VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: palmen på mai 02, 2017, 15:00:40 pm



Tittel: Sikring ryker - sammenheng vindusviskermotor?
Skrevet av: palmenmai 02, 2017, 15:00:40 pm
Hei

Har et problem. Gjelder en 1971 modell 1302 cabriolet, US modell. Viskerbryter sitter på dashbord, ikke hendel.

Sikring ryker og det ser ut til å sammenheng med vindusviskere. I starten gikk sikringen ved bruk av høyeste hastighet. Deretter også ved normal bruk. NÅ ryker den tvert, men viskermotor funker om jeg skrur av vindusviskere (dVs reduserer motstand?)

Tips her? Er viskermotor defekt eller kun gjennomføringen?

Legg til grunn at dette har blitt verre, og det ble verre i går da jeg fikk tilbake bilen fra en lakkjobb, viskerne var montert på feil og dro rett ned i panseret og satt seg fast der....   


Tittel: Sv: Sikring ryker - sammenheng vindusviskermotor?
Skrevet av: P-stopmai 02, 2017, 20:07:39 pm
Hadde tilsvarende problem på min t2.
Alt virket riktig, men spiste sikringer. Byttet kabelsko på jording og problem løst. Målte meg frem til at jording var ok, men tydeligvis ikke god nok ved belastning. Ett billig å greit tips å begynne med.


Tittel: Sv: Sikring ryker - sammenheng vindusviskermotor?
Skrevet av: palmenmai 03, 2017, 18:27:43 pm
Takk for svar.

Viskermotor virker tilsynelatende ok med selve viskerarmen demontert. Men det er noe pussig med det elektriske, får et lite strømstøt i meg hver gang jeg tar i rattet etter at motor er slått av.

Er ikke sterk på bil-elektro, noen tips her? Jording?
 


Tittel: Sv: Sikring ryker - sammenheng vindusviskermotor?
Skrevet av: Smokkenmai 04, 2017, 11:18:34 am

Jording er alltid ett stalltips på gamle biler.
Puss og gjør rent fra batteri til gods/ kasse til gods osv. Dobbeltsjekk jording til pussermotor, trenger mer strøm ved belastning enn når den løper fritt. Støt fra rattet------Bytt sko, jakke, bukse etc. Statisk.