mai 07, 2024, 21:00:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baja Bug'en søker ny eier!  (Lest 46955 ganger)
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #30 på: april 03, 2008, 09:13:19 am »

Vi er verken på utkikk etter en lettvindt løsning eller å gi opp. Det har gått såpass mye tid og energi (les: penger) i dette prosjektet, at denne bilen skal på skilt. Prøver bare å finne ut hvordan vi skal gå frem for å få den godkjent.

Ser at vi får ta en ny runde hos Biltilsynet når skrivet fra Sverige kommer, og heller jobbe utfra tilbakemeldingene vi får der.
Loggført

Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #31 på: april 03, 2008, 15:32:27 pm »

Vi er verken på utkikk etter en lettvindt løsning eller å gi opp. Det har gått såpass mye tid og energi (les: penger) i dette prosjektet, at denne bilen skal på skilt. Prøver bare å finne ut hvordan vi skal gå frem for å få den godkjent.

Ser at vi får ta en ny runde hos Biltilsynet når skrivet fra Sverige kommer, og heller jobbe utfra tilbakemeldingene vi får der.
I såfall kan du jo ta en tlf inn til Møller, å få papirer derfra om ombygging til baja. Deretter skriver du en søknad til BT om og få godkjent ombyggingen, Så burde det gå ganske greit, såfremt du ikke møter en som er dønn firkantet på tilsynet da. Men hvorfor prøver du ikke hovedregisteret i Nybro. Koster vel kansje 10-15kr og 15min tlf arbeid, for å sjekke det ut.
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #32 på: april 03, 2008, 18:47:07 pm »

Bilen ble i alle fall skamrå!! Stå på og få den godkjent Glad
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #33 på: april 04, 2008, 09:12:32 am »

Takker så mye for innspillene Even! Må innrømme at moralen var temmelig lav etter første møte med BT, men ser litt lysere på livet nå  Glad
Loggført

Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #34 på: april 04, 2008, 09:39:06 am »

hvis det hjelper å henvise til skiltnr på min baja, så er vel det kanskje en mulighet: NV11221
Den er godkjent ombygd. vel å merke med orginal for- og bakstilling.

Mvh
André
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #35 på: april 04, 2008, 14:41:22 pm »

Takker så mye for innspillene Even! Må innrømme at moralen var temmelig lav etter første møte med BT, men ser litt lysere på livet nå  Glad

Bare og samle på seg en masse papirer og ta med en god bunke høfelig argumentasjon, så pleier de og roe seg ned, og lytte til fornuft på tilsynet også
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #36 på: mai 27, 2008, 11:04:49 am »

hva skjer her om dagen?
Loggført
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #37 på: september 01, 2008, 17:39:32 pm »

Da er ny bunnplate handlet inn, og karosseribytte står på programmet. Etter mye graving så er det bekreftet at bilen ikke har vært godkjent i Sverige siden den ble ombygd i på 80-tallet. Hevingen er også av et såpass tvilsomt svenskt kaliber, at det bare er å begynne forfra.

Kom gjerne med gode tips på heving!

Regner med at bilen er hevet mellom 10-15cm nå, og den kan ikke være noe lavere for å få plass til dekkene.
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #38 på: september 01, 2008, 19:55:03 pm »

Selv om jeg egentlig er den rake motsetning av deg, skal være så laaaaaaaaaaaavt som overhodet mulig,
så tror jeg at dette faktisk kan bli tøft Glad Har du sett den monster baya'en som var i Ultra VW elns for noen måneder siden?
Den var EKSTREMT høy da, men hinsides tøff. Sort den også.

Hvor høy (les. store hjul) kan du klare å få den godkjent da? Jeg ville nok å kjørt den til det ekstreme andre veien skulle
jeg har bygget en baya selv. Keep on baya bugin' ! Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #39 på: september 01, 2008, 20:22:41 pm »

du får heve puma forstilling som vil hjelpe foran, bak vil vel redusjonsboksene på t2 kassa gjøre mye :-)  ellers kan dere lage en ramme å legge mellom karosseri og bunnplate for å heve kaross fra bunnplata. da kan du ha på cowboyhatten også under kjøring ;-)
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #40 på: september 01, 2008, 20:35:58 pm »

Her har du noe å bygge etter! Denne er bare rå..  Kult



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: september 01, 2008, 20:37:12 pm »

Oisann! Premie til han som får norske skilt på noko sånt Sjokkert
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #42 på: september 10, 2008, 10:06:06 am »

Ringte til USA for å sjekke monster truck'en, og den var desverre solgt. Den stod til $15.000, som praktisk talt er grisebillig.... Aldri på norske skilt selvsagt, men fy fader så moro!
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #43 på: september 10, 2008, 10:10:55 am »

Da ble det handel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14541161&sid=xz9sfeW-DwR718919&WT.svl=Bilde

Snakk om å finne perfekt bil  Gliser Mye moro fremover nå!
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #44 på: september 10, 2008, 10:22:43 am »

Tror jeg ville ha sjekket den bunnplata skikkelig før du monterer alt for mye.
Ser ut som om det er lappet godt under batteriet  og i gulvet på den andre siden.

Virker som om det er plåt på plåt der. Sjekk at det er "tett" på begge sider av plata.
Kommer det til fukt der, så har du hull igjen før du rekker å si "Kruspersille"
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #45 på: september 10, 2008, 10:24:30 am »

Tror jeg ville ha sjekket den bunnplata skikkelig før du monterer alt for mye.
Ser ut som om det er lappet godt under batteriet  og i gulvet på den andre siden.

Virker som om det er plåt på plåt der. Sjekk at det er "tett" på begge sider av plata.
Kommer det til fukt der, så har du hull igjen før du rekker å si "Kruspersille"

Du kan høre med bugstar eller alask her på forumet om den bunnen. Da begge har eid bilen. Blunker Og så vidt jeg husker er bunnen her meget bra.
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #46 på: september 10, 2008, 10:33:02 am »

Sa ikke den var dårlig Blunker hehe
Jeg ville bare ha sjekket de områdene der før jeg slang i matter og slikt Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #47 på: september 10, 2008, 12:32:59 pm »

Ettersom det kun er bunnplata jeg trenger, så fikk jeg bekreftet av Bugstar at denne er i meget bra fikset stand. Karosseriet er heller dårlig, men det skal bare tas frahverandre uansett (greit med noen reservedeler).

Noe spesiellt man må ta hensyn til når man skal flytte karosseri fra 68 modell til 67?
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #48 på: september 10, 2008, 12:39:35 pm »

Burde vel være rimelig BOLT ON det...
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #49 på: september 10, 2008, 15:40:13 pm »

Det eneste er vel at du må bruke lengre bolter ved bakre karosserifeste. Pga at 67 har "lavere" dempertårn bak. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #50 på: oktober 30, 2008, 11:32:14 am »

Da er endelig papirene på plass, så da er det bare å få karosseriet over! Skulle noen være interessert i noen av delene (bortsett fra bunnplata) til den sistinnkjøpte 67'en så er det bare å si ifra!


* godkjenning side 1.jpg (157.51 KB, 595x842 - vist 857 ganger.)

* godkjenning side 2.jpg (140.05 KB, 595x842 - vist 742 ganger.)
Loggført

Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 30, 2008, 12:34:45 pm »

Grattis, må ha vært deilig å få det papiret i posten!
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #52 på: oktober 30, 2008, 13:51:22 pm »

Hva sa jeg. Alt kan løses på den enkle måte, en liten søknad kan gjøre susen det
Loggført
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #53 på: oktober 30, 2008, 16:04:05 pm »

Vet ikke om det er nevnt før i emnet, men ble bilen godkjent med bur? Hæ
Hvis den er det, hvordan fikk du da til dette? Hæ
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #54 på: oktober 30, 2008, 21:20:55 pm »

Hva sa jeg. Alt kan løses på den enkle måte, en liten søknad kan gjøre susen det

Er vel kanskje ikke den enkleste måten å kjøpe seg et nytt understell, for så å få det godkjent. Men det er digg å endelig se et lite lys i tunellen!
Loggført

Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #55 på: oktober 30, 2008, 22:49:10 pm »

Hva sa jeg. Alt kan løses på den enkle måte, en liten søknad kan gjøre susen det

Er vel kanskje ikke den enkleste måten å kjøpe seg et nytt understell, for så å få det godkjent. Men det er digg å endelig se et lite lys i tunellen!
Nå var dette ment slik at det var "bare" en søknad som skulle til. Svenske plata di var det vel også endel rusk på, så akkurat understellsbytte var vel ikke noe forferdelig arbeid.
Men du får en utrolig fin bil, og det er gøy å se at noen gjør en baja så gjennomført bra. desverre alt for mange eksempler på det motsatte
Loggført
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #56 på: oktober 31, 2008, 10:05:42 am »

Vet ikke om det er nevnt før i emnet, men ble bilen godkjent med bur? Hæ
Hvis den er det, hvordan fikk du da til dette? Hæ

Biler blir ikke godkjent med bur lenger, men halvbur skal visst gå greit (dvs frem til B-stolpen). Tenkte jeg skulle høre med dem på biltilsynet når jeg er innom, da jeg har muligheten til å fjerne den fremre delen.
Loggført

JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #57 på: oktober 31, 2008, 19:12:05 pm »

Vet ikke om det er nevnt før i emnet, men ble bilen godkjent med bur? Hæ
Hvis den er det, hvordan fikk du da til dette? Hæ

Biler blir ikke godkjent med bur lenger, men halvbur skal visst gå greit (dvs frem til B-stolpen). Tenkte jeg skulle høre med dem på biltilsynet når jeg er innom, da jeg har muligheten til å fjerne den fremre delen.
Ok. Bare lurte. Hadde hvert kult viss det var lov med halvbur. Rekker tunge
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #58 på: desember 11, 2008, 12:07:51 pm »

Det eneste er vel at du må bruke lengre bolter ved bakre karosserifeste. Pga at 67 har "lavere" dempertårn bak. 

Glipen er på hele 6-8cm mellom depertårn og karosserifestet. Hvordan pleier man å løse dette? Holder det med å bytte til lenger bolter, eller må man lage et eller annet mellomstykke? Må gummiforingene benyttes?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #59 på: desember 12, 2008, 13:10:01 pm »

Det eneste er vel at du må bruke lengre bolter ved bakre karosserifeste. Pga at 67 har "lavere" dempertårn bak. 

Glipen er på hele 6-8cm mellom depertårn og karosserifestet. Hvordan pleier man å løse dette? Holder det med å bytte til lenger bolter, eller må man lage et eller annet mellomstykke? Må gummiforingene benyttes?

Jeg har bare gjort motsatt så jeg viste ikke helt hvor stor forskjellen var. Det festet der er til for å justere døråpningene så det er derfor er gummien er der, det er vel bare å lage noen form for mellomlegg, eller flyttet festet ned. Det er bare punktet på men du må fikse litt på den nedre indre "leppa" 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!