mai 09, 2024, 14:52:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ikke ofte at en gammel Bay er hovedoppslag på VG-nett...  (Lest 2050 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: desember 12, 2012, 16:17:11 pm »


...men 12.12.12 er jo som kjent dagen der alt kan skje...



* vg2.jpg (73.26 KB, 456x600 - vist 286 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #1 på: desember 12, 2012, 21:18:16 pm »

Godt å se at noen fortsatt setter pris på gammel tysk kvalitet  Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: desember 13, 2012, 00:29:37 am »

Jeg som laget fronten og designa saken på papir. Bayen lot de meg ikke putte på fronten, fordi den ikke var rød Tvilende

Fronten: https://www.buyandread.com/custom/ePaper.htm?pub=verdensgang BÆ-BU! Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 13, 2012, 07:33:10 am »

synest du skulle ha photoshoppa den bayen litt da du først var igang. bare litt Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 13, 2012, 07:50:21 am »

Første jeg tenkte når jeg så den saken: Hvis dem har Bay som brannbil er det f..en ikke mye å klage på!!  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: desember 13, 2012, 11:05:36 am »

Husker de hadde early bay som brannbil i Sande (Vestfold). Vi fulgte etter den på utrykning en gang, og trimma mopeder kjørte forbi den i oppoverbakkene på E18...   Øyerulling
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: desember 13, 2012, 17:48:53 pm »

Husker de hadde early bay som brannbil i Sande (Vestfold). Vi fulgte etter den på utrykning en gang, og trimma mopeder kjørte forbi den i oppoverbakkene på E18...   Øyerulling

Stemmer det. Bayen er borte men de har fremdeles Willysen med pumpe i fronten. Barsk sak..

Jeg veldig glad i å se veteranbiler i så og si alle sammenhenger men selv om jeg synes gamle brannbiler er kule så må jeg innrømme at selv jeg gjerne skulle hatt en moderne brannbil tilgjengelig om ulykken først skulle være ute..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: desember 13, 2012, 18:29:56 pm »

den som venter på noko godt...venter ikkje forgjeves Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #8 på: desember 14, 2012, 16:18:41 pm »

Synes det blir litt oppblås det der med at alt skal være så nytt hele tiden. Synes ikke det er så ille jeg, selvsagt er det vel en mulighet for at de eldre bilene ikke har samme kapasitet og muligheter for hastighet som de nyere men funka det før så funker det nå også. Virker som det blir flere og flere som tror at ting som ikke er nytt er dårlig ubrukelig. Ikke en god utvikling.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: desember 14, 2012, 18:02:10 pm »

x2 x3
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
kimrik
Medlem
***
Innlegg: 103
Bosted: Leirsund


Vis profil

« Svar #10 på: desember 14, 2012, 22:26:04 pm »

Oppblåst?
Jeg kjører mer en gjerne gammel VW, men å kalde det oppblåst at fagmiljøet i brann Norge prøver og få fram et budskap om at alle har krav på en viss forutsigbar beredskap ved brann/ulykker burde være selvfølge selv om en bor på bygda kontra i en by.

Selv digger jeg gamle brannbiler, men dem har dessverre ikke noe og gjøre på en utrykning 2012
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #11 på: desember 14, 2012, 23:37:54 pm »

Synes det blir litt oppblås det der med at alt skal være så nytt hele tiden. Synes ikke det er så ille jeg, selvsagt er det vel en mulighet for at de eldre bilene ikke har samme kapasitet og muligheter for hastighet som de nyere men funka det før så funker det nå også. Virker som det blir flere og flere som tror at ting som ikke er nytt er dårlig ubrukelig. Ikke en god utvikling.

Det som funka før, funker nå også? Da kan vi like gjerne gå tilbake til å slokke branner med bøtter.

Er det en ting vi på dette forumet burde vite, så er det at gamle biler krever mye vedlikehold, og at de ikke nødvendigvis alltid er så fryktelig pålitelige. Og det er ting vi kan leve med. Men det er ikke noe brannvesenet kan leve med. Deres jobb er å redde liv.

Overlat veteranbilene til dem som setter pris på dem og har glede av dem. Gi brannvesenet oppdatert utstyr.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: desember 15, 2012, 00:12:39 am »

Det beste er selvfølgelig at alle brannstasjoner er oppsatt med nytt utstyr. Men å kvitte seg med back-up bilen pga alder virker mot sin hensikt for meg. Hvor mange km har en 79 mod scania brannbil egentlig gått....? Jeg mener i forhold til de som har gått i langtransport?

Loggført

Speed is no substitute for direction
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #13 på: desember 15, 2012, 02:33:35 am »

JHU ser ut til å ha skjønt meninga med innlegget mitt Blunker
Jeg mener jo selvsagt ikke at brannvesnet skal ha bare eldre biler men som JHU sier så har de sjelden gått langt. Er vel flere her på forumet som har fått tak i eldre brannbiler fra Brannvesen og Heimevern med meget lav km.
Det jeg mente med innlegget over var at jeg ser denne utvikligen i samfunnet generelt. Er ofte man hører det at vi må ha nytt, bare for at det gamle er "gammelt". Gjerne så kastes det gamle også. Dette skjer oppi alt miljøhysteri og er for meg tullete. En jeg kjenner har bygd på og pusset opp huset sitt de siste par årene og har p.g.a. garasje i kjeller blitt nødt til å montere branndør. Den han satte inn fikk han gratis på dynga, den så tilnærmet ny og ubrukt ut og var merket med brannklasse A på merkene. Vet ikke hvor mye en slik dør koster ny men gratis er den iallefall ikke.
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #14 på: desember 15, 2012, 10:01:54 am »

Synes det blir litt oppblås det der med at alt skal være så nytt hele tiden. Synes ikke det er så ille jeg, selvsagt er det vel en mulighet for at de eldre bilene ikke har samme kapasitet og muligheter for hastighet som de nyere men funka det før så funker det nå også. Virker som det blir flere og flere som tror at ting som ikke er nytt er dårlig ubrukelig. Ikke en god utvikling.

Skjønner ikke at folk synes det er greit i det heletatt at redningsetatene har gammelt og utdatert utstyr.. Det er jo de som skal hjelpe oss. Jeg vet det at hvis huset mitt hadde stått i full fyr hadde det vært rimelig greit at redningsmanskapene hadde tilnærmet det best tilgjengelige utstyret for å redde barna mine og frua.. Og at de fikk hjelp av top notch medisinsk utstyr hvis de ble skadet. Liker gamle ting jeg men å ha en bay som operativ brannbil er helt HELT bak mål.

En bil er gammel og utdatert når den nermer seg 20 år i tjeneste. Etter det holder den bare som backup eller støttekjøretøy. I Fredrikstad har di en 88 mod scania som er operativ.. Den blir bare brukt som mothold for å brekke opp bilvrak og som etterslokknings bil. Funker fint til det.
Men når det gjelder er kun den beste godt nok! Det er barn, familie og mennesker/dyr vi er glad i det gjelder.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!