352 ser det ut som ikke finnes? Byttet navn? Og 1350 står det er til swingaxle bak, men du har kansje prøvd disse foran? Ser på koni sine sider og der kommer 1349 som foran og 2149 til IRS bak. Burde jeg prøve 1350 eller 1349 foran? og 2149 bak? Eller hva Magne? Hva har du på din? Den er vel IRS den og ?
|
|
|
128
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Dempere til Type 3.
|
på: september 12, 2016, 19:27:52 pm
|
Tenker å bytte alle demperne på varianten min da de gamle originale synger på siste verset...
Dette er en IRS bil med original høyde bak og ett hakk indre foran. (Justeres opp til vinteren.)
Tenker da å bruke standard lengde foran og bak, men hva er det å få tak i? Ønsker gjerne noe stivere en standard, Røde koni ligger høyt opp da de er justerbare.
Er det likt som på boble bak (IRS) ? Er det likt som boble foran? fra 65 og eldre?
|
|
|
129
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bestille fra hvor?
|
på: september 10, 2016, 01:32:03 am
|
Da har jeg prøvd begge og kan med det bekrefte for meg selv att veiv bestilles direkte fra DPR. Bestilte deler fra pierside og det var greit nok det. Relativt god service, men noe "tafatt" når det kom til veiva. Bestilte att det skulle være t1 bære og råde journaler og sa også i mail att jeg var klar over att det var under dim. Men eneste de sa der var att disse veivene ikke var i produksjon lenger og tilbø meg å bytte i en EMPI china veiv. Det ønsket jeg ikke og sa att om de ikke gadd eller syntes det var vanskelig og kontakte DPR så kunne jeg gjøre det for å høre. Fikk da svar igjen att det ikke var noe vits for de lagde ikke den veiva lenger.... Sa da ok ,send de andre delene og drit i veiva. Seinere tok jeg kontakt med DPR og der var det ingen problem å bestille den veiva jeg skulle ha. De kunne egentlig lage akkurat hva jeg ville. Kom bare ann på hva jeg ville betale.... Så etter litt frem og tilbake så er veiv bestilt rett fra DPR og andre deler er motatt fra pierside.
|
|
|
130
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 3 spotting
|
på: september 05, 2016, 15:24:20 pm
|
E134 straks før Hokksund 1/9-2016.
Fantastisk syn! (Synes jeg...!)
Min det ! bilde av den lenger opp her og. Bruksbil! Kjørt 7000km siden mitten av mai
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: august 14, 2016, 23:18:41 pm
|
Siden det med større forgassere ble mer plass i motorrom så begynte jeg å sveise igjen tidligere innspeksonsluker! Blir jo penere og lettere å holde rent! Ikke helt ferdig men dere skjønner greia [attachment=1] Andre sia sveist på innsiden og. Ikke slipt, men skall gjøres! [attachment=2]
|
|
|
136
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: senke 65 fastback
|
på: august 07, 2016, 23:00:38 pm
|
66 er vel første året med fastback. Altså fra aug 65. Senking foran på type 3 er meget enkelt! spessielt indre splines. Det er kun fjær på nedre bærearmer (stabb stag på øvre) Siden jeg kun har senket min en gang så blir det noe vansklig å forklare, men jeg gjorde det på ca en time uten å ha gjort det før Jeg løsnet spindel helt på begge sider (2 stk bærekuler på hvær side) Løsnet og dempere. Så er det en bolt på hvær side som holder fjærene på plass (venste bolt holder høyre fjær og motsatt. Skru ut bolten og dra ut bærearm med fjær og juster så mange hakk du vill! Orginal [attachment=1] Ett hakk indre [attachment=2]
|
|
|
139
|
Bruktbørsen / Deler selges / BRM kopier med dekk
|
på: august 07, 2016, 00:41:13 am
|
Vurderes solgt. Fire felger med dekk. Den typen du for kjøpt hos unneberg. 4,5x15 5x205 husker ikke et. 145 80 15 nankang og 205 65 15 hankook 2 er i utgangspunktet matt svart , men jeg har lagt på i fullfart litt klar lakk. Ser helt OK ut. de 2 andre er blanke. Ellers er felgene i god stand! og dekkene har flere sessonger igjen. 4000,- sammlet. [attachment=1]
|
|
|
140
|
Forum / Problemløseren / Sv: retur av gass wire
|
på: august 06, 2016, 12:27:31 pm
|
Du skall ha ett stålrør gjennom viftehuset som tres inn i strømpa til gasswire. Gummislangen gjør nok bare vondt værre...
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: juli 30, 2016, 00:21:02 am
|
En stund sia oppdatering her! Har vært lite skruing men mye kjøring i sommer Har blitt 5200km på varianten siden den runda 100000km i mai! 2000 av de på 2 dager! Med 3 i bilen og bagasje fylt opp foran, i baksetet og til taket baki.... Tung bil får man si! Lite stemningsbilde fra i sommer. (uten bagasje) [attachment=3] Bobla har det ikke skjedd så mye med annet en en del grubling og planlegging. Måtte teste att ting hadde plass baki! [attachment=1] Her ser man indre "rille plate er sveist på plass igjen. [attachment=2] Uten om det så er DPR veiv bestilt nå + litt annet Blir spennende å måle seg fram til hvilke lagre det blir. Blokka er vel 0,5 overdim mener jeg. Og takk til Jee for bra arbeid! Seriøs fyr med mye tips og triks på lager!
|
|
|
150
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oppskrapt clutch-hus
|
på: juli 10, 2016, 19:01:04 pm
|
Sikkert etter sliping for å få inn det "store" svinghjulet ja. Ser ut som noen har vært litt i overkant hissige med sliperen da det ikke ser så "ille" ut i mitt clutch hus. Sjekk og att ikke svinghjulet ditt er løst. da blir det og mye action inne der...
|
|
|
|