Imponerende! Ingen tvil om at pro-mod begynner å bli noe mer enn et par biler til start.. og hva er vel ikke bedre enn det. Lauffer-gutta har bygd ekstreme saker før, så det blir veldig spennende å se hvem som stikker av med den første 7'ern. Det er fortsatt langt igjen, men det er håp. Håper bare de holder seg på hjula.. detta går fort!
Utrolig hvor rett og fint Baronen går.. Ikke mye dramatikk!
Herlig Kormi bedritent og totalt utlitt ser ut til å spella det og
Mja, takket være heftig software og goood tid ble det et greit resultat, men jeg gjør det nok ikke samme jobben en gang til (uten å få €"#%" godt betalt ) Utgangspunktet var i de fleste tilfeller noe ala vedlagt bilde.
På SCC'08 filmet jeg en heeel del, men kamera jeg hadde fått tilgang til (som i utgangspunktet var et flott kamera) var bedritent og totalt utslitt. Lyden var totalhavarert og bilde hadde kvalitet som et dårlig mobil-cam. Frustrasjonen over det dårlige resultatet endte med at alt havna i skuffen. Men etter som tiden går øker også kunnskapen, heldigvis Så på rolige arbeidsdager har jeg gitt det litt oppmerksomhet. Det var lite som kunne reddes, men noe ble det. Siden lyd var uaktuellt, ble løsningen en liten kontrast til alle rockabilly-videoene. Håper alikevel svidd gummi og fete biler varmer i vinterkulda
Kick back and relax!
(Klikk inn på filmvinduet/YouTube for større format)
..og forskjellen er? Er vel ingen tvil om at en solenoide gikk wide-open her.
Ja, husker VS.. spektakulært. Der var det vel noen stempelringer som takka for seg (?) og slapp morroa ned i blokka. Uansett, greit å behandle den gassen med respekt
Nydelig arbeid mister, dette har jeg trua på! Blir spennende å se hvor lenge den holder.. eller rettere sagt hvor langt tid det tar før ladetrykksfinger'n din blir overivrig Video er et must!
Enig at rett skal være rett.. har ikkeno med jantelov å gjøre! Stusset selv på tiden iom at de har kjørt så gjevne 9 sekunders tider og plutselig klipper av 4 tideler. Det er MYE i denne sammenheng.. men at den har et potensiale ned på 8'ern er det ingen tvil om!
Det burde uansett ringe et par store bjeller, når 60ft er under 1 sekund.
"Han gjør i alle fall ikke som csp og reiser helt til Gardermoen for å brenne den opp "
Korrekt.. men så kjører Roar med en Mendeola og har ca 200hk mindre en CSP Ghian
Korrekt.. , men lurer litt på hvorfor gjør de ikke gjør det samme, Mendeola assa? Eller er noe av tanken at det kun skal være type1 deler (blokk/kasse).
Bilen er en 1958 mod 1200. God gammel traver som har tilbakelagt mange problemfrie mil de siste par-tre årene.. Det er montert senkeforstilling (puma) og Sprintstar kopier. Lett modifisert orginaleksos for litt grovere lyd. Litt rust i dør/kaross er å regne med, men bunnplata er solid. Takgrinda på ene bilde er ikke med..
Perfekt sommerbil for de som setter pris på en driftsikker vogn! Må nesten få med at udyret klokka inn på heftige 23 sek @ 402m i orginalklassen på SCC'08 (2. plass )
Bilen er '58, men førstegangsregistrert i Norge i '62, så den er desverre ikke fritatt for eu-kontroll. Eu-godkjenning ble utført uka før Bugrun nå i år.
Pris ant. 30.000,- evt. bud.
Det er ikke jeg som selger bilen, så ta kontakt med Joakim på mob: 971 07 293 Bil og eier befinner seg på Jessheim.
Jada,motor er i deler.Var som fryktet,sylinderen var sprekt hele veien ned langs sporet til den ene toppbolten. Kan egentlig ikke se tegn til detonasjon på plugger eller stempel,men noe må det være.Blir å få ned blanningen en god del først og fremst,det vil også hjelpe på eksostemp.Mulig metanolen i vannet har vært med på å kødde med oss,må finne ut litt mere av det.Får se om jeg kan finne noen gamle tippsylindere fra lastebil jeg kan dreie til.. Virker ellers som vi har fått dreisen på vippestell,fjærer og ventiler nå,alt det så veldig bra ut.
Ok, men godt det ikke var toppen som røyk da Autocraft sylindre du har? Disse ligger vel også på smertegrensen når man kommer opp i såpass sylindertrykk som du har nå. Vurdert powersleeves? Hehe.. ja, du får dreie deg noe hønn-sterke greier Tror du metanolen kan ha noe med dette å gjøre? Den vil vel bare eliminere detonsjon jo mer man sprøyter inn... eller? Er ikke akkurat fagmann på det området der, men ville nok kanskje satt en knapp på dårlig sylinder om du ikke finner tegn til detonasjon.
Bra resten er top-notch! Gleder meg til fortsettelsen..