mai 05, 2024, 00:49:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor  (Lest 8780 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: oktober 06, 2008, 19:55:41 pm »

616/36 motoren som står i min 912 er siste utv i 4 cyl porsche og har et herlig drag helt til redline
på 6200 o/min . Dette skal selvfølgelig 5 trinns 902/01 kassa ha full kredit for ..
Det er lite tvil om at porsche mekanikerne ville ha det beste ; hel alu blokk , tredelt med tilgang til
kamdrev , shufflepinned midre rammelager org . for å hindre blokkbevegelse , veiv m/motvekter org.
lettet svinghjul org, 8 stiftet org. 40  x 32 m/natrium eksos org , ektremt sterkt vippetøy org, 616 Crom moly smidde råder org. osv. osv.
Det finnes et 10 tals bøker om denne motoren (Duane Spencer bl.a )
Min er trimmet med Shasta smidde stempler , Iskanderian kam 260 gr ,1720 cc og yter ca 120 HK
Motoren har forventet livslengde som orginal ..   
Ikke til forkleinelse til min egen 180 HK vw motoren i garasjen , men porsche visste hva de holdt på med ..  Stå på  !!
Mvh
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: oktober 25, 2008, 22:17:38 pm »

Porsche viste veldig godt hva de drev med ja...  og tro det eller ei, vi er i samme game som dem når vi trimmer.

Prosjektet går litt tregt for tiden, siden jeg tenkte jeg skulle simulere en original motor først, så endringene var lettere å se. Men det er ikke lett å finne flow tall for original asseren, er det noen der ute som har de? eller den innvendig størrelsen på originalpottas primær rør?
Loggført

Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #32 på: desember 05, 2008, 22:32:18 pm »

Er denne motoren demontert og lagt i et par kasser, sirlig nummerert og pakket inn for senere bygging eller kastet på dynga, sånn teoretisk sett?  Blunker
Loggført

1969 Militær-buss
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #33 på: desember 05, 2008, 23:03:17 pm »

Alle delene er sendt til fiskehandler Berggren for en runde i krabbe kokeren... Etter at det er gjort skal veiven sendes til ABB i Sveits for balansering og skrytebilder... Øyerulling Blunker
Deretter fortsetter prosjektet teoretisk
Loggført

Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #34 på: desember 05, 2008, 23:56:18 pm »

Høres bra ut Glad Gleder meg til å lese videre etterhvert for dette er jo rene læreboka for ferskinger som meg.
Loggført

1969 Militær-buss
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: desember 05, 2008, 23:57:22 pm »

eller må kalkulator'n inn  til linjeborring?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #36 på: januar 09, 2015, 00:55:20 am »

Denne tråden trenger en real bump !
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #37 på: januar 09, 2015, 07:10:56 am »

Alle delene er sendt til fiskehandler Berggren for en runde i krabbe kokeren... Etter at det er gjort skal veiven sendes til ABB i Sveits for balansering og skrytebilder... Øyerulling Blunker
Deretter fortsetter prosjektet teoretisk
Osteaktig Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!