mai 05, 2024, 11:39:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Radio/Cdspiller i orginalhull i dashbord...  (Lest 1596 ganger)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: oktober 12, 2009, 16:16:05 pm »

Hei... Mye tråder fra meg for tiden, men slik får det vel bare bli Osteaktig


Jeg har tidligere prøvd å montere en 1-din Cdspiller i hullet til org radio i dashbordet på min 1302(vinyldash).. Dette gikk derimot ikke smertefritt da viskeroverføringen tok borti spilleren. Dette førte til 1) at den ikke satt fast 2) kortsluttet mot lysbryteren..

Men, jeg har da sett mange som har nyere spillere montert i en slikt dash.. Er det noen triks til å få til dette?

Har en 1-din Cd/Dvd med 7" touch skjerm som gjerne skulle vært montert.. Glad
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 12, 2009, 19:17:52 pm »

Hei... Mye tråder fra meg for tiden, men slik får det vel bare bli Osteaktig


Jeg har tidligere prøvd å montere en 1-din Cdspiller i hullet til org radio i dashbordet på min 1302(vinyldash).. Dette gikk derimot ikke smertefritt da viskeroverføringen tok borti spilleren. Dette førte til 1) at den ikke satt fast 2) kortsluttet mot lysbryteren..

Men, jeg har da sett mange som har nyere spillere montert i en slikt dash.. Er det noen triks til å få til dette?

Har en 1-din Cd/Dvd med 7" touch skjerm som gjerne skulle vært montert.. Glad

Har ikke prøvd å montere i vinyldash. Men du får distanseramme som gjør at spilleren kommer 5mm lengre ut. Vet ikke om det hjelper deg? En 1-DIN spiller med flip-out skjerm får veldig rart tyngdepunkt når skjermen skal ut og inn, så det er veldig viktig at den sitter godt fast. Du kan også sette på det opphenget bak på spilleren, det gjør at den ikke "vipper" frem og tilbake når skjermen brukes.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 12, 2009, 19:23:27 pm »

i min 1302 var dasjen faktisk hogd inn for å få plass til cdspiller. spilleren var i tilegg pressa ned under noe. sånn at den akkurat gikk klar av vindusviskerarmen.
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 12, 2009, 19:46:02 pm »

Jeg vil tro at den går klar av overføringen om den stikker 10-20mm ut, eller jeg vet igrunn det.. Kan godt være at det holder med 5mm også, problemet er bare å få det til å se noenlunde orginalt ut.. Evt må jeg montere den under dasjen et sted..

Har en midtkonsoll nå, men har lyst å hive ut denne.. Ser bedre ut med trådkurv Gliser

Siste alternativet er en custom midtkonsoll-dashbord løsning... Men tror det er utenfor mine evner! Har lyst å rydde litt opp i interiøret så det det ser litt bra ut.. Har litt lyst å reise rundt i landet (og til sverige) på div treff neste år, så da frister det ikke å kjøre rundt i noe sånn halvveis-prosjekt...
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 12, 2009, 19:53:23 pm »

nå kan ikke jeg helt huske hvordan det ser ut under der. men hvis det bare er litt om og gjøre på armen, så hadde det vel kanskje gått an å file litt?
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 12, 2009, 19:55:04 pm »

Å montere en spiller med flip-out under dashbordet blir sjeldent bra. Enten må den stå så langt ut at den går klar av dashen, eller så må den stå så langt ned at den går under, og da er poenget med skjerm helt borte spør du meg Glad

17" Porsche-hjul og trådkurv hører ikke helt sammen Blunker

Du kan stikke innom BRS eller Radioservice. Kan hende de har noen lure monteringsrammer du kan modifisere for å få spilleren lengre ut.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 12, 2009, 20:01:56 pm »

hehe...gjør det vel.. Gliser For ikke å glemme sportstolene(som eg fortsatt leter etter)


Hadde kanskje vært like greit å lage om på midtkonsollen og sette den der, blir mye lettere med kabler etc da, samt at jeg ikke risikerer så mye fukt(om det har noe å si).. Har funnet et firma som selger alcantara, så er jo mulig det kan komme noe bra ut av det.. Glad


Leste jeg riktig at du selger støydempingsplater? Kanskje jeg skulle kjøpt noe slikt til å kle litt med når jeg først skal ha ut alt interiøret..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 12, 2009, 20:13:42 pm »

www.Installbay.no, vi selger mikrofiber og støydempingsmateriell.

Alcantara er et mikrofibermateriale, akkurat som vår comfort suede. Men Alcantara var nok først ute med å lage det, og dermed har Alcantara blitt et navn på den type materiale. Akkurat som alt bærbart var en walkman i gamle dager, selv om det er et merkenavn fra Sony Glad

Comfort Suede (samme som Alcantara)
http://installbay.no/product_info.php?cPath=67_83&products_id=562

Dempemateriell
http://installbay.no/index.php?cPath=67_733

Nettbutikken er i dårlig forfatning nå, men fult brukelig. Vi lanserer ny nettbutikk iløpet av noen uker

Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 12, 2009, 20:22:44 pm »

Åja..da lærte jeg noe nytt idag og! Fant nettbutikken på egenhånd isted og har allerede rotet meg heelt vekk i dagdrømmer.. F.eks har jeg lyst å hive ut setene bak og lage en løsning med 2*10 subber og noen høytalere.. En slik løsning, støpt i polyester/glassfiber og trekt i alcantara f.eks... Sjokkert


Tar også gjerne imot gode tips til montering av anlegg i boble, og gjerne litt mer diskrete løsninger også..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 12, 2009, 20:24:35 pm »

www.bilstereoforumet.no. Meld deg inn og sjekk ut prosjekttrådene. Der finner du masse innspirasjon og ideer. Du må være medlem og innlogget for å se prosjekter.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 12, 2009, 20:29:22 pm »

Da var jeg medlem Glad


"hvor ligger slottsfjellet?" er det noe folk fra Bergen vet? Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 12, 2009, 20:43:50 pm »

Da var jeg medlem Glad


"hvor ligger slottsfjellet?" er det noe folk fra Bergen vet? Gliser

Det ligger i Tønsberg, Norges eldste by Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!