mai 08, 2024, 00:13:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: lite ''motorkraft' 1303S ''73  (Lest 891 ganger)
molund
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Senja



Vis profil
« på: august 15, 2014, 02:28:23 am »

hei hei,
jeg har da et prosjekt som jeg snart er i mål med, ivinter-vår-sommar har jeg hadd ute motor og gir, lakkert litt og skifta olje på girkassen, Transmisjonsolje, helsyntetisk 75W–90
Motoren er litt tungstartet, men starter etter litt filing, Når motoren starte så bakken den fint å ''hører'' ikke noe unormale lyder,
men den eier ikke motorkraft, jeg stilte meg i bakken opp til huse mitt, å da når jeg satt den i revers, så døde den bare ut, jeg hadde full gass og slapp clutch'en forsiktig ut, den siger forsiktig bak noen ''cm'' til den døuer ut, ( trør inn clutch'en inn så den ikke døuer ut ijen''
da jeg kjørte ned på veien før å prøve å gi full gass, så ''nappet-horket'' den seg fram, men fikk da litt fart etter hvert,

Forgasseren er ny, og letet etter hvordan innstillingen skulle være, så eg skruvde den kjukke ''dysen'' 2 og enhall omdreining ut, og samme gjore jeg me den lille skuven under. (34 PICH)

Også så lurer jeg på, hva er den ''vacum'' ventilen som kommer ut mitt på forgasseren ? den sitter da fremst på gassaren ? den suger luft, men er ikke tilkoblet, det var ikke en sån ''nippel'' på den gammle gassaren ?

er det noen her som har noen anelse hva det kan være?

det som er nytt i motorn er , Forgasser-coil-plugger-pluggledninger

MVH Lars-Morten
Loggført

1972 puch maxi S
1963 boble
1973 boble 1303s
1974 boble 1303s delebil.
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #1 på: august 17, 2014, 07:44:15 am »

Dette kan skyldes mye rart, du får starte i en ende og ta runden.
1. Du legger ikke ut bilde av forgasser, men mener du det uttaket på siden skal det være slange mellom forgasser og vakumklokke på fordeleren. Har du ikke slik fordeler må du plugge vakumen.
2. Vet ikke hva du gjorde med motoren da den var ute, men etter litt kjøring må du gjerne gå over ventilene. Juster disse på kald motor.
3. Når ventiler er justert og du har finstilt tomgang (den store skruen) burde du stille tenning.
4. Blandingsskruen bør også justeres så den ikke går for fet eller for mager. Jeg gjør alt over, og så kjører jeg litt først. Så finjusterer jeg blanding og ser på en plugg eller to at de ikke er sotet ned (for fet).

Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!