Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: januar 21, 2017, 22:13:13 pm
|
Liten oppdatering her da Det går veldig seint nå da jeg ikke har verkstedplass lengere så garasjen min er stappet med alt mulig og verken strøm, varme eller plass er tilstrekkelig der... Jeg har avtalt med det polske firmaet som andre her inne har brukt for fullføring av karosseri arbeid og lakk. Gjenstår bare å få fraktet det ned.... I mellom tiden skall jeg gjøre klar bunnplate understell og motor. Motor nærmer seg stadie der jeg kan begynne med måling, tilpassing og montering Lager for veiv, råder og kam er i hus samt KEP stage 1 trykkplate Neste pakke er på vei med støtstenger, titan ventilbrikker og ventilfjærer. Må bare få frest thrust på blokk før oppmåling starter! (glemte å tenke på det når jeg fikk linjebora ) Topper og innsug er sendt for sveising Dette er nødvendig da ønsket effekt har økt betraktlig... [attachment=1]
|
|
|
97
|
Forum / Snikk-snakk / Gamle innsug IDA. Modifisering. ja eller nei ???
|
på: januar 03, 2017, 00:26:17 am
|
Jeg har ett par gamle IDA innsug av merket C/T (conversion & tuning) england fra trolig tidlig 70 tall. Disse ønsker jeg å bruke på mitt motorprosjekt da de passer "old school" stilen på motoren godt. Men! for å nå den effekten jeg ønsker må disse sveises og portes kraftig... Er det helt "gale Matias" å gjøre dette med så gamle orginale u-porta innsug? eller syntes dere det er helt innafor da de faktisk blir tatt i bruk og ikke blir stående på hylla å støve.... Dette er vell noe dere i Stormtroopers kanskje har noen formeninger om, men kom med svar andre og Det er slike... [attachment=1]
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt mod 1974 1303 s GL
|
på: oktober 15, 2016, 21:04:24 pm
|
Lite tips. De på svesa mutterne til stigtrinn . de bør sveises bedre når du først er der! Men ser jo og att de skall jo sitte i kanalen og da kan du egentlig kappe bort fra delen rett over mutter omtrent. Eller er kanalen og dårlig i det ommeråde? Sveising av muttere er forøverig lurt på alle slike ettermarkeds deler da de ofte ikke sitter så bra som de skall... Bare gå over med gjengetapp etterpå
|
|
|
106
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt mod 1974 1303 s GL
|
på: oktober 12, 2016, 17:43:48 pm
|
Min mening er "ja til hel ved" Avtagbar bakplate er praktisk om du skall ut/inn med motor ofte. (er ikke vanskelig med hel heller da...) Mister noe stivhet av å lage avtagbar. Kjekt å kunne lage bakre motor feste i bakparten om den er hel. Men er vel mange meninger rundt dette og... Gjør det DU føler for!
|
|
|
108
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: oktober 11, 2016, 17:15:37 pm
|
Detaljer er viktig! Her blir det lys under dash. Bruker ett orginalt skiltlys slik att det blir som om det kunne ha vært orginalt! [attachment=1] [attachment=2] Her skall det også bli extra kupè lys. Porsche har jo på begge sider så da skall jeg også ha det [attachment=3] (skall ta noen bedre bilder etterhvert. og bytte ut 10w pæra med 5w....) Det blir flere artige detaljer rundt om! De fleste er tenkt på slik att det kunne ha vært extra utstyr eller lignende
|
|
|
110
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: oktober 07, 2016, 23:40:00 pm
|
Hvordan ble Varianten med nye dempere? Merket du noen forskjell...
Ja det ble stor forskjell! Spessielt demperne bak var rimelig dårlig så det skulle ikke mye til for å merke forskjellen Kansje noe stiv foran, men ikke galt. Helt supert for litt "sportselig" kjøring Har satt mine på mykeste mulig foran... Ja har de på mykeste foran og nest mykest bak. Nå er den ett hakk senket foran da, den skall opp snart og tror det blir veldig bra da!
|
|
|
111
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: oktober 07, 2016, 22:52:04 pm
|
Hvordan ble Varianten med nye dempere? Merket du noen forskjell...
Ja det ble stor forskjell! Spessielt demperne bak var rimelig dårlig så det skulle ikke mye til for å merke forskjellen Kansje noe stiv foran, men ikke galt. Helt supert for litt "sportselig" kjøring
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: oktober 07, 2016, 19:54:43 pm
|
Har endelig motatt DPR veiva mi og! Flott veiv, Fint utført arbeide [attachment=1] [attachment=2] Svinghjul må borres for 8 styre pinner. og det skall nok lettes en del og siden veiva er en del tyngere en orginal Vidre blir det "bluprinting" for å finne riktige lagere før den går til knasten for balansering med alt montert seff! (ja jeg vet... tidenes tregeste motorbygge..... )
|
|
|
113
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: oktober 07, 2016, 19:53:40 pm
|
Har endelig motatt DPR veiva mi og! Flott veiv, Fint utført arbeide [attachment=1] [attachment=2] Svinghjul må borres for 8 styre pinner. og det skall nok lettes en del og siden veiva er en del tyngere en orginal Vidre blir det "bluprinting" for å finne riktige lagere før den går til knasten for balansering med alt montert seff!
|
|
|
114
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: oktober 07, 2016, 19:46:12 pm
|
Fortsatt med porting av innsugs kanaler! Dette er en tidkrevende jobb, men også artig! Første port. [attachment=1] [attachment=2] Ikke så lett å ta gode bilder her, men syntes det begynner å ligne noe. Fjærnet mye av "humpa" og javnet ut mot sete. Alt i alt er også selve hullet blitt en del større. Det er særlig rundt styringa det snurpa seg sammen mye. Skulle gjærne hatt større ventiler, men begrenset med plass på 87mm boring...
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: oktober 07, 2016, 19:36:19 pm
|
På bobla har jeg nå begynt komunikasjon med de flinke folka i Polen så får vi se om det blir noe fortgang her! De samme folka som pussa opp den grønne splitdokaen Så vi får se! Skulle gjerne gjort alt selv, men skall resultatet bli slik jeg ønsker så må nokk noen proffe ta det resterende Videre har jeg fortsatt på motoren. Jobber med toppene! Her har jeg dratt ut styringer av den ene toppen. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
118
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Notch pris?
|
på: september 26, 2016, 22:51:47 pm
|
"som den står" uten å vite noe mer om faktisk tilstand så vill jeg si 15-20000,- "Dratt ut, vasket inni/utenpå" og i den stand jeg tror den er (lite rust, kun de skavankene vi ser nå) så vill jeg si 25-30000,- Er den i dårligere stand en fryktet som den også sansynligvis kan være. 15000,- maks. Min mening Frister litt, men plass og tid er ikke der....
|
|
|
119
|
Forum / Snikk-snakk / Noen som trenger mekke plass? Hokksund.
|
på: september 25, 2016, 22:06:56 pm
|
Leter etter en som kan ta over en plass hos oss siden en skall ut. Vi blir igjen 2 som har luft vw som hobby. Leie 3400 i måneden ink internett vann, strømm trykkluft osv. Du må være bil hobby interessert og ikke se på det som ett sted å skru svart. (en og annen mindre jobb for bekjente, familie osv er greit, men inn og ut med biler hele tiden for gryn i lomma er ikke akktuelt) Luft vw interesse er ett pluss. Du får plass til en bil inne ALLTID og mulighet for bil på utsiden er der. Oppvarmet hele året. Bra gulv. Bra port, Hems for å slappe av. dass og vask. varmt og kaldt vann. Egen benk innerst i lokalet får du og. Ta kontakt her eller på mail : sigurd_moe@hotmail.com eller mobil : 92638109Hilsen Sigurd Martin.
|
|
|
120
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Orginalhjul type 3
|
på: september 24, 2016, 12:39:31 pm
|
Finnes det oversikt på hvilke hjul som er levert på type 3 ? Pynteringer og caps?
[attachment=1]
Off topic! Men interessant med langnese bygd om til gammelt utseende!
|
|
|
|