mai 08, 2024, 09:10:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Seter i ræserbilen..  (Lest 640 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: mai 19, 2015, 22:12:03 pm »

Hei...

Et spørsmål til dere som kjører litt mer sportslig, og har putta 4 eller 5 punkts seler i bobla..
Hva slags sete har dere valgt å bruke?
Jeg er ute etter noe som ser litt vintage ut, men med en god funksjon til slike belter..

Petter'n .
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: mai 20, 2015, 07:22:57 am »

Hei...

Et spørsmål til dere som kjører litt mer sportslig, og har putta 4 eller 5 punkts seler i bobla..
Hva slags sete har dere valgt å bruke?
Jeg er ute etter noe som ser litt vintage ut, men med en god funksjon til slike belter..

Petter'n .

Takk for at du tar dette opp Petter. Jeg vil påstå at i ca 8 av 10 tilfeller så ser man belter som er feil installert i våre biler. Resultat KAN bli større skader eller i verste fall død. 4 punkt skulle vært forbudt av den enkle grunn at hofte/magebeltet ditt er helt avhengig av å bli dratt ned til hoftebenet ditt for at du ikke skal få store skader i mageregionen ved en bråstopp. Skulderselene må ligge tett inntil skulderne og ikke gå over ryggen til en sportsstol.

Jeg anbefaler på det varmeste at du og dere andre som leser denne tråden tar dere tid til å titte på denne: https://nitroz.solidtango.com/video/140416?qid=83204 Der får dere vite alt dere trenger å vite om seler, vinkler og innfesting. Og hvorfor en original stol med originale seler er en bedre løsning en feil installerte 5 pkt "sikkerhet"seler.

Derfor, velg gjerne en stol med den vintage looken du er ute etter men vær så snill og også tenk funksjon. Har den feks høy rygg så vær sikker på at den ikke er mye høyere en dine skuldre og hvis det er tilfelle så burde den ha hull til skulderstroppene. Det samme for hoftebeltet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!