mai 05, 2024, 10:22:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: senke  (Lest 1071 ganger)
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 12, 2009, 19:17:00 pm »

er det mulig å korte inn forstillingen sin på hver ende? hvis man fjerner støtdemper tårnene og erstatter de med sånne fine cncfreste.



Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 13, 2009, 00:47:17 am »

.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 13, 2009, 08:15:16 am »

Hvor mye skal du korte? Og hvorfor? 2" innsmalna får du kjøpt ferdig. Finnes vel også smalere ferdig.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 13, 2009, 09:24:15 am »

er det mulig å korte inn forstillingen sin på hver ende? hvis man fjerner støtdemper tårnene og erstatter de med sånne fine cncfreste.






Litt avhengig av hva slags forstilling du ønsker å korte inn. Teoretisk går det å kappe av sidene på forstillinger av typen uten nålelager får å så sette på nye tårn som ikke bygger like mye som de orginale. Du må bare banke bakelitt foringene tilsvarende innover som det du kapper. Ikke glem at det også sitter en foring 130mm inne i rørene også i tilleg til de du ser fra endene Blunker Har du derimot en forstilling med nålelager i endene er disse rørene dreid opp for å passe til lageret. Men hvis du kapper en slik forstilling i endene og bytter til bakelitt foringer (eller lignende) så bør det funke å gjøre slik som du spør etter på disse også. Alternativ to er jo å kappe sidene for å så tannbore opp rørene i en fres. Men det er en litt større opperasjon. Da ville jeg nok heller kappet den på midten...
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 13, 2009, 17:54:27 pm »

takk for utfyllende svar empiboy. på det jeg har hldt på med før av linkpin så har det vel i hovedsak vært nålelager(uten at jeg husker det helt sikkert?) i forrige forstilling jeg bygde om brukte jeg avis adjusters, noe jeg synes var fint siden jeg slapp å kutte rørene, jeg bare forsterket det rundt. når jeg har tittet litt rundt på nettet nå, så ser jeg at folk har fire kapp på en forstilling? det virker jo helt idiotisk. så jeg ble litt hissig på å bygge en forstilling uten å kappe rørene av i det hele tatt. så det du sier er at jeg med en linkpin ramme i teorien kan kutte av endene og dytte inn noen sånne knirkete polyuretan foringer uten problemer? hvor mye kan jeg i tillegg korte akselen med slike 10mm støtdempertårn? har en 57mod oval btw.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 13, 2009, 18:16:45 pm »

Forstillinga til Lobo er kortet 4". Den har tårn av 6mm plate og er TRANG å montere.





Disse tårna er laserskåret av 6 mm plate. For å få de stive hermet jeg litt etter Airkewld sine forstillinger med den oppknekkte kanten for å få de stive nok.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!