mai 14, 2024, 09:29:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny type løftere for T-4 og Wasserbokser.  (Lest 3695 ganger)
Vilhelm
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


Vis profil

« på: april 05, 2008, 18:31:34 pm »

Vi har nå fått inn på lager løftere for t-4 og wasserbokser med 28mm fot, 300% mere smøring til vippearmene og 0.8mm smørehull mot kammen . Et must for turbotrimming og all annen trimming da dette løser problemene med skjæring av vippe-armsakslene og slitasjeproblemene av kamaksel. Samtidig som det gjør det mulig å bruke kamaksler som gir både bedre bunndrag og høyere toppefekt da du vil kunne få 1-1.5mm høyere løft på ventilen. kan bestillea på SMS 950 45 105, kr.1500+mva pr.sett.
Nye kamaksler for t-4  med nye profiler er også på vei.
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1 på: april 05, 2008, 19:03:16 pm »

Vi har nå fått inn på lager løftere for t-4 og wasserbokser med 28mm fot, 300% mere smøring til vippearmene og 0.8mm smørehull mot kammen . Et must for turbotrimming og all annen trimming da dette løser problemene med skjæring av vippe-armsakslene og slitasjeproblemene av kamaksel. Samtidig som det gjør det mulig å bruke kamaksler som gir både bedre bunndrag og høyere toppefekt da du vil kunne få 1-1.5mm høyere løft på ventilen. kan bestillea på SMS 950 45 105, kr.1500+mva pr.sett.
Nye kamaksler for t-4  med nye profiler er også på vei.

Dette hørtes meget intressant ut.
Kunne du fortalt litt mer om disse? Tenker spesielt på hva dem veier og hvilket fabrikat dem er? Materialet dem er laget av er kansje en yrkeshemmelighet, men hadde også vært artig å visst  Glad

Ett bilde av dem hadde uansett gjort at dette lokket enda mye mer.
Jeg er allerede på nippet Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Vilhelm
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 06, 2008, 20:57:50 pm »

Egen produksjon, men jeg har tatt de beste ideene fra andre løftere. DEn mest berømte løfteren er laget av Weismann i tyskland, men produkjonen stoppet for 25 år siden, de var laget av støpjern og kunne brekke ved over-rus, vår er laget av verktøystål av samme kvalitet som de som brukes i racing i Golf 16 og 20v. Da Scat kom med sin lobe-lube løfter ble slitasjen redusert kraftig,men kvaliteten på løfteren var det det så som så med., vår har samme type ekstra smøring. Vi solgte i noen år en superlett løfter fra Tyskland som krevde foring i blokka, men vi fant ingen forbedret turtalls-potensiale med denne løfteren,men nå kommer motorene tilbake med knekte løfter og/eller utslitte kamaksler. Vår løfter veier det samme som Scat sin løfter ca 100gr. Men den større foten gir større kontaktflate mot kammen. Våre løftere er testet for å kunne gå med K-800 chevy fjærer for turtall opp mot 10 000 rpm
Det spesielle med vår løfter og Weismann løfteren var at den tok seg av smøreproblemet for vippearmene en gang for alle, noe svært få har forstått. Dør en VW motor, så dør den ofte av at vipperarmene setter seg fast i akslene, da begge er laget av stål oppstår det et lite sveisepunkt ( kan lett sees ved å demontere en gammel aksel) og et lite sekund henger ventilen der og blir truffet av stempelet i stor fart, som medfører totalt motorhavari. Spesielt stort er problemet på en turbo-motor fordi eksosventilen må åpne mot et svært høyt forbrenningstrykk. Når vi kjørte med turbo-motorer i rallycross på 80 tallet skjedde dette hele tiden, enkelte av utøverne fullførte aldri et eneste race uten havari, spesielt ille var det med t-4 motorene. Så monterte vi weismann-løftere og alle fullførte nesten alle løp. Problemet løst. I Tyskland så har den nye generasjonen motortrimmere aldri forstått problemet, og er redde for stive ventilfjærer, derfor prøver de å lette løfterne så mye som mulig, men de får aldri toppeffekten til å øke over 6000-6500 omdr.
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #3 på: april 06, 2008, 23:19:16 pm »

Da ønsker jeg å kjøpe ett sett. Sender sms med detaljer på sms imorgen ( Mandag )

Mvh
Der_Butzelmann
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 07, 2008, 00:57:45 am »

Har dere Type1 løftere som dere vil anbefale? Har en FK8 kam, men har blandet løfterene som den var kjørt inn med.
Loggført
Vilhelm
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 07, 2008, 20:38:25 pm »

Får noen nye løftere på neste sending om 2 uker skal se om de kan brukes på din kam, sender deg svar.
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 07, 2008, 21:38:40 pm »

Er det mulig å få sjekket det tidligere?
Skal til USA på ferie om to uker og har anledning til å bestille en leveranse til familien min der borte og ta med i bagasjen tilbake. Vil ikke gå glipp av den muligheten dersom det viser seg å ikke være et bedre alternativ her i Norge.

mvh
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #7 på: april 07, 2008, 21:59:19 pm »

Da var det overføft kronasje for ett sett T4/wbx løftere Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!