mai 07, 2024, 14:17:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baja Bug'en søker ny eier!  (Lest 46952 ganger)
NilsR
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #60 på: desember 12, 2008, 13:57:04 pm »

På min bil satte jeg en bit firkantrør på høykant i mellom, og tectylerte fint.

Ikke noe som noen legger merke til hvis de ikke vet om det.
Loggført

T-1 1957
T-1 1967
T-2 1969
T-2 1977
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #61 på: mai 22, 2009, 10:13:24 am »

Ai ai ai, gledens dag!!!!

Bilen ble godkjent hos Biltilsynet i Kristiansand (etter en bomtur i Arendal på mandag), og er nå offisiellt en Baja Bug med reg.nr L-50000. Nå gjenstår bare eu-kontroll 26.mai, og så kan stoltheten rulle fritt på veien igjen :-D

Veien frem har vært lang, dyr og til tider jævlig irriterende. Nå er alt glemt, og at selve stasjonen i Kristiansand skulle slippe denne gjennom så lett kom som sendt fra oven :-) At bilen var litt høy (takket være to knepp opp på bakakslingen) kjøpte de glatt, så nå er det plass for 31"erene igjen. Når skiltene er montert på, kan alt gromutstyret igjen monteres. Dette blir en fin fin sommer gitt!



* godkjent ombygning.jpg (116.28 KB, 1181x835 - vist 568 ganger.)
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #62 på: mai 22, 2009, 11:36:00 am »

dette unte jeg dere virkelig!!! Har følt med dere gjennom lesningen her.... bare å glede seg nå! Meget tøff denne.
Loggført
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #63 på: mai 25, 2009, 13:15:18 pm »

Bilder tatt etter visning.... Dette ser ikke bra ut!!! Originaldimmensjon på dekkene, orignalt eksosanlegg, nesten originale stoler og baksete, og ikke noe bur eller bøttestoler.

Vi måtte også sette inn en avstandshylse på det bakre karosserifestet da det er noe forskjell på 67- og 68-modellen. Teppene må også justeres ettersom girstangen nå står litt lenger frem.

Arbeidslisten er nå:
Bygge om til reduksjonsbokser igjen
Bøttestoler og sikkerhetsseler tilbake
31" må på så fort som mulig
Eksosanlegg byttes
Tepper justeres, og nytt teppe bakerst
Bur må selvsagt på plass
Lyktespyler
Bensinvarmer


* IMG_1758 copy.jpg (76.22 KB, 567x377 - vist 488 ganger.)

* IMG_1759 copy.jpg (75.4 KB, 567x377 - vist 406 ganger.)

* IMG_1760 copy.jpg (75.07 KB, 567x377 - vist 478 ganger.)

* IMG_1761 copy.jpg (78 KB, 425x639 - vist 413 ganger.)

* IMG_1762 copy.jpg (71.66 KB, 567x377 - vist 375 ganger.)

* IMG_1763 copy.jpg (73.4 KB, 567x377 - vist 411 ganger.)

* IMG_1764 copy.jpg (78.13 KB, 567x377 - vist 356 ganger.)
Loggført

Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #64 på: mai 25, 2009, 16:16:07 pm »

Hvordan har du festet reduksjonsboksene dine?
Driver på med dette selv. har du noe bilder av innfestingen.

Mvh
André
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #65 på: mai 25, 2009, 22:29:01 pm »

Når jeg fikk den fra Sverige, så hadde de sveist på flatjern på undersiden av bærearmene. Dette blir neppe godkjent her hjemme, så vi hadde håpet at vi kunne finne en løsning med å sette dem direkte på bærearmene, nå som vi har nok høyde (etter justeringen). Skal ta noen bilder av den gamle rammen og sende dem til deg. Vi begynner ombygningen i neste uke. Det blir hyppige oppdateringer!
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #66 på: mai 27, 2009, 09:27:00 am »

Og da var også bilen EU godkjent, og skilter bestillt!!!!

BT nektet selvsagt å gi ut litehøyt skilt, og jeg måtte dermed ta til takke med storthøyt foran og bak. Noen som har kontroll på hvor jeg kan få bestillt de små skiltene?
Loggført

rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #67 på: mai 27, 2009, 09:58:52 am »

Jeg ringte Skiltfabrikken for ikke lenge sida om akkurat den saken, de sa det ikke ble gitt ut mer små skilt... Alle MÅ ha store visst...
Men om du kan få veteranskilt så er det vel mulig
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3098.0.html
« Siste redigering: mai 27, 2009, 10:15:52 am av rulator » Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #68 på: juni 10, 2009, 17:18:54 pm »

Jeg ringte Skiltfabrikken for ikke lenge sida om akkurat den saken, de sa det ikke ble gitt ut mer små skilt... Alle MÅ ha store visst...
Men om du kan få veteranskilt så er det vel mulig
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3098.0.html

Takk for tips! BT's nye skiltleverandør kunne faktisk ikke levere stort/høyt skilt med veterannummer... Forstå det den som vil! Bestillte i stedet i Bergen, der prisen var 325 pr stk, mens BT tar 100 for 2!
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #69 på: juni 10, 2009, 17:22:46 pm »

Da har vi endelig fått på 31"erene igjen! Merker at reduksjonsboksene ikke står på lenger, og dette vil få høy prioritet fremover. Har lagt ved noen bilder av hvordan svenskene hadde løst dette på den gamle bunnplata. Tror ikke BT kommer til å være spesiellt happy for å se den løsningen...

Hvordan går man frem hvis vi skal få montert reduksjonsboksene igjen? Kan man benytte et komplett sett fra en gammel buss?


* Bilde050 copy.jpg (73.61 KB, 567x425 - vist 481 ganger.)

* Bilde049 copy.jpg (71.12 KB, 567x425 - vist 475 ganger.)

* Bilde052 copy.jpg (85.14 KB, 567x425 - vist 478 ganger.)

* Bilde053 copy.jpg (75.19 KB, 425x567 - vist 451 ganger.)
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #70 på: juni 11, 2009, 09:48:06 am »

Avstemming:

Hvilket eksosanlegg skal kjøpes inn??? Dagens anlegg er så rustent at det er på tide å gå til anskaffelse av et nytt. Vi kjører en avstemming om hvilket som skal kjøpes og handler fra Chircoe om 7 dager:

http://www.chircoestore.com/catalog/index.php?cPath=182_419_494

Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #71 på: juni 11, 2009, 10:26:36 am »

Kjøper du et av disse er du safe Kult
http://www.chircoestore.com/catalog/product_info.php?cPath=182_419_494&products_id=2987
Hvordan motor skal du ha?

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #72 på: juni 11, 2009, 10:48:36 am »

Foreløpig beholder vi den originale 1300en, men er på utkikk etter noe med mer fres etter hvert.

Tenkte på samme anlegg som deg, eneste bekymring er regnvær. Vi monterte traktorlokk på det gamle anlegget, men det gjør at motoren soter på tomgang....
Loggført

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #73 på: juni 11, 2009, 10:50:09 am »

Nå er jeg på tynn is! Vi to driver vel på i vær vår ende av vw-luft hobbyen Gliser
Men pleier ikke disse å se best ut med noe som ligner på en nesten rett-opp-stinger?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #74 på: juni 11, 2009, 11:00:01 am »

Nå er jeg på tynn is! Vi to driver vel på i vær vår ende av vw-luft hobbyen Gliser
Men pleier ikke disse å se best ut med noe som ligner på en nesten rett-opp-stinger?

Vi har hatt stinger på (tror det er noen bilder her av anlegget), og du har helt rett, det det som ER Baja Bug....
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #75 på: juni 12, 2009, 13:03:26 pm »

Tror vi velger å gå for et litt enklere eksosanlegg (og temmelig mye billigere frakt). Ser for meg at dette kan ble temmelig heftig!?

Bestillte også ny centerkonsoll for å dekke over hullet i teppet etter at vi byttet bunnplate....


* eksosanlegg.jpg (33.49 KB, 400x400 - vist 260 ganger.)

* plasticconsole.jpg (26.47 KB, 400x400 - vist 272 ganger.)
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #76 på: august 25, 2010, 09:02:39 am »

Legger ut noen bilder av adapterene vi laget til reduksjonsboksene. Skal få Konstantin til å gi en fyldig beskrivelse av hele prosessen!


* DSC_0090.jpg (97.07 KB, 1024x768 - vist 354 ganger.)

* DSC_0091.jpg (78.43 KB, 576x768 - vist 345 ganger.)

* DSC_0092.jpg (63.36 KB, 576x768 - vist 321 ganger.)

* DSC_0093.jpg (85.86 KB, 1024x768 - vist 321 ganger.)

* DSC_0089.jpg (71.53 KB, 576x768 - vist 307 ganger.)
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #77 på: august 27, 2010, 11:56:09 am »

gledens dag igjen! Bilen er på nytt EU-godkjent uten en eneste anmerkning :-)

Nå må jeg bare få tak i coilovers for å få den et par cm høyere bak. Med reduksjonsboksene på plass tar dekkene borti skjermene når bilen kjøres i revers og ved store ujevnheter når jeg ikke har foten på gassen.

Noen som har gode tips til hvor jeg får tak i coilovers som kan passe til oppsettet med reduksjonsboksene?


* DSC_0094.jpg (171.39 KB, 1024x768 - vist 374 ganger.)

* DSC_0095.jpg (154.83 KB, 1024x768 - vist 359 ganger.)

* DSC_0096.jpg (130.02 KB, 1024x768 - vist 395 ganger.)

* DSC_0097.jpg (128.86 KB, 768x1024 - vist 371 ganger.)
« Siste redigering: august 27, 2010, 12:49:55 pm av Vibrambuggy » Loggført

Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #78 på: august 27, 2010, 13:53:36 pm »

Når du bruker slike adaptere, så må du heise fjærbladene så mye at du må lage et hakk i dem.
Mine støtdempere tok inni boltene.så jeg hadde litt problemer der. Nå har jeg dempere fra nyere Caddy.
De var litt rustne så da tok de ikke inni Gliser


* DSC_0093.jpg (151.94 KB, 1024x768 - vist 392 ganger.)
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #79 på: august 27, 2010, 14:31:08 pm »

Hmmm, er det noe særlig å kappe i bærearmene da? Er det ikke bedre å kappe bort "stopperen" i karosseriet? Bruker du coilovers på din nå, eller har du bare demperene fra Caddy'n? Har nok klaring i massevis når jeg kjører, men det er kun når reduksjonsboksene "trekker" bilen ned at det blir trøbbel. Tenkte derfor at coilovere med litt skikkelig lengde på kunne fikse problemet...
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #80 på: august 27, 2010, 14:41:45 pm »

steintøff vogn. Hvorfor ikke Elan logo? Vet ikke helt hva jeg synes om camber bak på en Baja, men det er din bil og din stil Glad Noen planer for den videre?
Loggført
Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #81 på: august 27, 2010, 16:22:18 pm »

Hvis bærearmen er i orginal posisjon så har du jo ikke en høyere bil, bare resto camber Osteaktig
så du må heve bilen en god del for å få utnytte reduksjonsboksen, ellers er jo litt av poenget borte.
Det er sikkert fullt mulig å kutte i chassiet istedenfor. Det bildet er fra thesamba, så det er vel slik de gjør det i junaiten  Glad
Jeg har bare demper, ikke coilover, mulig coilover hjelper litt på gyngingen.
Men uansett så er det en tøff bil
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #82 på: august 27, 2010, 17:07:03 pm »

Vi har skrudd opp så mange hakk som vi klarte, men mulig vi må ta en riunde til for å se om det er mer å gå på. Tror nok det blir coilovers uansett for å stabilisere mer.

Er helt enig i at det er for mye camber på dekkene, men dette vil forhåpentligvis reduseres når vi får hevet den ytterligere. Eneste pluss er at rullebanen er innenfor skjermene med dette oppsettet :-)

Neste post er skivebremser foran og ny motor. Klarer ikke å få den til å gå skikkelig, så nå er vi på utkikk etter en 1915. Hvis noen har en liggende så er det bare å sende en melding!!

Det gjenstår også litt arbeid inni. Vi fikk ikke lakkert i dørkarmene når vi tok utvendig, noe som irriterer helt sinnsykt. Skulle også gjerne ha malt taktrekket som er slitt og ikke særlig pent. Men, økonomien tillater ikke alle investeringene med en gang....
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #83 på: august 27, 2010, 17:17:40 pm »

glemte visst å kommentere Elan logoen....

Vi har kuttet ut importen av ski, så nå er det satsing på Vibram FiveFingers i stedet. Alltid greit med en ny sponsor som kan bidra litt ;-)
Loggført

Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #84 på: august 27, 2010, 23:12:43 pm »

Hvilke håndbrekkwire bruker du? jeg har org boble. men de ligger ikke ordentlig inn i bremseskjoldet.
De virker helt bra men.
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #85 på: september 01, 2010, 13:51:44 pm »

Hvilke håndbrekkwire bruker du? jeg har org boble. men de ligger ikke ordentlig inn i bremseskjoldet.
De virker helt bra men.

Vi brukte wire fra en 1303 som er noe lenger. Den passet helt fint, men vi måtte strekke fjæra 5cm for å få inn returen.
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #86 på: september 01, 2010, 16:16:28 pm »

Da er coilovers bestillt sammen med ny bremsesylinder fra Hot Shop! Fant ut at maks lengde på demperne slik det er satt opp nå er 36cm senter/senter bolt. Da ligger bærearmene på stopperen. Coiloveren er på 43 cm i esken, og ved å strammen den opp bør den kunne gi noen sårt tiltrengte ekstra cm i høyde. Må nok kappe av og forlenge stopperne et par cm slik at vi får mer vandring nedover.

Ny 1915 motor er under forhandling, så NÅ ser jeg en fullt kjørbar bil i horisonten :-)


* Untitled-1.jpg (73.09 KB, 1084x236 - vist 274 ganger.)
Loggført

Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #87 på: september 03, 2010, 15:16:10 pm »

Og da var coiloverene montert!

De gamle demperne kunne vi ta rett av, mens når de nye skulle på så måtte vi bruke jekken for å få komprimert coiloveren gode 7-8 cm. Nå bør høyden være perfekt, og gleder meg til testtur i Hemsedal denne helgen.

Det er forøvrig ingen tvil om at stopperne til bærarmene må kappes, for nå ligger de klistret mot hverandre. Ikke noen bra løsning sånn som det er nå i allefall.


* DSC_0106.jpg (45.63 KB, 450x600 - vist 353 ganger.)

* DSC_0107.jpg (25.96 KB, 450x600 - vist 313 ganger.)
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #88 på: september 03, 2010, 20:43:15 pm »

Spottet Bajan på henger på E18 rundt 18.40 rett etter avkjørselen til Kragerø i dag Glad
Loggført
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #89 på: september 06, 2010, 09:24:20 am »

Spottet Bajan på henger på E18 rundt 18.40 rett etter avkjørselen til Kragerø i dag Glad

Hyggelig! Var i godt driv på vei mot Hemsedal, og fikk testet coiloverene på litt røfft underlag :-)
Loggført

Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!