Ugly Duck har reist videre, og er nå på vestlandet igjen, nermere bestemt Karmsund. Etter det jeg har hørt får den der den behandlingen den fortjener. Etter mange år i manesjen trenger den å bli fresjet opp litt i platerne. Er også en bra mulighet at turbomotoren dukker opp i bilen igjen...det hadde vært ekstremt morro. Ønsker nye eiger lykke til!!
Ugly duck er korekt, men det var jeg som rattet. Dette bildet er fra -03 sesongen om jeg ikke tar helt feil. Da med 2,5 ltr sugemotor og innsug rett ut i filterbokser bak bakhjulet. Fisket inn kald luft fra forkanten av bakskjermene. Hentet ca 11 hester på det oppsettet kontra vanlige innsug i motorrommet. Her en filmsnutt fra siste løpet jeg kjørte med Ugly Duck:
Kjørte med denne i over 11 sesonger, vemodig å ikkje fremdeles eige denne bilen
Kunne sikkert gått bra det , men litt værre når det er 12 jenter til i klasse 2a som burde vere med på feiringe...tru meg, det er ett av alternativa...
Da er det offisielt, SCC 2011 går av stabelen 19-20-21 august.
NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI & ATTER NEI!!!!!!!!!!!!!!! Min kjære elste datter har bursdag 21.08,- å ej har måttet lyge, skrøne, planlegge, flytte på feiring, kjøyre utstyret til Gardermoen tidli i veka, tatt fly tur/retur, og låvt å ikkje gjere det igjen for å få dra på SCC 2010.... Trur ikkje ej fæ til det en gong til... FLYTTE,BYTTE HELG VEEEER SÅÅÅÅÅ SNIIIILLLLLLD! NEIÅNEIÅNEI!
Har ikke har mulighet til å ta bilder enda som vi alle ser...bil nr. 1 er såogsi rustfri, og er et lett objekt, men pga manglende tid blir det ikke med meg. Det er stor mulighet for at begge blir høgd nå i helga vist ingen dukker opp å henter dem... Har mulighet til å ta mobiltel. bilder & sende de. Er vel også mulig for de mobilfingernemme å legge ut de bilda for meg vist noken vill hjelpe meg med det?
Nr. 1 en tidligere callokker type "90 talsstil", med Britax tak, one pice vindu som vart restauret for ca 10 år siden. Den ble da rustsveiset, sandblåst & metalisert etter alle kunstens regler. Ble da montert på nye drittskjermer som nå er rustet. Den er rimelig lav, men den var av en eller annen grunn god å kjøre...har ikke startet opp motor,- usikker på tilstand. Nr. 2 en bil som var meningen å fungere som donorbil til nr.1. motor går, brukbare org. skjermer etc.- forsåvitt ikke et fulstendigt håpløst objekt det heller... 6000,- eller bud for begge. Må hentes, står på Hareid utenfor Ålesund
Har vært å tittet raskt over bilen, og den er vrak. Men etter litt småfiks har vi startet opp motor, og den ser ut til å overlevd, sannsynlivis også girkasse/drivverk & ladderbars. Buret er heilt, fuelcell og det meste av nipsnaps like så. Finfin alu. forstilling knas... Men tilbake til slike arrangement,- de hadde løyve fra politi osv til å arrangere såkalt street legal 201 meter på tid 1 & 1 bil osv, men HALLO! En smal vei i skogen, sol eller regn, og ingen lege eller ambulanse!!! Kan huske for ca 10 år sida på et bilcrossløp, der venta vi i 3 timer på at lege skulle møte opp (ambulansen var på plass), men ingen start for legen var på plass. Dette var heller ikkje den værste bilen som stilte heller (men den raskeste, kan vel ikkje vente noke annet heller sidan det var ei bobble) Hadde ej vore tilstede, hadde ej forhåpentlivis rådet han til å ikkje kjøre, men det er lett å si det no,- det er tross alt ca 50 mil kvar vei til nærmaste skikkelige dragstripe, så muligheten byr seg liksom ikkje kvar dag. Er litt redd for at slike tilstellinger som dette kan ødelegge litt for de arrangementa som er litt meir seriøse,- går utfra at det blir arrangert street legal ca kvar helg sommarstid fordelt utover landet, men da på et større område type stor parkeringsplass med bremsesone, lege osv. Att folk stiller med store kanoner er vel ikkje til å unngå, sidan det er en konkuranse...og det er da morro det? Sjåføren i dette tilfellet viste fint lite om ka baneforhold som var i vente, men når du har stått opp grisetidli, kjørt 3 timer, så er det vel ingen av oss som bare pakker redskapen på hengaren igjen å bare snur, når du har stått i senga heile natta og tatt starter?
Dette var ei stygg ulykke som tross alt gjekk bra, men utfallet kunne vært noke heilt anna.
De er vist etter forholda bra med sjaføren, litt mørbanka, men ikkje alvorli. Han var ny eigar av bilen, og skulle bli med seriøst neste år, Men fristelsen ble for stor,- ville prøve kanona litt før vinteren... Problemet var at gasspjeldet låste seg på full musikk,- trykket kom,-hjula spant,-inn med clutch,-fomle etter strømmkutt, ting gjekk galt. Ej skal avgårde til helga å sjå over skadeomfanget, men etter bilda å dømme ser det trist ut. Det var en del bra arb. & biter her som har gått rett til h. Men herremannen er ved friskt mot, snakker allerede om nytt karosseri for oppjennbygging. Hadde vært morro å få med denne bilen til neste år. Altfor grom til å stå i låven.
Kommer,- skal prøve å plante litt bilder etterkvart også...jobber på spreng for tiden for å bli så ferdig som mulig. Hadde bilen på cornervekt i går kveld, fekk justert inn fjørtykk temmelig likt parvis foran/bak, men vart litt over minimumsvekt totalt. Må vege 1040kg minimum med sjafør, men pga temmelig tung girkasse/tildels motor må vi prøve å slanke nokre kilo her og der...Siden eg sjøl har pressa ned 11 kg på meg sjøl sidan jul trur eg grensa er nådd der, 1 veke igjen, eg må finne resten på bilen. Bestilte dermed nye bremser typ alu dyr som ff i dag, og vann dermed 12kg...1000,- pr kg ca. ser etter alu trykkplate & lette svinghjul litt til,- det blir muligens 3kg til. Karbon stol, mindre lettere batteri er også vurdert, da tenker eg at vekta er der... Hjulstillingskontroll i morratidli, før første testrunde på Ålesund motorstadion litt utpå formiddagen,- gler meg som mange guttonger!!!! 400hk / 530nm fullgassshift på sek. kasse blir en ny, sikkert heilrå opplevelse!!
vell...hadde egentli tenkt å seile opp til sesongen litt i stillhet ang. dette prosjektet. Det er lenge sida noken har laga litt helvette for volvoanne og etterkvart en del andre merker i store super med ei bobble. Tenkte derfor at det kunne ver vært et forsøk. De verserar en del rykter og feil info på nettet de siste dagane,- kan her på forumet for oss gærne bobblehua rette litt på det. Motorresepten som Kjell presanterte virka utruli spennande, men den var nokk mest for å "fyre litt opponde" alle de som nekta å tru att det går and å få til noke med vw. Det som stemmer er at det er en wasser med turbo & autronicsprut og nokk effekt. Sliter litt med å få nokk turtall på apparatet, ca 7200, dette pga baktrykk pga restriktor på turbo etc. Skal sjå litt meir på det til neste sesong. Gikassa er ei Mendeola sekvensiell skreddarsydd til formålet med tanke på utveksling etc. Resten av bilen består av øhlins dempere, Willwood bremser, fullt justerbart understell, el. servo, fullgassshift på girkassa etc. Alt dette pakka inn i en bil med klassisk / nøytral look, masse krom & bling...Har egentli berre bittebittesmå forventninga til å gjere det bra, men skal i allefall prøve så hardt som mulig. Det er masse uprøvde, nye ting på bilen. Sveinung Slinning