november 10, 2024, 21:38:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 976102 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1170 på: desember 29, 2011, 17:48:39 pm »

Hu reiser ikke bort fordi han fortalte han ville endre toppene igjen?

Hadde bare dette stått i din tråd Formula... gjett om jeg skulle vridd å vrengt litt på det da Blunker
Tenkte faktisk på deg når jeg skrev det, men tok sjansen siden vi begge har mottat "føringer" fra Trond  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1171 på: desember 29, 2011, 17:52:16 pm »

Aldri sagt at motorprosjektet var ferdig når motoren sveiv, godt mulig eg splitter blokka bare for å ta en titt på lagrene osv. Øyerulling
Nei, det er jo en helt naturlig tanke det. Det var det første som slo meg når jeg ble "ferdig" med turboroadster i dag:
-"Hmm.. lurer på om jeg skal splitte blokka for å se hvordan lagrene ser ut?" Men jeg klarte å styre meg.  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1172 på: januar 04, 2012, 23:26:20 pm »

Kom opp til bobla i går kveld helt flatt batteri..
I dag var det tid for oppstart etter ca 3 uker ferie, måtte først stå med skralla å pumpe ut alt vannet fra sylinderne... Øyerulling
Men så etter litt tvinning startet den og etter 10 sek gikk den på tomgang. Gliser
Har siden gått uten ett feilslag, må si eg har blitt pent forelsket i Dellorto gasserne. Glad

Virker også som om eg må utsette å plukke opp motoren igjen da det ligger flere motorer på vent som skal fikses... Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1173 på: januar 04, 2012, 23:49:16 pm »

Vann i sylindrene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1174 på: januar 04, 2012, 23:51:53 pm »

Vann i sylindrene?

Bergen.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1175 på: januar 05, 2012, 00:00:10 am »

Allikevel! Kjipt for sylindrene!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1176 på: januar 05, 2012, 00:07:02 am »

Skjønner ikke det problemet der med vann igjennom filtrene og ned i gasserne.
Har aldri hatt problemer med det, lite selv uten filtre faktisk.
Ha skjer?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1177 på: januar 05, 2012, 00:32:32 am »

Skjønner ikke det problemet der med vann igjennom filtrene og ned i gasserne.
Har aldri hatt problemer med det, lite selv uten filtre faktisk.
Ha skjer?

Hehe, du vet bare ikke om det Glad

bug66:
Så pass lite luft der at blir ikke noe rust på så kort tid, og er uansett fort borte igjen. Blunker
Heller ikke noe antydning til vann i olja.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1178 på: januar 05, 2012, 00:38:33 am »

Skjønner ikke det problemet der med vann igjennom filtrene og ned i gasserne.
Har aldri hatt problemer med det, lite selv uten filtre faktisk.
Ha skjer?

Jeg tror den unge studenten har bygd en Wasserboxer Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1179 på: januar 05, 2012, 00:58:54 am »

Skjønner ikke det problemet der med vann igjennom filtrene og ned i gasserne.
Har aldri hatt problemer med det, lite selv uten filtre faktisk.
Ha skjer?

Jeg tror den unge studenten har bygd en Wasserboxer Glad

Water injection!
Er jo det som er inn for tiden.

Men fra spør til annet, så tror eg feilen henger mye sammen med utette topplokk til filterne, også skal eg kappe noen nye regn kapper så blir det nok enda bedre. Men så lenge en vet om det og tar det forsiktig med ei skralla så ødelegger det ikke annet en kanskje litt brunfarge som fort er borte..
Har fått handla inn det siste til cup staget nå, men tror eg drøyer montering til motoren skal ut.
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #1180 på: januar 05, 2012, 08:01:39 am »



Virker også som om eg må utsette å plukke opp motoren igjen da det ligger flere motorer på vent som skal fikses... Blunker

Du får 5000,- får å sette sammen min  Blunker Pluss kompeteanse på porsche motor  Gliser Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1181 på: januar 05, 2012, 08:37:28 am »



Virker også som om eg må utsette å plukke opp motoren igjen da det ligger flere motorer på vent som skal fikses... Blunker

Du får 5000,- får å sette sammen min  Blunker Pluss kompeteanse på porsche motor  Gliser Gliser

Står to motorer på vent så vi får se når dem er ferdig. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1182 på: januar 07, 2012, 23:41:03 pm »

Hadde et koslig møte med UP i dag....
Men nok om det. Gliser

Etter litt lesing på cal-look.no om drag starter så tenkte eg at eg skulle prøve meg på dette.
Men det gikk jo til hekkan, ende opp med å spinne bort clutchen gjennom 1, 2 og tredjegiret, så tror eg må få i en skikkelig clutch lamell neste gang...
Noen gode forslag? Kjører med kennedy stage 1 og empi cush lock lamell.
Ønsker bare noe som griper littegranne bedre, er gale nok allerede synes eg Rekker tunge
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1183 på: januar 08, 2012, 01:03:51 am »

Hadde et koslig møte med UP i dag....
Men nok om det. Gliser


Seie du A ..så må du sei B Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1184 på: januar 08, 2012, 01:12:01 am »

Hadde et koslig møte med UP i dag....
Men nok om det. Gliser


Seie du A ..så må du sei B Blunker

Sparer det som en god historie.  Blunker
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1185 på: januar 08, 2012, 19:33:17 pm »

...sterkere og mindre bøying så får satse på at det holder.

Hvor har du bøying?

Sett bort fra brakettene så er det akkurat som en støtstang, bøying på stangen ved trykk test.
Men dette er jo testet med høye verdier bare for å se etter svakheter.

Euler-last regning antar jeg... Antar du har festet alle stagene på samme måte som CSP og ikke som på Bugpack etc sine stag for det er feil måte. Men ut i fra det jeg klarte å se var det vel riktig
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1186 på: januar 08, 2012, 20:17:30 pm »

Husker ikke navn på hvilke likninger, er så lett å bare pjotte det inn på dataen og da noen simuleringer. Blunker
Det er bygget så å si identisk med csp sitt, eneste forskjell er festebrakettene ned måt girkassen, dem er laget rette da det var raskere, mer riktig med tanke på belastning og veldig lett å kappe til vis dem skal kortes litt (har lagt dem ekstra lange)

Det bugpack staget ber jo bare om bråk. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1187 på: januar 09, 2012, 18:18:29 pm »

Noen som har erfaring i om daikin lamellen holder mer krefter en cushlock lamellen?
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1188 på: januar 09, 2012, 20:05:50 pm »

Scat quicksilver lightweight funker bra og holder nok til din motor vil jeg tro.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1189 på: januar 10, 2012, 00:00:59 am »

Scat quicksilver lightweight funker bra og holder nok til din motor vil jeg tro.

Hvordan er den til bykjøring, synes allerede stage 1 med cush lock'en er kontant nok... (ja eg er pysa)
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1190 på: januar 10, 2012, 01:33:48 am »

Funka bra for meg hvertfall...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1191 på: januar 10, 2012, 01:40:02 am »

Funka bra for meg hvertfall...

Men nå har jo du mye mer muskler enn meg?  Øyerulling Gliser
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1192 på: januar 10, 2012, 09:13:15 am »

Scat quicksilver lightweight funker bra og holder nok til din motor vil jeg tro.

Hvordan er den til bykjøring, synes allerede stage 1 med cush lock'en er kontant nok... (ja eg er pysa)

Lamellen som er nevnt over er av sluretypen. Den griper pent og rolig og blir litt hissigere når den er varm. Med en Stage 1 så holder den for ca 300nm. Den er også meget lett, noe som synkringene i girkassen vil takke deg for. Kanskje Trond til og med kjenner noen som har en slik på lager?

Copy/paste fra Scat:

QUICKSILVER LIGHTWEIGHT 4-PUCK STAINLESS STEEL RACING DISC

- Disk plate made from High Carbon Stainless Steel for Strength
- Heat-Treated and Long Splined Drive Hub adds control
- Copper + Feramic Pads Grab or Slip Rate is Controlled by Pressure Plate LBS. Grabs Hard = 2500lbs. Pressure or Slips into engagement = 1700lbs. Pressure
- Lightweight Balanced Design Cuts thru Windage and keeps Pads Working
- Race Proven to Decrease Drag Times (Damon Harmon)
- Thicker Pads for Longer Life and Better Surface Contact with Flywheel and Clutch Shoe

Et bra valg sammen med Stage 1. Har du Stage 2 så kan du trygt bruke Daikin.

-BB-


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1193 på: januar 14, 2012, 22:13:40 pm »

Noen som har en equalizer power pulley som dem vil bytte i vanlig størrelse equalizer pulley?
Eg har vist bygget for kald motor. Gliser (68 grader olje temp)

Driver også å tenker veldig på om eg skal bestille en mallory hyfire 6al boks, ser jeg kan få den for 1200 kr ink frakt.
Men er dette verdt pengene, er det faktisk merkbar forskjell?
Har for tiden absolutt ingen problemer med motoren, ikke ett feilslag uansett temperatur så ønsker ikke å bruke penger vis det kan skape problemer.
Etter endel lesing så har eg kommet frem til at msd ikke er veien å gå, sliter vist enda med korrosjons problemer og procomp er vist bare noe cheepo vræl.

Ang bilen så ligger det nå nye hjulsylindre å venter på montering, går fra 17 til 22 mm sylindre bak, så er spent på om det blir fornuftig bremsefordeling.
Har også slått fra meg tanken om lavprofil felger/dekk og tenker heller å bare kjøpe noen gode continental 165/65 fremme og 185/65 bak.
Noen som har tips om hvor eg kan handle større hovedsylinder til en grei pris?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1194 på: januar 14, 2012, 22:47:18 pm »

Noen som har en equalizer power pulley som dem vil bytte i vanlig størrelse equalizer pulley?
Eg har vist bygget for kald motor. Gliser (68 grader olje temp)



hvordan vet du om dette stemmer?

hvor har du uttak til temp.måler? hva  slags måler?

Min VDO-peilepinne-måler viser 96gr i kokende vann

kanskje verdt å sjekke ut`?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1195 på: januar 14, 2012, 23:27:59 pm »

Noen som har en equalizer power pulley som dem vil bytte i vanlig størrelse equalizer pulley?
Eg har vist bygget for kald motor. Gliser (68 grader olje temp)



hvordan vet du om dette stemmer?

hvor har du uttak til temp.måler? hva  slags måler?

Min VDO-peilepinne-måler viser 96gr i kokende vann

kanskje verdt å sjekke ut`?


peilepinne måler er ikke noe bra løsning.
Eg har måleren i oljefilter holderen, har sjekket mot ir temp måler og den viser at blokken holder 5 grader høyere temp, noe som virker veldig fornuftig.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1196 på: januar 14, 2012, 23:34:07 pm »

peilepinnen ligger midt i oljebadet. hvorfor er ikke det en god løsning?

da vet du temp på oljen som går inn i pumpe og videre til motor..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1197 på: januar 15, 2012, 01:13:23 am »

peilepinnen ligger midt i oljebadet. hvorfor er ikke det en god løsning?

da vet du temp på oljen som går inn i pumpe og videre til motor..

Sirkulasjon...
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1198 på: januar 16, 2012, 17:32:19 pm »

<hva var egentlig disse gasseroppgraderingsmiraklene? Orker ikke scrolle side opp og ned for å finne ut om du evt har lagt det ut :p
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1199 på: januar 16, 2012, 17:40:52 pm »

<hva var egentlig disse gasseroppgraderingsmiraklene? Orker ikke scrolle side opp og ned for å finne ut om du evt har lagt det ut :p

Nei det er bare en sånn helt spesiell type tefting som skal doble akselerasjonen og halvere forbruket! &Oslash;yerulling
Neida du får se om noen dager, skal få printe noen eksemplar med 3D printeren før eg gidder å lage til programmet til cnc dreiebenken og fresen.
Det er uansett noe bare de mest pirkne personer gidder å legge tid nedi så er nok på ingen måte noe å tjene store kroner på. Osteaktig

Time vil sjåv and det pruf is in the pudding. Blunker
Loggført

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!