mai 05, 2024, 17:51:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T4 motor i boble  (Lest 3099 ganger)
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« på: november 23, 2009, 23:24:50 pm »

Jeg fikk idag et tilbud om å kjøpe en T4 2 liter motor,

Hva må til for at denne motoren skal passe inn i min -69 boble?
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #1 på: november 23, 2009, 23:26:54 pm »

tror du må bruke 1700 svinghjulet og clutch. for 2l tar i starteren. jeg hadde i 1700 t4 motor i fjor i min.. så må du ha annen kjøling da. enten porsche vifte el sånn ombygging type1 dynamo.
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #2 på: november 23, 2009, 23:31:19 pm »

Takk for raskt svar, det hørtes ihvertfall ikke ut som noen umulighet, eller en masse utskjæring i karosseri etc.
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #3 på: november 23, 2009, 23:34:07 pm »

du må enten har 1700 eller 1800 svinghjul,eller transporter eller boble automat starter
og så må du enten bygge om t1 kjølinga til t4 motoren som det er beskrivelse av her på forumet,eller så kjøper du glassfiber kåpe fra mags her på forumet
for 850 kr og bruker t1 dynamo og kjølevifte på den!og så er det enklest med elektrisk bensinpumpe,fordi orginal pumpa
på t4 motoren tar borti girkassa!og så må du enten bygge om eksosanlegget eller kjøpe anlegg som passer i t4 motor i boble!
høres verre ut en det er,er faktisk ikke så mye jobb!trenger ikke og kutte i karroseriet på bobla så lenge du ikke bygger en med langslag veiv i!
Loggført

Vw 1302
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #4 på: november 23, 2009, 23:37:11 pm »

har eksosen min liggende her jeg.. kjøpte varmepotter og turbo anlegget hos unneberg for mange tusen og fikk ikke brukt varmepottene. så lagde selv med rørene fra varmepottene opp i toppene. ferdig tilpasset boble så passer under karosseriet så mye som mulig. kommer ut under skjermen bak. Glad
tror det ligger bilde med det.


* Bilde001.jpg_thumb.jpg (68.71 KB, 200x150 - vist 848 ganger.)

* Bilde002.jpg_thumb.jpg (65.94 KB, 200x150 - vist 838 ganger.)
« Siste redigering: november 23, 2009, 23:48:25 pm av ronsk » Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #5 på: november 23, 2009, 23:54:29 pm »

Det hørtes bedre og bedre ut i mine ører dette her. da er det tydeligvis bare å slå til på tilbudet. Gliser Gliser Gliser
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #6 på: november 23, 2009, 23:57:36 pm »

s åvil du ha empi anlegg får du si fra.  Gliser ja bare og kjøpe. Glad har en kamerat og som vurderer 2l type 4 i bobla si.
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: november 24, 2009, 12:44:52 pm »

Her er en fin tråd om emnet som belyser fremgangsmåte osv.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8303.0.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: november 24, 2009, 19:20:43 pm »

Om du er nevenyttig og gidder å gjøre mesteparten av arbeidet selv er det ingen umulighet å ordne T4-motor inn i bobla nei! Og en slik motor anbefales på det sterkeste, det er en kjempegod oppgradering fra standard-motorene i bobla. Skaff deg doble gassere og bytt kammen så får du en bil som virkelig flytter på seg.

Ta en titt i tråden min som det ble linket til så ser du mye av det som må gjøres, men jeg har også hatt hele motoren i deler. Bare spør om det er noe du lurer på angående det jeg har gjort, så skal jeg prøve å svare Glad
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!