mai 05, 2024, 01:14:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljepumpe i type 3.  (Lest 1177 ganger)
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« på: januar 12, 2015, 18:49:12 pm »

Noen som vet om d er plass til oljepumpe med filter(slik med liggende filter ut) bak kjølekappa på en type 3 motor? Synes d ser så veldig trangt ut mellom pumpe å kappe. Mvh ole g halvorsen
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #1 på: januar 12, 2015, 20:06:53 pm »

Nei, det er det ikke plass til. Om du har nyere type motor, som jeg, må du også kappe litt i bakre motorfeste (bjelke) for å få plass. Her ser du hva jeg har gjort for å få plass. Måtte av å på med viftehuset en del ganger, før jeg fikk det til. Men vinkler du fittingsene riktig, trenger du kun å lage hullet i bjelken ved oljepumpa, ingenting i viftehuset.


* image.jpg (126.89 KB, 702x526 - vist 116 ganger.)
Loggført
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #2 på: januar 12, 2015, 20:42:30 pm »

Takk for svar. Har ik den bjelken bak j. Har kun oppheng oppe bak på min. Hmmm. Vet du om d går å få kjøpt pumpe med inn å ut på slik at j kan sette på løs filterholder å dra slanger. Har ik bygd om til full flow j Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: januar 13, 2015, 07:16:24 am »

Annbefaler ikke pumpe med inn og ut. det er jævla trang for oljen å passere gjennom den. Borr helle opp blokka som vist på bilde over eller bruk denne http://www.hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8409-olje-retur-adapter sammen med lokk med utgang
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #4 på: januar 13, 2015, 09:40:01 am »

Blokk å slik er alerede montert så litt seint å borre nå vell:) j får sjekke litt å se hva j gjør. Takker for svar
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #5 på: januar 13, 2015, 18:16:11 pm »

Da ville jeg gått for oljeretur adapteren. Det kan monteres med motor i bil
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 13, 2015, 18:27:42 pm »

Annbefaler ikke pumpe med inn og ut. det er jævla trang for oljen å passere gjennom den. Borr helle opp blokka som vist på bilde over eller bruk denne http://www.hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8409-olje-retur-adapter sammen med lokk med utgang
Jeg har brukt slik inn/ut pumpe på flere av mine motorer, og de har gått laaangt uten problemer  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #7 på: januar 13, 2015, 19:46:42 pm »

Takker gor info karer:) enklest for meg had nok vært inn/ut pumpe men skal se litt på d. Skal brukes på en moderat trimma 1915 som ik skal brukes kjempe hardt:)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!