VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: pWolf på mai 19, 2015, 11:36:20 am



Tittel: Optimal clutch justering til stripekjøring
Skrevet av: pWolfmai 19, 2015, 11:36:20 am
Er vandringen på pedal veldig opp til hver enkelt hva en synes er best , eller er det en optimal vandring som man kan gå etter ?
I hodet mitt så tenker jeg at jo lengre vandring man har jo bråere og hardere løser du ut, noe som sikkert ikke bra i lengden..


Tittel: Sv: Optimal clutch justering til stripekjøring
Skrevet av: Jeemai 19, 2015, 12:02:10 pm
Gjør det som passer deg best. Så lenge du har frigang mellom utløserlager og klutsj går alt greit. Klutsjen vil ikke ta hardere langt inne eller langt ute. Bevegelsen på både pedal og utløserarm er linjær. Så om du oppfatter det som om den tar hardere langt ute er det nok ben og hode som spiller deg ett puss.

Strammer du for hardt. Slik at utløserlageret ligger på. Vil du fort få konstant belasting på shims mellom svinghjul og bærelager.. Og havari som resultat. Kjenn alltid etter endeslakk etter klutsj-justering.


Tittel: Sv: Optimal clutch justering til stripekjøring
Skrevet av: pWolfmai 20, 2015, 16:12:03 pm
Gjør det som passer deg best. Så lenge du har frigang mellom utløserlager og klutsj går alt greit. Klutsjen vil ikke ta hardere langt inne eller langt ute. Bevegelsen på både pedal og utløserarm er linjær. Så om du oppfatter det som om den tar hardere langt ute er det nok ben og hode som spiller deg ett puss.

Strammer du for hardt. Slik at utløserlageret ligger på. Vil du fort få konstant belasting på shims mellom svinghjul og bærelager.. Og havari som resultat. Kjenn alltid etter endeslakk etter klutsj-justering.

Hjertelig takk for svar !